LTIATS 23

3.4K 178 17
                                    

Dicapainya gitar kesayangannya yang bercorak pelbagai kartun comel iaitu dalam kata simple nye doodle hasil tangan lukisannya sendiri. Dibawanya gitar itu dan duduk di kerusi rotan yang unik buatannya. Kerusi rotan itu kelihatan seperti buaian. Dia duduk di situ dan jari jemari nya mula menari memetik gitar.

Kaki kirinya di letak atas paha kanannya.

Dia mula menyanyikan sebuah lagu yang selalu dimainkan dan dinyanyikan olehnya yang juga lagu kesukaannya semenjak terjumpa hamba Allah yang serupa ngan muka kembarnya. Namun sekarang dia sendiri,tinggal dia sorang yang menyanyi dan bermain gitar itu keseorangan tanpa kembar yang paling dia sayang.

Petikan gitar berbunyi dan dia mulai menyanyi sambil matanya dihala ke arah awan yang hitam pekat tanpa satu bintang pun

Hooo...
Sejenak ku termenung
Awan pun mulai murung
Tiada siulan-siulan burung-burung
Menemani hariku
Menemani sepiku
Terseksa anggara menanggung rindu...

Ohh angin...
Kau kirimkan kalimah kasihku
Agar dapat kudengari
KalamNya berbunyi
Biarpun sekadar cuma memujuk hati ..
Agar ku terus berdiri hadapi semua ini
Biarlah ku bersendirian
Terkurung dalam kenangan silamku
Biarlah aku.......

Menahan rindu...huuu..

Dia menahan air matanya daripada terus mengalir dipipinya. Siapa sangka hidupnya penuh dengan kesedihan. Sekian lama dia menahan rindunya terhadap kembarnya yang sentiasa berkepit dengannya dulu biar pun sentiasa diusik olehnya sampaikan kembarnya pernah merajuk seminggu. Jenuh dia memujuk.

Dia senyum kecil bila terkenangkan kenangan silamnya dengan kembarnya. Jarinya masih lagi memetik gitar dan menyambung kembali nyanyiannya.

Oh anginn...
Kau kirimkan kalimah kasihku
Agar dapat ku dengari
KalamNya berbunyi
Biarpun sekadar cuma memujuk hati
Agar ku terus berdiri hadapi semua ini

Oh angin...
Kau sedarilah kenyataan ini
Agar dapat ku tadahi
Dan terus berdiri...

Tanpa dia sedari, ada sepasang mata tua yang memerhatinya dari tadi kini bergenang air mata. Dia faham akan perasaan hati anaknya itu. Bagaimanapun luaran anaknya kelihatan dingin dan kasar hati anaknya tetap lembut dan mudah rapuh.

Haffy yang tidak menyedari kehadiran bondanya terus menyanyikan lagi itu dalam keadaan teresak-esak.

Biarlah ku bersendirian
Terkurung dalam kenangan silamku
Biarlah aku.....

Menahan rinduu....huu..

Menahan rinduu...hohooo...

Tsk..Tsk..

"Mana Is ni,Fy rindu sangat dengan Is..Tsk..tskk.. Fy rindu kita dulu main sama tskk..tskk usik usik..tskk" kata Haffy tersedu-sedan. Tidak pernah dia menangis begini selepas kehilangan Isma dahulu.. mungkin sudah puas dia menahan kerinduannya pada kembarnya.

Dia pun masuk kedalam biliknya ditutupnya pintu dan membaringkan dirinya di dada katil sambil mengambil anak patung poohnya lalu dipeluk erat. Patung itu adalah anak patung kegemaran kembarnya.

_________________________________

Fatin yang duduk menghadapi laptopnya itu tiba-tiba merasa sedih entah kenapa perasaannya terlalu sedih dan timbul satu perasaan seperti rindu.

Dia merasakan dia rindu seseorang itu dan orang itu juga amat merinduinya tapi dia tidak tahu siapa.

Dia tidak menghiraukannya. Dia meletakkan laptopnya di atas meja belajarnya dan melangkah keluar dari bilik tidurnya.

Dia membuka pintu utama dan duduk di luar sambil merenung awan yang pekat.

Dia sentuhnya dadanya.Sungguh kuat hatinya mengatakan ada seseorang amat merinduinya.

"Fat,kenapa duduk luar ni..? Tak sejuk ke?" Soal umminya.

"Oh ummi,takdelah Fat saje dok sini. Bosan dalam bilik." Diberinya senyum manis pada umminya.

"Fat..Fat bagitau ummi..Fat ada masalah ke,sayang..?" Sambil diusapnya kepala anaknya yang dilapik dengan selendang hitam itu.

"Takdelah ummi. Hati Fat ni macam rasa ada orang yang Fat rindu dan orang itu Oh un rindu dengan Fat ummi." Dia memandang wajah umminya yang sungguh tenang. Orang yang sanggup menjaganya. Banyak berkorban juga untuknya dan adiknya.

"Dahlah perasaan kamu je tu. Dah pergi masuk ye. Tidur esok sekolahkan." Umminya mengarah Fatin untuk tidur. Fatin hanya menurut sahaja dan menyalan tangan tua itu lalu dikucupnya kedua belah pipi umminya dengan penuh kasih sayang.

Ummi hanya tersenyum melihat Fatin.

"Sampai masa ummi bagitau kamu sayang."

__________________________________

HUHUIII...amacam...? Mcm mna oky dak..kihkihkih 😂

Baca part ni sambil buka n dgr lagu mnahan rindu by wany hasrita n bru feeling dohh.. hehehehe...💁

Aku cdg nk buat msa cuti tpi tkleh weyh...cuti ni aku ad kls tmbhn 😢 org cuti aku kls tmbhn 😭😭😭😭

Jom ikut nk ha ha ha ha 😂😂part ni blm ad zafri hero gedik korang itu okk 😂

Okklahh bebel je kann mesti korang mnymph tgk aku suka bebel..

Thnks for akk qina always komen positive for me...lopbiuuu...tk lupa kera nma mantokik suka suruh update..upah aku bagi dulu nak aku update..dan semua yang selalu komen tu yang Tak disebut tu aku Tak mention bukan aku Tak ingat tapi aku Tak tau pun nama korang he he...💚💜 nah love utk korang...

Nnti2 bila aku free aku update lagiii okk sygggg

Asslm,
Hz.syhrh@semutgojes_

Loner Tomboy Itu Anak Tengku,SweetheartkuWhere stories live. Discover now