XXXIII

35 1 0
                                    

Risya yg dihantar oleh Wahida terkejut melihat suaminya sdg menantinya di lobi kondo mrk. Risya segera menyalami tgn suaminya krn dia dpt mengesan riak mrh suaminya. "Cptnya abg blk arini. Knp x call syg td?", ujar Risya sambil memeluk lengan suaminya. "Abg hantar wassap kat syg, syg x bls. Abg call pun x angkat. Nk slhkan abg ke?", sindir Ferris sinis. Risya btul² terasa dgn nada sinis suaminya lalu melepaskan lengan suaminya. Spjg berada dlm lif menuju ke kondo mrk, mrk langsung x berbual. Ferris terus turun dr lif tanpa menghiraukan isterinya. Risya terus menekan butang lif ke tingkat bwh dan menghubungi cab lalu meninggalkan kondo mrk tanpa kebenaran suaminya. Ferris yg br tiba di pintu rumah mrk br menyedari kehilangan isterinya. Dia cuba menghubungi Risya byk kali tp x berjwb mulai cuak. Dia mengesan hp isterinya dan mengetahui yg isterinya berada di Taman Tasik Titiwangsa. Ferris segera keluar slps menukar pakaian dan mengambil kunci keretanya. Dia terus memecut ke tempat yg dituju isterinya.

Ferris memerhati sekeliling mencari isterinya dan ternampak isterinya sdg menangis sambil membaling batu ke tasik dr tempat duduknya. Ferris mendekati isterinya dgn senyap. "Sy bencikan abg. Abg x syg sy dgn anak kita. Syg bkn sengaja x angkat hp or bls wassap. Syg bz dgn keje. Abg bg 2 ari je nk siapkan keje syg yg menimbun. Dhla diuruskan semuanya oleh kwn² syg. Syg benci abg sgt²", bebel Risya yg msh menangis teresak² dgn tgnnya yg msh mengutip batu dan membaling ke dlm tasik. "Teruk sgtkn abg sampai buat my lovely nangis. Sori syg. Abg teremosi td. Cuak abg bila syg ilang td", ujar Ferris lembut. Risya mendiamkan diri. Dia bgn lalu meninggalkan suaminya. "Syg, abg minta maaf. Abg risaukan syg and our baby. Jgnla bg silent treatment kat abg mcmni. Abg risaula", pujuk Ferris sambil mengekori isterinya. "X pyh nk isau. Abg bkn sygkn sy dgn baby pun. Sibuk je ikut sy", bebel Risya perlahan tp dpt didengari suaminya. Ferris sembunyi tawa lalu meninggalkan isterinya di sebuah pangkin. Dia pegi membeli aiskrim magnum white chocolate almond kegemaran isterinya dan magnum red velvet chocolate utk dirinya.

"Syg, abg belikan aiskrim faveret syg. Klu xnk, abg bg dkt bdk comel dpn abg ni", ujar Ferris dgn nada mengusik. Risya merampas aiskrim dr tgn suaminya segera dgn muka msm.Sebaik sj aiskrim tersebut mencecah mulutnya, dia tersenyum gembira. Sebaik dia melihat aiskrim yg dimkn suaminya, dia ingin merasainya. "Eeemmm..... Abg... Nk ase skit....", ujar Risya manja. "Klu nk ase, syg kena kiss abg dulu. Klu x, abg x bg", usik Ferris. Risya memuncungkn mulutnya. Nk x nk, dia mengucup pipi suaminya. Ferris tersenyum bahagia. Dia msh giat nk mengusik isterinya, "Kiss pipi je, knp x kiss kat lips mcm sll. Klu x abg x bg". Ferris mengigit aiskrimnya selamba sambil menjeling isterinya yg makin memuncungkn mulutnya. "Kita dkt public ni bang. Klu nk kiss yg lebih dr xtra, syg bg kat umah nnt", bisik Risya dgn nada merajuk. Ferris ketawa kecil lalu mengucup pipi isterinya. Dia mengambil aiskrim dr tgn isterinya dan tukarkan dgn aiskrimnya. Memerah muka Risya bila adegan spontan suaminya ditonton org yg sdg berjln² di pangkin berdekatan mrk. Risya memukul lengan suaminya yg msh tertawa disisinya.

Risya menebalkan muka dan terus mkn aiskrim yg diberikan suaminya. Dia mmg kurang menggemari red velvet ttp dia tlh menghbskn aiskrim suaminya. Ferris x terkata apa melihat isterinya sdh menghbskn aiskrimnya. Dia kena menghbskn aiskrim isterinya sblm diminta krn dia x mahu isterinya mkn mknan manis yg berlebihan walaupun dia kurang menggemari aiskrim faveret isterinya. Risya sdh memuncung kembali bila melihat suaminya sdh menghbskn aiskrimnya. "Nnt abg beli lg. It's so sweet syg. X elok mkn benda² manis byk sgt. Jom blk syg", pujuk Ferris. Risya akur. Mrk pegi ke kereta Ferris. Dlm perjalanan, Risya tertidur dan kesempatan itu digunakan Ferris singgah di sebuah supermarket berdekatan membeli sekotak aiskrim magnum pelbagai perasa sblm pulang ke kondo mrk. Dia mengejutkan isterinya lalu mrk beriringan blk ke kondo mrk. Risya tersenyum gembira bila ternampak aiskrim faveretnya di tgn suaminya sebaik msk ke rumah. Dia ingin mkn lg tp dihalang suaminya. 

"Syg, kita mandi dulu. Nnt kita solat Asar berjemaah n minum ptg. Lps tu, syg nk mkn aiskrim abg benarkn", pujuk Ferris. Risya tersenyum suka lalu kiss bibir suaminya. Dia menarik tgn suaminya memasuki bathroom slps mengambil tuala mrk. Ferris tersenyum melihat keletah isterinya yg semakin manja sejak disahkan mengandung. Ferris mmg semakin sibuk sjk dia mula mengambilalih sedikit demi sedikit tugas papanya dan sdg pushkan jadual kejenya utk senantiasa bersama Risya di Korea Selatan nnt krn isterinya perlu bersama para artisnya utk menjaga isterinya yg aktif bergerak kemana shj atas nasihat doktor. Lgpun wanita mengandung tidak elok kerap travel dgn kapal terbang atau jet krn risiko keguguran tinggi akibat air pressure. Slps Asar, mrk duduk berbual2 sambil minum ptg. Mrk sdh mengemas pakaian utk blk ke Korea Selatan dan tidur smlm di rumah Mar atas permintaan keluarganya. Risya juga sponsor dua ekor lembu Korea yg akan ditumbangkan utk majlis perkahwinan sebelah Mar dan juga Daniel walaupun dilarang keras psgn pengantin. Risya mahu semua tetamu merasakan keenakkan dagingnya yg lebih lembut dr daging lembu yg kita ada.

Keesokkan harinya, Risya ke ofis bersama Adam dan Rai krn mrk akan trus ke rumah Mar slps hbs keje. Rai mmg dilarang membuat sbrg keje dan dikuarantin dlm ofis Risya. Risya pun mengalami nsb yg sama krn pekeje² yg perlu bertemu Risya akan dtg berjumpa di biliknya. Ini semua disebabkan oleh amaran keras suaminya. Risya bersabar je. Dia dan Rai berbual² sambil memeriksa CCTV utk melihat gelagat pekeje² mrk sblm bbrp staf msk utk berjumpa Risya. Slps sesi perbincangan, Risya mengajak Rai menonton kdrama terbaru lakonan artis²nya. Mrk terlalu asyik menonton hingga tidak menyedari Wahida dan Jes msk ke biliknya bersama lunch box yg dibeli mrk dr kafe utk kedua2 mak buyung dan diri mrk. "Amboi! Dua org mak buyung ni, asyik bebenor nengok kdrama tu? X ingat nk lunch ke? Nnt kiteorg kena karate kick dek laki korang", tegur Wahida menyindir. "Berani dieorg kick korang sbb nnt dieorg yg kena blk. Dhla kena kuarantin. Ini jela yg blh kiteorg buat sbb keje aku dh selesai", ujar Risya yg mengambil lunch box yg diberikan Jes. Rai juga menyambut lunch box dr Jes. "Kiteorg pun dh siapkan keje. Tgh tunggu laki korang bertiga blk dr solat Jumaat. Nnt dieorg jemput kite dkt sini. Secretary aku heran nengok aku siap bw bagpack mcm nk gi camping harini", ujar Jes sambil ketawa. 

Risya, Rai dan Wahida turut ketawa mendgr omelan lucu Jes. Mrk memilih utk menaiki satu kete je ke rumah Mar. Mrk akan menaiki kete Alphard milik company utk ke sana dan meninggalkan kete mrk di carpark private milik mrk. Mrk berempat lunch bersama di dlm bilik Risya sambil menonton kdrama yg sdh Risya link pd tv sbb semasa dia menonton bersama Rai td melalui lappynya. Slps lunch, Jes membersihkan lunch box mrk sblm mrk ke surau utk solat. Risya, Rai dan Wahida menanti kedtgn suami mrk bersama Jes di bilik Risya sambil menonton mdrama di tv. Para pekeje wanita sdh meneruskan tugasan mrk sementara para pekeje llk msh blum pulang dr solat Jumaat. Mrk berempat yg sdh kebosanan menunggu, menutup tv lalu tertidur di sofa bersama². Ferris bertemu Qaliph dan Adam di private carpark slps memarkir kete mrk di situ. Mrk trus menaiki lif menuju ofis Risya. Sebaik mrk tiba di bilik Risya, mrk melihat isteri² mrk dan Jes sdg enak tidur bersama.

“Syg, bgn. Abg dh sampai ni. Jom kita bertolak nnt stuck dlm jam lak”, Ferris mengejutkan isterinya. “Emmm... Ngantukla... Abg dukung syg pls...”, ujar Risya manja dgn mata msh tertutup. “Syg... Don't be naughty. Suami kwn² syg pun ada skali. Bgn ye”, bisik Ferris. Risya memaut leher suaminya sambil menggenyeh matanya perlahan. Sebaik melihat Adam dan Qaliph sdg berdiri dgn isteri mrk di sisi bersama Jes tersenyum sinis melihat gelagat mrk. Risya menyorokkan wajahnya yg merah pdm di dada suaminya. Kwn² Risya bersama suami mrk tertawa kecil. “Manjanya mak buyung tu”, usik Wahida. “Diamla. Dh jom turun. Nnt stuck dlm jam lak”, mrh Risya dr blk tubuh suaminya. Mrk ketawa lg sblm gerak bersama ke carpark. Ferris mengambil kunci dr Pak Mail yg sdh memastikan kete itu diservis dan dibersihkan. Pak Mail terus blk ke rumah sebaik khidmatnya tidak diperlukan lg krn kebiasaannya, big boss hanya call klu perlukannya.

Ferris memandu dan di sblhnya ialah Adam. Di blkg skali diduduki Jes, Wahida dan suaminya, Qaliph. Di tgh diduduki Risya dan Rai di blkg suami msg2. Risya dan Rai tertido pulas dlm keriuhan Jes dan Wahida yg menyanyi di blkg mrk. Adam dan Ferris tertawa melihat keadaan isteri mrk yg tido sambil berpegangan tgn. Yg sorang tinggal sebln lg nk bersalin manakala yg sorang lg 8 bln nk bersalin.

Bahagiakah Aku?Where stories live. Discover now