Bas sekolah menghampiri Sekolah Menengah Kebangsaan Damai Sri (author reka je and sklh ni mngkin tak wujud kot 😂 ).
Murid-murid beratur sambil turun dari bas agar tak berlaku sesuatu yang diingin.Haffy yang baru saja turun dari bas itu seraya melangkah kaki ke arah sekolahnya itu dan selamat memasuki sekolah setelah orang yang tak diingininya itu tiada di situ.Sapa? Of coz lah si kerbau tu kan.."apalah author ni jahat sangat. Jahat aku takdelah sampai gelar dia kerbau." rungutnya.
'eh,bukan dia memang tak suka ke ngan zafri tu.? Asl marah aku lak?! 😭 huaa..aku yang buat watak kau ni lah bengok..'
Ok stop.
Back to the story...
Sejurus masuk ke kawasan sekolah.. Haffy ternampak seseorang yang sangat familiar. Namun diabaikannya. Mungkin silap orang katanya.Perasaan takut dan resah menyelubungi dirinya sangat ini.
"Takkan budak tu?"soalnya sendiri.
Tiba-tiba,
"Hah!!! Kau intip sapa tu?"dia ditegah dari belakang membuatkan dia dengan tindakan refleksnya dengan spontannya dia menyiku dan menyepak aset berharga budak tu.
Haffy menoleh.
Dia terkejut.
Tetapi tak de niat dia nak tolong budaku setelahh mengetahui siapa yang menegahnya tadi.
Siapa lagi kalau bukan si beruk cimpanzi dan yang sewaktu dengannya.
"argh,,!!! Sakitnya..!! Ya Allah , adakah ini terakhir aku hidup?! Hoii aduii,bertuah punya tomboy, kau sepak aset berharga aku?!! Bukan nak tolong aku bangun." marah Zafri yang terbaring yang mengerang kesakitan pada asetnya itu.
Haffy? Hmm seperti biasa dia tak menjawab dan hanya melihat saja aksi Zafri yang kesakitan itu.
"Hm. Sakit eh?"soalnya dengan selamba.
"Eh, taklah sakit. Sedap sangat ni ha."balas Zafri sinis.
Dengan spontannya, Haffy memberi ganjaran lagi dengan menyepak asetnya lagi.
Apalagi Zafri pon terpengsan beruk cimpanzi lah kat situ. Manakala Haffy hanya melihat saja. Dan berlalu.
Well, Haffy bukanlah baik hati macam perempuan gedik kat sekolah dia tu. Hahaha!! Kejam x??
"Oii setan tahap dewa,kau nak pergi mana haa!! Aduh duh.. Sakitnya..gila punya perempuan! Padah kau juga Zafri sapa suruh tegah dia tadi." menahan senak pada celah kangkangnya. Dengan kekuatan yang ada (cewah. Klise ayat.. 😒) Zafri cuba untuk bangun.
"lain kali,be careful" ringkasnya sambil berlalu ke kelas.
--------------------------
Cikgu Khai masuk ke kelas dan belakangnya terdapat seorang budak laki yang baru.
Mungkin classmate baru kot.
Haffy yang duduk di hujung kelas itu leka dengan bukunya dan langsung tak memperdulikan bisikan pelajar lain.
"Assalamualaikum murid-murid. Harini cikgu ada bawakan kamu seorang kawan dan murid baru. Dia akan belajar bersama kita mulai hari ini. Ha, kamu kenalkan diri kamu." jelas Cikgu Khai yang segak bergaya ala-ala hiphop itu.
"Assalamualaikum semua haii, saya R.Fakhrul Aiman the new student at here." kata budak yang segak itu dengan menjeling ke arah Haffy yang duduk tegak menghadap ke depan sejurus mendengar dia memperkenalkan dia..
Fakrul tersenyum sinis ke arahnya.
Haffy terlopong.
Terkejut.
Whatsss??! Hell no!!
~bersambung~~
Uhuu~~ Sorry this chapter very short cause Is kehilangan idea .. Sorry klau ada kekurangan dlm story yg is buat .. Lagipon emosi Is tak berapa nak baik setelah menerima berita yg kwn baik Is excident n until today she still coma in wad icu. Adik dia meninggal dunia .. Mari kita sedekahkan kepada adiknya dan doa kpd kwn Is yg masih koma..
Al-Fatihah~
YOU ARE READING
Loner Tomboy Itu Anak Tengku,Sweetheartku
Ficción GeneralTengku Haffy Isya seorang tomboy yang selalu sendiri, dia tak pernah pedulikan hal org kecuali hal penting.Dia juga seorang yang rendah diri yang tak pernah menghebohkan dirinya adalah anak kerabat diraja. Syed Zafrie Al-Luqman Adalah jejaka yang b...