Part XIV

60 1 0
                                    

Risya dan si kembar menghantar Ferris ke airport dgn driver mrk. Slps itu, mrk ke Boulevard Mall utk membeli brg2 keperluan dan shopping. Driver keluarga Ruthden menghantar Risya ke hotel slps shj menghantar si kembar ke pusat tuisyen. Risya trus solat Isyak dan sibuk mengadap laptopnya. Dia menerima email dr Minjee yg mengatakan yg dia dan Yuri sdh berpindah ke rumah baru yg disediakan Risya setelah paksu dan maksu bersedia mengambil alih pengurusan hotel Blosa. Risya membuka Skype lalu menghubungi Minjee. “Hi, Minjee... How are you?”, tanya Risya. “Hi, Risya. I'm fine. Your uncle and auntie doing fine with the management of our hotel. Me and Yuri very busy this few days. We just open the pub business. Its so hectic for us this few days”, jelas Minjee.

“Its ok but the two of you must care for your health and not just working. I got to go. See you soon. Bye...”, ujar Risya slps memutuskan talian. Risya menghubungi Raihana melalui Skype. “Assalamualaikum mak buyung. Ko sihat. Cafe mcmne?”, tanya Risya. “Waalaikumsalam. Cafe sgt ramai org sampai x menang tgn. Kiteorg rasa nk kena tambah pekerja lg kat cafe sbb smue seksyen cafe ramai pengunjung sjk akhir2 ni. Aku ni, bila2 ms je nk bersalin. Kesian Adam kena buat keje dgn Reina unni je. Semua ni slh Minho”, ujar Raihana geram. “Bgsla tu. Tambah je pekerja tp buat background check setiap pekerja yg nk amik. Minho oppa buat pe?”, tanya Risya lg.

“Minho bnrkan shooting drama baru pelakon2 korang adakan dkt sini dan hotel. Paksu Fareed dgn Maksu Meera sampai x terkata sbb x pnh hadapi situasi mcm ni, nsb baik Minjee dan Yuri msh membantu dieorg. Ko mrh Minho utk kiteorg sbb dh seminggu aku duk tunggu ko Skype aku dan bgtau psl perkara ni”, jelas Raihana. “Ok, nnt aku mrh dia. Ko jaga diri dan kesihatan ye mak buyung. Assalamualaikum”, ujar Risya memutuskan talian. Risya Skype pula dgn Minho. “Annyeonghaseyo oppa. Oppa tgh buat apa?”, Risya berbasa-basi. “Annyeonghaseyo, Risya. Oppa tgh buat keje. Risya call knp?”, tanya Minho.

“Knp oppa x tanya Risya dan kwn2 kita dulu sblm bnrkan shooting dkt kuarters kita?”, tanya Risya mrh. “Oppa terlupa sbb byk sgt keje. Mrk dh dtg sini, jd terpaksa oppa benarkan. Nsb baik, hotel msh ada kosong dan cafe x ramai sgt org ms tu. Lps 2-3 hari shooting br jd hectic. Oppa tau, smue tgh mrh oppa. Oppa tgh settlekan mslh ni skit2”, jelas Minho. “Ok. Sbg denda, oppa kena make sure, Raihana dan Adam dpt pekerja2 baru secepat mungkin dan begitu juga hotel. Oppa dkt mana?”, tanya Risya. “Oppa dkt ofis lg. Saranghae Risya...”, perbualan mrk terganggu bila terlihat sekumpulan remaja llk dan perempuan masuk ke biliknya.

“Unni bogoshipo. When you will be back here. We all miss you so much”, ujar mrk serentak. “I miss you guys too. Pls behave girls and boys, respect Minho oppa as your boss”, Risya memberi amaran keras. “Mianhe oppa, unni. When we saw oppa office still light, we know oppa still working and we just want to visit oppa”, mrk meminta maaf serentak. “Its ok, girls and boys. All of you so kind to us...”, perbualan Risya terganggu bila si kembar msk ke biliknya tiba2. “Kak Risya tgh buat apa?”, tanya mrk serentak. “Kak Risya tgh Skype dgn kwn2 akak, korang nk join”, tanya Risya lalu menunjukkan kwn2nya. Si kembar hampir terjerit bila terlihat artis2 kpop faveret mrk di situ.

“Annyeonghaseyo. Alia imnida, Aria imnida. We are twins that Risya unni take care for the time being”, ujar mrk serentak. “Annyeonghaseyo Alia, Aria. I’m Minho oppa the boss. At the back off me are my artists and Risya. This is Swift, Magic, Bubbly, Crush, Rush and Warrior. If you guys have a sem break, just told Risya unni to take you here”, ujar Minho. Si kembar hanya mengangguk malu. Mrk kuar dr bilik Risya dan kembali ke bilik mrk. Artis2 mrk juga sdh meminta diri utk pulang. “Oppa, jgn hukum bdk2 tu. Klu Risya dpt tau, siap oppa Risya kejekn”, Risya memberi amaran keras. “Risya, kwn oppa yg bina kete solar, dh setuju nk bina kete utk projek baru tu. Bila Risya nk blk sini?”, tanya Minho.

Bahagiakah Aku?Where stories live. Discover now