LTIATS 3

5.6K 280 10
                                    

Telefonnya dicapai. Dilihatnya jam telah menunjukkan pukul 6:30 pagi.
Dia bangun dengan malasnya d an mencapai tualanya di ampaian yang terletak berdekatan dengan tingkapnya itu.

Disebabkan masih dikuasai dengan ngantuknya,Haffy terlanggar kaki meja. Auch! Thats so hurt right.

"Auchh! Shit,bitch argh !! How dare you do this to me? Sob.sob i hate you meja..!!" ah sudah Haffy dah mencarut pepagi.

"Isya!! Kenapa tu sayang??" jerit Tengku Aida dari bawah lagi bila terdengar sesuatu di atas.

"Nothing!" jawab Haffy yang tengah menyumpah seranah meja itu.

Maklumlah,hati tengah panas. Sapa suruh jalan tak buka mate kan dah kena.😒.

Setengah jam kemudian..

Haffy turun dengan terhinjut-hinjut dek kerana kecuaiannya tadi.

"Eh,ni dah kenapa terhinjut-hinjut bagai ni? Sampai berkerut-kerut muka kamu,bonda tengok." ujar Tengku Aida yang pelik dengan keadaan anaknya itu.

"Nothinglah bonda. Terlanggar kaki meja je." ringkasnya. Dia melabuhkan diri di kerusi dan mula menjamu selera dengan roti dan jem kegemarannya.

Tengku Aida hanya tergeleng-geleng melihat gelagat anaknya seorang itu.

--------

Haffy datang awal sekolah. Sebab? Of course sebab pengawas poyo tu.

Tiba-tiba ade sekumpulan pelajar perempuan terdiri daripada, gadis gedikszx.

"Eh, tengok lah u'alls. Budak tomboy acah macam lelaki yang sado ni datang awal lah." kata Marsha manusia paling gedikzsx yang paling tak disukai olehnya.

"Oh ya.?" soal Haffy dengan muka menyampah ditayangkan.

"Eh,ingatkan bisu rupanya ada suara u'alls. Hahaha." gelak mereka yang membuatkan Haffy menggelegak seperti api yang tengah membara.

Haffy melangkah pergi. Malasnya melayan mereka gamaknya. Maklumlah diorang tu gadis gediksz.

Haffy berjalan ke arah kelasnya. Dengan kaki yang masih sakit. Bondanya ada melarangnya untuk sekolah harini,namun dia tetap berdegil. Alasannya takut ketinggalan pelajaran katanya.
Haffy terlihat seseorang tengah menghampirinya. Dia buat tak tahu saja.

"Assalamualaikum,hai awak. Erm awak, saya nak tumpang tanya boleh?" tanya pelajar itu dengan sungguh sopan.

"Waalaikumsalam,jalan lurus dari sini dan belok ke kanan." jawab Haffy dengan ringkas.Belom di tanya apa yang akan ditanya Haffy dah menjawab dulu. Macam tau-tau ja kan si mamat kat depan di nak tanya mana arah jalan ke pejabat.

"Wow, awak tau ape saya nak tanyakan.Oh,terima kasih awak. Erm by the way, saya Qashaf Irfan. Awak pula siapa nama?" Qashaf memperkenalkan dirinya tanpa dipinta.

"Haffy." hanya sepatah kata dijawabnya.

"Oh,okay. Thanks tau bab tolong. Kalau ada jodoh kita jumpa lagi. Bye, Haffy." Entah kenapa, pertama kali dia menegur gadis yang kelihatan agak tomboy dan seperti sombong itu hatinya terasa tenang sungguh. Hatinya juga dah macam ber"marathon" bila berbicara dengan gadis itu.

'takpe,aku pasti kita ada jodoh nanti.' getusnya.

-bersambung-

Sorry, bab 3 pendek. Hm Is kekeringan ideo. Huahua. Ok itu ajelah update arini. Maaf eh, story Is buat ni hambar sikit sebab baru buat.
#Vote.
#Komen.

Loner Tomboy Itu Anak Tengku,SweetheartkuWhere stories live. Discover now