LTIATS 29

2.5K 157 57
                                    

Haffy termenung melihat anak-anak itu bermain. Dia telah pun menubuhkan rumah anak yatim untuk budak-budak yang terbuang.

*banyak betul rahsia si haffy ni haii.*

Seorang budak perempuan dalam lingkungan 7 tahun menghampiri Haffy yang tengah termenung sambil memegang lengannya yang berbalut.

Budak tersebut amat rapat dengan Haffy kerana dulu Haffy dan kembarnya yang pernah menyelamatkannya dari dimakan anjing liar di tepi semak hutan.

Rumah anak yatim itu telah ditubuhkan oleh Haffy dan Isma. Biarpun masa itu umur mereka muda lagi namun kebijaksanaan mereka amat berbeza dengan budak lain.

"Akak Fy, kenapa termenung dengan sini?" Haffy tersedar dari lamunan nya setelah budak itu menegurnya.

"Oh,Wafiy. Takdalah Wafiy. Meh lah duduk tepi akak meh. Wafiy sihat? Maafkan akak dah lama tak jenguk Wafiy."Haffy menundukkan wajahnya. Bila dia melihat Wafiy,dia teringat akan kembarnya. Sungguh dia tak mampu menahan rindunya.

Wafiy melihat Haffy yang tengah menundukkan kepalanya. Dia faham perasaan Haffy dia juga tahu yang Haffy merindui kembarnya itu.

Wafiy terus duduk disebelah kanan Haffy. Wafiy terus memeluk tubuh ramping milik Haffy dan Haffy pun memeluk tubuk kecil Wafiy.

"Wafiy sihat,Wafiy tak marah pun Akak Fy. Akak Fy rindukan akak Isma eh?" tanya Wafiy yang menolak sedikit tubuh Haffy dan memegang pipi Haffy. Walaupun Wafiy berumur 7 tahun namun sikap nya terlalu matang.

Wafiy yang sememangnya rapat dengan Haffy,dia tahu semua tingkah laku Haffy sepertimana Haffy tahu isi hatinya.. Haffy juga yang selalu menjaganya di rumah yatim itu walaupun di rumah yatim itu ada pembantu khas untuknya.

"Haah Wafiy."

"Sabar ya akak Fy."

Vroom! Vroom!

"Wafiy siapa tu?" Haffy menjengul sedikit kepalanya untuk melihat siapa yang membawa motosikal berkuasa tinggi itu. Dia mengatur kemas hoodie dikepalanya.

"Oh itu abang Luq. Dia selalu datang sini bila waktu petang." terpancar wajah ceria Wafiy apabila melihat lelaki itu.

"Abang Luq..?"

"Yup akak Fiy,abang luq. Akak taknak pergi kenal dia ke?" dijengket-jengketnya kening kiri saja mahu mengusik kakak angkatnya itu.

"Wafiy.. Wafiy tahu kan akak ni macam mana? Oklah akak balik dulu tau.. Jaga diri,love you sayang." Haffy mengucup ubun-ubun Wafiy sebelum berlalu pergi.

Haffy terpaksa melalui lelaki tersebut untuk ke kereta nya. Dia mengatur kemas hoodie dikepala dan menggunakan mask yang terletak dilehernya sejak dihospital tadi.

Dia hanya menundukkan pandangannya daripada dilihat oleh lelaki itu.

Daripada susuk tubuh lelaki itu di seperti mengenali lelaki itu.

Ya,dia.

Lelaki yang bernama Luq itu menoleh ke arah 'lelaki' yang baru sahaja melepasinya.

Ingin dia bertanya namun 'lelaki tersebut kelihatan seperti tidak mengendahnya terus dia mematikan niatnya.

"Haii papa..!!" teriak anak-anak yatim itu ke arah Luq.

"Hai sayang-sayang papa Luq..Apa khabar semuanya...? Kenapa makin comel ni..?" semua kanak-kanak itu gembura bila Luq mengatakan mereka comel belaka.

"Kami sihat pa...papa nak tahu,tadi kak Fiy atang sini tau. Rugi papa tak jumpa dia." kata salah sorang budak perempuan yang turut penghuni rumah yatim itu.

"Yeke,takpee. Asal papa jumpa manja-manja papa semua ni."

Kanak-kanak itu semua berlari masuk ke rumah bila Luq membawa mainan baru untuk mereka.

--------------------------------

"Boy.. bawa aku terus balik rumah."
Kata Haffy yang memicit-micit kepalanya yang terasa pening.

"Ok,kau kenapa?" risau juga Boy bila meliat Haffy dah berkerut-kerut.

"Aku ok." jawab nya pendek.

--------------------------------

"Umi,Fatin pening lah umi." kata Fatin sambil berjalan perlahan menuju ke dapur dengan ari memicit-micit pelipisnya. Sungguh pening kepalanya waktu ini. Migrainnya kembali menyerang selepas lama tidak menyerangnya.

"Fatin,kenapa ni sayang? Adikkk! Adikkkkk!" raut yang jelas kesakitan pada wajah Fatin jelas menimbulkan kerisauan dihati Umi.

"Argh!" pandangan Fatin terus kelam.

Dan rebah.

-bersambung!-

hai kini author kembali hahaa! Oklah anak2 author seklian 😹 author takkan unpublish selagi korang rajin komen 💩

Vote 40, komen 40 utk unlock the next chpter dear 💩😹💕

Bye! spe nk syg author angkat ketiak meh 😹💕
Typo biolah tngn mkin gendut weyh!

Sorry hambar duh! Jgn complain sbb pndek idea ni aduhh 💩💕

Assalamualaikum,
SemutGojes! 😹💕

Loner Tomboy Itu Anak Tengku,SweetheartkuWhere stories live. Discover now