LTIATS 15

3.9K 202 0
                                    

'Siapa budak tu?'
'Asal aku rasa lain dengan budak tu eh?'
Sakit otaknya pikir siapa budak perempuan yang datang meluru dan memeluknya secara tiba-tiba petang tadi.

"Aduhh,sakit gile kepala aku dok pikir benda tu. Muka dia,suara dia lebih kurang seiras dengan aku." ujarnya.

Fatin terasa ingin turun ke bawah. Dia pon turun ke bawah dan menuju ke dapur. Dia melihat Umminya tengah masak.

"Baaa!!" Fatin terus memeluk tubuh tua itu dari belakang..

"Ohh kucing jatuh masuk dalam jamban." latah Ummi. Fatin yang terasa lucu dengan latah Umminya itu ketawa terbahak-bahak sampai menekan-nekan perutnya. Terasa senak perutnya bila ketawa banyak sangat.

"Bertuah punya budak ni, ishh ni kalau ummi ade masalah jantung silap ummi mati kaku kat sini tau!"

"Alahh,,Ummi...Fat gurau ja takyahh er nak serious sangat marah orang"

"Hah, kamu ni nak apa??" tanya Ummi. Fat lalu membawa Ummi nya duduk. Dan mula menceritakan hal petang tadi.

"Ummi,tadikan masa Fat pergi tasik ada sorang budak perempuan yang seiras sangat macam muka Fat dia tetiba peluk Fat bila nampak Fat Ummi." ceritanya pada Ummi.

Ummi nya mula mengerutkan dahi.
Dah tu terangguk-angguk macam burung belatuk.. Hahha*muka ketawa keluar air mata*

"Dah tu?" soalnya yang seperti tak sabar untuk mendengar cerita anaknya itu.

"Dah tu, dia ada panggil Fat dengan nama Isma kalau tak silap Fat. Budak tu gaya pemakaian dia macam laki. Fat kata lah Fat ni bukan Isma. Pastu dia sedih. Tapikan masa dia sedih Fat pun rasa sedih juga tau Mi..Macam ada rasa kecewa. Entahlah." ceritanya panjang lebar.

Ummi mula pelik dengan cerita Fat. Entah tak tau kenapa. 'Author pon taktau bab dah tak tau nak bubuh ape dah (--")'

"Jadi,pastu??"

"Habislah. Dia terus berlalu and Fat tak sempat tanya nama dia Ummi."
Ujarnya lagi.

"Ouh okk.. Hah ni kamu dah makan belum..?" Ummi terus menukar topik.

"Erm belum Ummi, rasa macam lapar. Ummi,adik mana?? Dari tadi tak nampak batang hidung budak tu." dari petang dia balik memang takde nampak pon batang hidung adiknya itu. Nak kata dalam bilik,dia dah cari dah takde pon.

"Dia pergi rumah kawan dia. Nak study grup katanya." kata Ummi lalu bingkas bangun dari kerusi dan meneruskan kerjanya.

Fatin hanya meng'o' kan jer.

------------------------------------

Keesokan harinya...

Iman kelihatan datang awal masuk ke kelas. Dia mengambil buku untuk ulangkaji sedikit. Maklumlah exam nak dekatkan.

Tak lama kemudian dia melihat Haffy menuju dan masuk ke kelas.

Haffy mengambil tempat disebelahnya. Macam biasa Iman akan mengucap selamat pagi kat Haffy.

"Morning,Haf." Haffy tidak menoleh. Namun dia tetap menjawab.

"Morning too." jawapan yang memberansangkan.

"Erm,kau dah sarapan ke?" tanyanya lagi

Belum sempat Haffy menjawab, Zafri masuk kelas dan kelihatan beberapa pelajar dah tiba dan masuk ke kelas.

Haffy hanya menjeling. Zafri yang yang melihat jelingan itu hanya mencebik.

"Dah." hanya sepatah je kata dari mulut Haffy ni. Aduh susah nya kau nak cakap kan Haffy.

"Ok..Haffy,, ni aku nak tanya boleh?"

"Tanyelah,ape dia?"

"Kau dengan si Zafri tu ade pape ke? Aku tengok kau rapat je dengan dia even korang selalu gaduh."

"He's nothing to me. Musuh n kawan biasa." bunyi menjawab tu hanya mendatar.

"Oh,so boleh lah aku nak ngorat dia kan? Dia single ke taken?" amboii dah naik keladi nampak si Iman ni.

"Ikut suka kau lah. Aku tak tau kau tanya sendiri." kata Haffy lalu me'landing'kan kepalanya atas meja like always. She's slepping. Erm Haffy... Haffy...

"Weyh,, Haf...(--") alahai budak ni kang aku terajang juga tido pulak." sakit hati Iman bila tengok Haffy dah selamat me'landing'kan kepala dia atas meja.

"Aku dengar lah gila." terkejut jugak si Iman bila dengar Haffy tiba-tiba jawab.

"Fine."

Keep vote and comment guys. Sorry pendek .. Idea ade sikit ja.. Sorry boring sehh... Malas menguasai dri.. Ermm ..

Loner Tomboy Itu Anak Tengku,SweetheartkuWhere stories live. Discover now