"Tolong aku........."Haffy yang ketakutan itu meminta tolong suara yang agak bergetar.
Zafri terkaku mendengar Haffy meminta tolong darinya. And first time Haffy meminta tolong darinya.
Dia melihat wajah Haffy yang ketakutan itu sedikit sebanyak membuatkan hatinya sayu.Dia begitu marah dengan tindakan Fakrul yang mencengkam kuat tangan Haffy di dinding.
Haffy yang kuat selama ini,walaupun ada mempunyai seni pertahankan diri iaitu silat dan taekwando tapi apabila berhadapan dengan Fakrul,sekaligus smua tubuh badannya lemah. Fakrul lah penyebab dia menjadi tomboy. Fakrul lah yang mengubahnya jadi pendiam. Fakrul juga yang membuat dia tidak suka berkawan dengan lelaki dan tidak mempercayai lelaki kecuali abangnya dan ayahnya. Hanya kerana Fakrul.
"Fakrul!! Apa kau buat dengan Haffy hah setan?!!" serentak dengan itu Haffy menendang perutnya dengan sekuat tenaga yang dia ada. Namun, tenaga lelaki lebih kuatkan. Hanya dengan sepakan kecil begitu tak memberi kesan pada Fakrul.
Zafri lalu berari mendapatkan Haffy.Namun,Fakrul cepat menumbuk perut Zafri dan menampar muka Haffy sekuatnya sehingga menyebabkan Haffy terduduk. Bayangkan tangan lelaki yang lebih besar dan kasar menampar pipi perempuan yang flawless. Hahaa merah terus.
Tapi Haffy tidak terkesan dengan tamparan itu. Walaupun ada kesan merah dan darah keluar sedikit di bibirnya.
Dia bangkit. Dan menuju Fakrul yang tersenyum sinis. Haffy membalas senyumannya dengan penuh makna. Guess what apa yang Haffy nak buat..?
Zafri yang terbaring lemah kerana ditumbuk oleh Fakrul kuat di perutnya tapi terlopong melihat tindakan Haffy yang berani.
Dia melihat Haffy bangkit dan selamba memasukkan tangannya ke dalam poket baju hoodienya tanpa mengesat darah ditepi mulutnya. Dia mulai mengatur langkah menuju Fakrul yang sedang tersenyum sinis itu.
Zafri mula kecut perut. Dia tahu apa yang Haffy nak lakukan..
Haffy mengeluarkan sesuatu dari poketnya dan benda itu adalah gula gula atau lebih dikenali dengan lolipop..
Dia berhenti seketika dihapadan Fakrul yang sudah pelik bin hairan dengan tindakannya itu.Dia belum mengenali gadis itu dengan dalam lagi so dia tak tau apa yang ingin Haffy lakukan..
Haffy membuka pembalut lolipop itu dan lolipop itu dimasukkan ke dalam mulutnya.
Dia mulai berjalan perlahan lahan menuju Fakrul yang hairan.
Tengah Fakrul yang tengah leka kerana memikirkan apa Haffy hendak lakukan. Haffy mengisyaratkan Zafri dengan jarinya yang membawa maksud 'pergi ke belakang dia yang pegang tangan nya dengan kuat'
Zafri yang mengerti dengan isyarat itu terus menganggukkan kepalanya dan berjalan perlahan mendekati Fakrul tanpa mengeluarkan bunyi tanpa disedar oleh Fakrul.
"Kau nak kenapa hah?!!"jerit Fakrul yang sudah tak selesa dengan sengihan sinis Haffy itu.
Dia mula tidak sedap hati.
Zafri terus mencapai tangan Fakrul dan mengenggamnya dengan kuat dan Haffy terus menyepak perut dan kepala Fakrul sehingga Fakrul terbaring di tanah. Haffy menarik rambut Fakrul dan mengeluarkan gunting.
Dengan menayangkan senyum sinis Haffy terus mengunting rambut yang digenggamnya.
Habis rosak rambut mamat tu.
Zafri yang dah meleaskan tangan diberuk tu terus memijak kepalanya dan.....
"HAFFY,ZAFRI!!!! Apa kamu buat ni?!!" jerit Cikgu Ku Zai merangkap sepupu kepada Haffy dan merangkap cikgu disiplin sekolah itu.
Haffy hanya menayangkan muka selamba sambil memegang lolipop nya dan memasukkam ke dalam mulutnya. Zafri menayangkan muka cuak.
Cikgu Ku Zai melihat figura manusia di belakang mereka dan Cikgu Zai tau siapa belasah manusia itu...
Mereka berdua dipanggil ke pejabat.
Fakrul yang dah pengsan itu ditinggalkan begitu saja.
Sebelum beredar, Haffy sempat berbisik ke telinga Fakrul yang terbaring lemah dan berkata,
"Jangan hanya kau tengok aku seperti takut dengan aku kau boleh buat aku macam dulu ye. Ingat aku bukan Haffy yang dulu." dengan suara yang gerun dan perlahan Zafri yang masih menunggu Haffy untuk berjalan sama juga kecut perut. Dia tidak sangka Haffy adalah orang yang kasar tak seperri dulu walaupun dari dulu mereka sentiasa bergaduh.
Haffy hanya menghadiahkan jelingan tajam kepada Zafri.
Kelihatan Zafri menelan air liur dan berjalan cepat-cepat.
-Bersambung-
YOU ARE READING
Loner Tomboy Itu Anak Tengku,Sweetheartku
Ficción GeneralTengku Haffy Isya seorang tomboy yang selalu sendiri, dia tak pernah pedulikan hal org kecuali hal penting.Dia juga seorang yang rendah diri yang tak pernah menghebohkan dirinya adalah anak kerabat diraja. Syed Zafrie Al-Luqman Adalah jejaka yang b...