"Hello,kau dah siasat dah pasal budak yang aku suruh siasat haritu?""Dah,boss."
"Ok satgi kau bagi kat aku detail tentang budak tu. Aku pergi meeting satgi ku send locagion untuk kita jumpa."
"Baiklah boss."
Gagang telefon diletak.
"Harap harap itu dia.. Amin." sambil 'dia' meraup wajahnya dengan kedua tapak tangannya.
------------------------------------
"Isya! Isya! Oh Isya! Ayahanda nak kamu bersiap sekarang cepat."Jerit Tengku Ismail dari bawah yang menyuruh anaknya bersiap cepat.
"Ye ayahanda. Kejap ye."
Setelah bersiap,dia bergegas turun. Pakaian dia simple macam biasa.. You know Haffy right? Dia manalah suka pakai gaun ka cardigan ka..
"Oh my sweetie, asal Isya pakaian macam ni haduhh." Tengku Ismail hanya menepuk dahi setelah melihat pemakaian Haffy yang hanya mengenakan hoodie dia yang warna merah hitam ada logo Polo dan menggunakan seluar slack yang berwarna merah terang. Tak lupa jugak headphone di letaknya di lehernya.
Satu ja kata untuk menerangkan gaya pemakaian nya. Agak garang.
"Alahh,apa salahnya. Bukan tak pakai baju pun." Jawabnya sambil tersengih-sengih.
"Dah jom."
---------------------------------
"Ma, Zaf nak keluar boleh? Kejap ja." tanya Zafri pada mamanya.
"Zaf nak pergi mana?" mamanya menoleh ke arah Zafri yang tengah berdiri di pintu.
"Zafri nak pergi jumpa Afiq jap."
"Hah yelahh okay. Tapi jangan balik lambat ye nanti abah marah pulak."
Kata mamanya. Zafri menggangguk dan menyalami mamanya. Dia mencapai kunci kereta dan berlalu dari rumah.Skip~
Dia mengambil iPhonenya dari poket seluar dan menekan nombor orang yang ingin didialnya.
"Ha assalamualaikum bro. Weyh mana kau? Aku tunggu kau lama dah siak."
"Waalaikumsalam. Tak lama lagi aku sampai."
"Okay aku tunggu tempat biasa."
Dia meletakkan iPhonenya dan menuju ke arah Starbucks.
Dia terlihat seseorang yang mirip sangat dengan yang dia suka dari dulu.. Tapi pelik orang itu memakai tudung.
"Eh,Haffy ke tu? Asal muka mirip ja tapi apesal dia guna tudung..?" soalnya sendirian.
Baru sahaja dia imgin melangkah.ke arah gadis yang dianggapnya Haffy, Afiq sampai. Dia tidak jadi untuk menegur gadis itu.
"Assalamualaikum. Hoii kau kenapa Zaf?? Tertengok-tengok terjenguk-jenguk. Sapa kau usha?"
Afiq yang baru tiba terus menerpa dia. Dia terkejut."Waalaikumsalam. Ish kau ni takyahlah nak kejutkan aku macam tu nasib kau bagi salam. Takdelahh." Zafrinyang terkejut tadi mengurut dadanya.
"Hah kau pesal nak jumpa aku?" tanyanya.
"Hai macam tak suka ja aku ajak kau keluar lepak bro..?" Afiq menepuk bahunya.
"Bukan tak suka aku sebenar malas nak keluar tapi kasiankan kau aku keluar jugak." kata Afiq lalu menyambar air lemon ais Zafri.
"Weyh kau ni!" Zafri terus memuncungkan mulutnya tanda protes dan menjeling Afiq yang tengah sesedap menyedut air nya.
"Bengap ah kau. Makin geli aku dengan kau ni macam perempuan."
Afiq menjelir lidah dekat Zafri dan Zafri menendang kaki Afiq.
"Sakitlahh bodoh!"
"Rasakanlah,padan muk-"
Mata Zafri tertancap dekat seseorang.
'Ha....Haffy! Eh buat apa dia kat sini?? Eh tadi bukan dia guna tudung ka asal pulak sekarang tak guna tudung.?' dia menyoal diri sendiri. Otaknya bercelaru.
"Hoi kau ni pandang sapa?" Afiq terus melihat ke arah yang dilihat oleh Zafri.
"Ooo. Haffy. Eh pelik. Napa dia nampak macam kaya ja eh?"
"Kan?"
Haffy yang menyedari dirinya seperti diperhati dia lalu melihat ke belakang dan ternampak Zafri dan budak laki yang dia kenal merangkap kawannya juga.
'Aduh,macam mana ni? Aku dahlah ikut ayahanda. Ayahanda ni pun bawa pulak aku ke sini.' dia cuba berlagak selamba pura-pura tak tau.
Zafri bangun dan ingin menuju ke arah meja tempat Haffy dan Tengku Ismail duduk. Hampir dekat dengan meja itu.
"Zafri......"
Zafri terkejut. Lain yang nak disapa lain pula yang menyapa.
-bersambung-
Keep vote and komen guys.
Teringin nak vote n komen banyak tapi mcm xde yg sudi jahh.. Mcm x smngt nk buat lakk 😂#thnks pd yg dh vote selalu..syg korangg smua.. Sorry slalu lmbt update pnt perah hotakk..
YOU ARE READING
Loner Tomboy Itu Anak Tengku,Sweetheartku
Genel KurguTengku Haffy Isya seorang tomboy yang selalu sendiri, dia tak pernah pedulikan hal org kecuali hal penting.Dia juga seorang yang rendah diri yang tak pernah menghebohkan dirinya adalah anak kerabat diraja. Syed Zafrie Al-Luqman Adalah jejaka yang b...