LTIATS 24

3.3K 156 30
                                    

"Jaga dirimu sayangkuu~ disaatku bila tiada disisimu~ semoga cinta kita kan bersama dihatimuuu wuhooo~"terpekik terlolong dia menyanyikan lagu pesan dari encik hensem kita iaitu Irfan Haris sambil dia mencuci cermin depan kereta.

Farhain menyanyikan lagu itu dengan penuh emosi sampaikan kereta Myvi nya itu dibayangkan seakan akan awek dia aje. Kenapa dia beli Myvi sedangkan dia mampu beli ferrari ke lamborghini ke kan. Sebabnya dia memang minat Myvi. Dia suka kesederhanaan walaupun dia tu keturunan kerabat.

Satu figura yang bertubuh fit dan tinggi itu menghampiri Farhain yang tengah syok menjiwang. Farhain tidak menyedari akan hal itu.      

"Woiii!" Teriak Haffy betul-betul ditelinganya.

Farhain apalagi memang terkejut babun gila lah dia dengan suara yang dah buat telinga dia pekak sementara tu. Habis tergolek-golek dia jatuh akibat terlampau terkejut.

Haffy apalagi dia bantailah gelakkan abangnya itu.

"Hahahahahahahahaha lawak ah muka kau long hahaha." Sampaikan Haffy menekan-nekan perutnya akibat gelak yang terlampau.

Farhain tidak puas hati dengan Haffy lalu dia bangkit semula dan menuju ke arah baldi kecil berwarna merah yang dalamnya penuh dengan buih sabun dia akan nya baldi tersebut lalu.....

Bushhhh!!!!

"Huahahauahahah hah siapa suruh peranjatkan aku macam tu dan gelakkan aku. Puas hati aku." Dia gelakkan je Sampai terguling-guling atas laman rumah mereka.

Haffy merengus geram dengan abangnya itu. Bila gelak tak hingat dunia.

"Woii beruk dah dah er kau gelak gile. Yang kau tu dah pesal terpekik terlolong pagi hari ni menyampah aku dengar suara suambang kera kau tu." Haffy bersandar di badan Myvi Farhain dengan badan yang basah kuyup. Nasib baju hitam dan besar. Malas dia mahu masuk dulu.

Dia berpeluk tubuh sambil memandang Farhain yang dah buat regang kat muka akibat terlampau penat gelakkan dia tadi. Serupa kingkong dah muka.

"Kau kisah apanya. Sekati aku lah. Dah kau masuklah hehehahaha." Haffy menjeling tajam ke arah Farhain yang masih ingin gelakkan dia.

"Along,hantar Isya sekolah nanti boleh..? Isya rasa malas nak guna bas lah." Tanya Haffy dengan lembut yelah dah dia nak suruh abang dia hantar mestilah bahasa lembut sikit.

"Hmm okay. Cepatlah mandi kang aku taknak hantar nangis kau."

"Thank youu,gorilla.hahaha." terus saja dia melarikan diri sebelum Farhain mengejarnya.

"Ish budak ni. Hm,susah nak tengok kau gembira macam ni kat luar Isya."

Farhain terus masuk ke dalam rumah dan bersiap untuk menghantar adik kesayangannya ke sekolah dan terus menuju ke Syarikat milik keluarganya.

_________________________________

Dari jauh lagi Haffy dapat melihat susuk tubuh Zafri yang tengah berjaga di hadapan pintu masuk sekolah.

"Hah,dik kau tengok kesayangan engko tu berdiri unggu kedatangan engko lah tu hahaha." Usik Farhain bila dia melihat kelibat Zafri yang tengah berdiri di pintu masuk sekolah untuk mengawasi pelajar-pelajar yang masuk ke dalam sekolah.

"Babun punye abang,dia bukan kesayangan aku ok..! Aku langsung tak minat tak suka lagi ada." Kata Haffy lalu menjeling tajam abangnya yang masih ketawa.

"Eleh yelah tu. Dah turun sana. Shuh Shuh." Tangan nya menghalau Haffy keluar dari kereta chumel dia itu.

"Menghalau nampak. Ok fine,boeiii!" Terus sahaja Haffy turun dari kereta abangnya. Beg disandang di sebelah bahu kanan gaya memang macam tomboi habis dengan baju sukan Tangan masuk dalam poket seluar sukan dengan rambut yang pendek serupa laki pula tu haduii.

Dengan selambanya Haffy melintas Zafri.

Zafri mulalah nak mengacau si Haffy tu.

"Awal pula kau harini,selalu lambat je? Kau nak ngorat aku kan..?" Kata Zafri dengan nada sinis.

Perjalanan Haffy yang ingin ke kelas terbantut bila suara sumbang bernada sinis itu menyapa gegendang didalam telinganya. Ayat terakhir Zafri tadi membuatkan gegendang telinganya tadi ingin pecah meletup dan berderai berkecai.

Zafri hanya menerima jelingan sinis Dari Haffy.

Tersentak sekejap Zafri dibuatnya,mana tak setiap kali Haffy memberinya jelingan itu hati Zafri terus tak pandai nak duduk diam-diam malah makin Nak berlari marathon.

Kaku Zafri disitu manakala Haffy dah selamat menyambung perjalanannya ke kelas.

Sesampai di kelas,Haffy terus menuju ke arah meja nya yang bersebelahan dengan Iman. *ingat lagi tak Siapa Iman tak ingat korang pi terobek bab 11*

Haffy menjeling sekejap ke arah meja sebelahnya iaitu meja Iman.

'Minah ni belum datang lagi rupanya.' Bisik hatinya.

Dia melihat jam di tangan kanannya.' Masih awal lagi baik aku tidur.'

Baru saja nak letak kan kepala di atas meja,kedengaran bunyi langau yang mengacau dahlah suara langau tu gedik bunyi tu dari luar. Langau tu merujuk kepada kumpulan gelis gediks taik ayam sekolah siapa lagi kalau bukan si jamban Marsha and the gangs.

"Hey,you ni kawan si tomboy tu kan? Huh memang cun lah korang." Ujar Marsya dengan nada yang sinis. Dia memandang dari atas ke bawah dari segi pemakaian semua dia hanya menjeling jijik.

"A..awa..awakk nak apa ni..?" Tanya Iman dengan tergagap yang sambil memeluk buku di tangannya.

Haffy yang mengecam suara yang menjawab soalan Marsha itu terus bangkit dari tempat duduknya tadi sambil mengintip sisi pintu. Dia berdiri dipintu sambil berpeluk tubuh dan kaki disilang sambil melihat Marsha membuli Iman.

Seraya itu,dia pun berkata "Hoi minah sotong,takde orang lain lagi kau nak kacau ke? Dahlah memekak pagi pagi macam ni aku Nak tidur dalam kelas pun susah dengar suara langau kau. Kau lepaskan dia." Ujar Haffy yang masih menyandar dipintu.

"SHIT! What you call me just now,monkey?!" Dengan geram nya Marsha menuju ke arah Haffy yang ssedang menyandar sambil berpeluk tubuh itu lalu mencekak leher baju Haffy.

Haffy hanya tersenyum sinis dengan keberanian Marsha menyentuhnya.

"Kenapa diam? You takut ke dengan i?"

"Buat apa aku takut dengan sotong macam kau. Buang masa." Terus dia merentap tangan Marsha dengan kasar dan menuju ke arah Iman dan menarik tangan Iman masuk kelas.

Sengaja dia melanggar bahu Marsha dengan kasar biar dia rasa.

"Bitch you Haffy..!" Dia terus mencengkam leher Haffy dari depan lalu menyebabkan Haffy memaut tangan Marsha yang dilehernya kasar dan melipatkan tangan Marsha ke belakang.

Serentak dengan itu,

"Hoii,apa korang ni!"

-bersambung 😂-

Hahahahahahaha...Saja malas nak menyambung doh.

Btw thnks for syg ayg ai yg dh komen vote, aku hrgai sngt.

Huhu ada sorang readers ni dia add aku kt wc trharu gak bile dia comment n last one dia peminat aku terharu nenek,cu.😂 muah kit..
Rupenya aku ad peminat 😁

Dah stopp bebel. Spm tnggl 52 hri tolak cuti 😭 takut.

Siapa Nak aku buat grup for this LTIATS? MANA TAU korang Nak kenal aku ke,beramah mesra dengan aku ke tanya menanye aku tentang watak yang korang suka ke tak faham ke benci ke? Klau korang Nak boleh je korang komen "Nak,kami semua Nak." Klau x nk komen,"mls ar."

Klau Majoriti Nak semua,aku buat grup ws.

Send no.ws korang kat wechat aku
Id wechat: EyraMuslimah_0104

Ok,deal? Byeee!

Assalamualaikum,
Hz.syhrh@semutgojes 😘




Loner Tomboy Itu Anak Tengku,SweetheartkuWhere stories live. Discover now