LTIATS 25

3.2K 155 61
                                    

" - Love is like a rainbow,where each colour will flow. Red,of the heart that beats. Orange,funny and sweets. Yellow,warm rays of Sun. Green,having lots of fun. Each colour comes with a nice smile,hearts are beating at a thousand miles."

"Hoi,apa korang ni haa..!?"

Haffy dengan kasarnya melepaskan tangan si gedik ular gila itu.

"Sekali lagi kau kacau atau sentuh kawan aku,muka kau jadi beruk lepas ni!" sempat Haffy berbisik sinis lalu menarik tangan Iman untuk berlalu disitu bila melihat Zafri semakin hampir dan melanggar kasar bahu Marsha.

Marsha mengaduh manja smbil memegang bahunya yang sakit bila Zafri menghampirinya.

Meluat Zafri dibuatnya.

Mata Zafri pantas menangkap tubuh Haffy yang memasuki kelas mereka tadi.

"You! You tengok sewel tu tadi. Dia langgar bahu i tau tak. Sakit larhhh~" Zafri eh buat muka geli dengan suara geli ulat gonggok si Marsha.

"Ish! Lari lah sana. Kau ni gedik ulat sampah tul, dah kau kacau kawan dia memang patutlah dia bbuat kau macam ni. Ulat sampah pun suci tak gedik macam kau."

" Sampai hati you kan." jawab Marsha lepas tu buat-buat merajuk.

"Hah.. Merajuk lah kau tunggu ulat sampah ke cacing jamban pujuk kau ye. Byeee!" dengan lajunya Zafri melarikan diri dari Marsha.

"Zafriiiiii !!!!"

________________________________

"Pahal kau layan sotong tu.?" tanya Haffy tanpa melihat muka Iman yang menunduk takut agaknya melihat Haffy marah dia macam tu.

"Aku tak layan pun. Kenapa kau tolong aku pula..?" tanya dia.

"Lain kali lawan. Jangan lemah sangat jangan jadi bodoh." jawab Harry tanpa menjawab soalan akhir Iman.

"Terima kasih,Haffy. Kau baik jugakan." ujar Iman sambil tersenyum manis sampai nampak lesung pipitnya yang jelas dalam.

Hanya anggukan yang diterima Iman namun Iman tetap senyum dengan perbuatan Haffy yang menyelamatkan dirinya dari jadi mangsa buli Marsha and the babons. Hahahaha.

Haffy hanya memejam mata untuk seketika dan terdengar satu shara yang tak berapa nak asing dilubang telinganya. Hanya mendengar suara itu,dia tahu siapa yang memanggil.

"Haffy!" terjerit macam perempuan aje Zafri ni.

"Kau nak apa? Kau nak marah aku? Salahkan aku?" Haffy bersuara dan melemparkan pandangannya keluar .

"Kenapa kau buat sotong tu macam tu tadi..?"

"So?"

"Kenapa kau tak bagi aja penyepak aja tadi?" berkerut dahi Haffy mendengar pernyataan Zafri tak pernah budak tu suruh aku kasar dengan sotong tu.

Nak kena sepak ke mamat ni..?

"Haffy!"

Dia menoleh bila nama dia dipanggil oleh ketua kelas mereka.

"Apa?"

"Pengetua panggil kau."

"Ok." Zafri pelik bila pengetua memanggil Haffy namun Haffy selamba saja dan keluar dikelas untuk kepejabat pengetua.

-Bersambung-

Sorry pendek.
Dah okaylah aku nak update.
Yeah,semua korek hidung jap happy.
Saja buat harini,jujujujujujujuju.

Aku tau byk yang rasa nk komenkan tapi takut aku tak reply kan? Alah komen jelah,aku ttp reply cma lmbt n cpt je. Aku tak mkn org aku mkn nasi.

Oklah stop bebel nak buat ulgkji ekonomi asas tentang sistem kapitalis. Boeiiii"*

Aku bkn bdk sstera bkn jgk bdk sains tulen,aku hny insn yg ad dlm kls ketiga sains. Byeemee!

ASSALAMUALIKUM,
Hz.syhrh@semutgojes.

Loner Tomboy Itu Anak Tengku,SweetheartkuWhere stories live. Discover now