LTIATS 13

4.1K 251 2
                                    

P/s: ni pembetulan spe yg ade baca LTIATS 13 sblm ni itu slh ehh wattpad wt hall dia potong penat aku buatt nak menangiss 😢

Sampai di pejabat Cikgu Ku Zai,Haffy dan Zafri di suruh duduk di sofa yang ada dibilik itu.

Mereka menurut saja apa yang disuruh oleh cikgu itu.

Cikgu Ku Zai merenung tajam ke dalam mata Haffy yang tengah syok makan lolipop. Aduhaii budak nama Haffy ni memang tak makan saman.

Haffy: "author,mmng arh aku x mkn sman sbb aku mkn nasi.."

Aku(author): hak alahh 😒 sepak baru tauu..

Zafri dan cikgu Ku Zai tergelak melihat perbuatan aku dengan Haffy.. And aku dengan Haffy just like be "APAKAH?!!" sambil melihat dan menjeling je kt dierang kihkih..

Okay stop aku merepek..back to the story..

'Ape nak jadi dengan kamu ni Haf? Abang taktau dah nak bagitau dengan family kamu.' gerutunya dalam hati.. Dia menyesal sebab tak jaga sepupunya dengan baik.

Beza umur Haffy dengan Cikgu Ku Zai ni hanya 7 tahun ja. Maknanya umur cikgu Ku Zai 23 tahun kan..?

"Haffy,Zafri apa kamu dah buat tadi..?" serius saja suaranya menegur budak remaja dua ekor tu.

"K..ka..ka..kam..kami-" Zafri yang tergagap-gagap menjawab pertanyaan cikgu itu terus dipintas oleh Haffy ..

"Kami belasah Fakrul." pintas Haffy yang menjawab dengan selamba. Memang tak takut betul dia ni ish ish ish..

Nasiblah kau Zaf, minat dengan perempuan ganas macam Haffy tu.

"Apakah..?? Kamu berdua belasah Fakrul?!"

Kring kring kring...

Kedengaran loceng sekolah telah berbunyi menandakan rehat dah habis.

Haffy dan Zafri yang masih di dalam pejabat Cikgu Ku Zai.

Zafri menjeling tidak puas hati dengan jawapan Haffy.

"Ye,ab... Ermm cikgu." tersasul pulak nak sebut abang zai dah Haffy ni..

"Kenapa kamu belasah dia? Hah Zafri? Kamu tu ketua pengawas. Kenapa kamu belasah budak? Bukan ke sepatutnya kamu jadi mentor?" bebel cikgu itu.

"Maaf cikgu, saya cuma nak tolong Haffy tadi tap...-" belum sempat Zafri menghabiskan ayatnya Haffy terus memintas.

"Fakrul kacau saya dan saya belasah dia end of story." selambanye dia memintas ayat Zafri.

Cikgu Ku Zai mengeluh sambil menggeleng kepalanya mungkin penting kot dengan perangai sepupunya itu.

"Ok kamu Zafri boleh balik kelas and Haffy stay here.!" tegasnya.

Zafri bangun lalu berjalan balik ke kelas. Haffy yang masih di pejabat itu direnung tajam.

"Haffy,kau ni dah kenapa hah? Buat hal kat sekolah. Kalau PakLong Tengku dan MakLong Tengku tau mesti kecewa. Aku akan call Hain untuk ke sini." katanya.

Cikgu Ku Zai ni sepupu rapat Haffy dan abangnya,Farhain. So no wonder lah Cikgu Ku Zai ber'aku-kau' dengan Haffy.. Tapi hanya kat luar lah.

"Abang Zai tak payah lah libatkan Along. Biar lah aku tanggung. Kang dia tau penat aku dibebel. Ok macam ni kau bagi je ape ape je hukuman aku buat. Prase asl tak libatkan along,bonda dan ayahanda." rayunya. Kalau dengan Ku Zaidi dia memang rapat. Ku Zaidi itu dia anggap seperti abangnya sendiri.

"Ok,sebagai hukuman kau,kau kena belanja aku makan hujung minggu ni. Ni nasib aku yang jumpa. Kalau pengetua macam mana..? Kau ni memang bahaya." ujarnya.

"Ok,fine aku belanja kau makan."

"Dah , kau boleh balik lah ke kelas kau."

"Thanks brother." sambil menumbuk lengan Ku Zaidi. Ku Zaidi mengaduh sakit.

--------------------------------

Zafri yang duduk seperti cacing kepanasan itu tak fokus apa yang di ajar oleh cikgu didepan..

Ini semua sebab Haffy. Dia sangkakan Haffy takkan buat macam tu rupanya hanya mainan dia je yang minta tolong.

Kelihatan kelibat Haffy dari jauh sambil memasukkan jari jari nya ke dalam baju hoodie yang dipakainya..

Tok!
Tok!
Tok!

"Maafkan saya cikgu. Boleh saya masuk?" Haffy di depan pintu itu meminta izin unruk masuk.

Cikgu itu hanya mengganguk. Dan terus mengajar.

Haffy yang menuju tempat duduknya sambil memandang ke arah Zafri yang seperti caing tak keruan itu hampir tergeak namun dia terus menyimpan muka nak ketawa itu dari meletus.

Iman yang melihat kehadiran Haffy kelihatan resah dan risau melihat ade luka sedikit di muka Haffy yang tak disedari oleh Haffy dari tadi lantas dia menanyakannya.

"Haffy,asal ade darah sikit kat dahi awak tu?" tanyanya yang jelas kerisauan.

Haffy memalingkan muka nya untuk melihat muka Iman.

"Mana?"

"Dekat dengan mata awak atas sikit"

Haffy mengambil handphone nya dan membuka cameranya. Kelihatan ada luka sedikit di bahagian yang dikatakan oleh Iman tadi.

Dia mencari sapu tangan nya tapi tak temu.

Zafri terus menghulurkan sapu tangannya kepada Haffy.

"Nah. Kau lap dulu luka kau tu petang nanti aku hantar kau ke klinik." ujar Zafri sambil menghulurkan sapu tangan kepada Haffy.

Haffy segera mengambilnya tanpa banyak bunyi.

Terus dia mengelap dahinya yang tercalar dan terdapat sikit darah disitu.

Haffy memandang sapu tangan itu dan tana dia sedari Zafri telah memandangnya yang tengah tersenyum sendiri di tempat duduknya.

-bersambung-

#tq pada yg dh vote n komen ye. Aku hrgai sgt hehe..

Jgn lupa
#vote☆
#komen√
Paipai....








Loner Tomboy Itu Anak Tengku,SweetheartkuWhere stories live. Discover now