Part VI

87 2 0
                                    

Daniel menerima SMS dr Ferris yg mahu berjumpanya di restoran hotelnya slps dia menghantar ahli keluarganya. Daniel bersetuju krn tidak tau yg Ferris ternampak Risya bersama ahli keluarganya dan Mar. Ferris tidak sabar nk bertanyakan soalan cepumas kpd Daniel sebaik Daniel duduk dihdpnnya. "Daniel, apa hbgn ko dan tunang ko dgn Risya? Rapat semcm je aku tgk td", tanya Ferris straight to the point. "Aku x perasan pun ko ada td. Aku ingat ko dkt main ofis", ujar Daniel tenang.

"Aku bos, suka ati akula nk pegi Ofis ke @ hotel ni. Jwb jela soalan aku td", ujar Ferris bengang. "Ok. Risya tu, anak angkat parents aku dgn tunang aku. Die kwn tunang aku ms blaja kat Korea", jelas Daniel. "Ooo... Ptt la rapat. Blhlah aku rapat dgn dia nnt", ujar Ferris. "Ko nk kwn dgn dia mmg blh tp jgn lebih2. Dia xkn sll ko dpt jumpa sbb kehidupan dia adalah rahsia dia yg aku jaga", Daniel memberi amaran. "Mcm la Risya tu adik ko. Adik2 ko cuma dua org dan dua2 llk dh kawin", ujar Ferris.

"Aku dh anggap dia adik aku sjk mama dgn papa aku jdkn dia anak angkat. Jgn nk permainkan dia", bls Daniel. "Ok... Ok... Aku kwn je dulu dgn dia", ujar Ferris mengalah. Daniel meminta diri krn ada keje. Ferris dpt melihat dr mata Daniel betapa dia menyayangi dan melindungi gds idamannya. Dia ingin mengetahui lbh lanjut mengenai gds itu sendiri dr mulutnya kelak.

Risya mengarahkan Sufri berjumpanya. Sufri memberitahu yg mrk sdh berjaya mendptkan projek di Sarawak. Risya meminta Sufri memanggil 2 arkitek yg terlibat dlm projek itu. Helena dan Arham yg terlibat diarahkan Risya berbincang dgn wakil Tertiary Sdn Bhd utk membincangkan ttg jenis papan yg akan digunakan termasuk jenis bumbungnya. Mrk diarahkan bertolak esok dan akan berjumpa Risya minggu berikutnya krn dia mahu mrk mengambil gambar utk memastikan kesesuaian rumah yg mrk bakal bina.

"Cik Risya mmg berkredibiliti. Dia dpt fikirkan sesuatu yg x ramai org blh fikir", puji Arham. "Mmg pun. Ms aku buat Master dkt Seoul University, ramai kwn2 aku cerita yg cuma ada seorg je pelajar M'sia yg dpt anugerah dekan every sem start [ till PhD iaitu Cik Risya. Xde sape dpt challenge rekod dia", jelas Helena bangga. "Klu x krn track record boss kita tu, xknla company kita kat Korea dan M'sia jd terknl dlm ms 5 thn", sampuk Sufri. Mrk trus ke divisyen msg2 utk meneruskan tugas.

Risya menghubungi seorg rakannya yg terlibat dlm bidang hartanah di M'sia utk mencari sebidang tanah berkeluasan 50 ekar krn dia merancang utk membuka cwgn br Blosa Hotel dan Blosa Cafe di M'sia. Dia ingin semua impian kanak2nya berada dlm satu tempat. Dia sdg dlm proses membuat blueprint utk projek syrktnya. Dia menghubungi Wahida dan mengajaknya ke Korea Sabtu ini dgn Mardiana dan tunangnya. Dia juga suruh Wahida mengajak bakal suaminya. Wahida bersetuju krn kebosanan sbb kebykn persiapan perkahwinannya sdh ready.

"Mar, suh Daniel pack baju. Ko, aku, Daniel, Wahida dan bakal suami dia fly ke Korea. Psl plan ajak parents ko dgn Daniel, mintak dieorg pack skali. Aku terpaksa cptkan plan ke sana. Aku jemput korang smue dkt rumah msg2", arah Risya. "Ok tp sbb apa ajak kiteorg skali?", tanya Mardiana. "Nnt aku cerita bila jumpa kwn2 kita kat sana serta 2 P.A aku yg lain. Aku dh suh jemput kita kat Busan Airport", ujar Risya msh berahsia.

Pagi Sabtu itu, Risya tlh menyewa sebuah van serta pemandu menjemput parents Daniel dan Mardiana serta mrk dan Wahida serta bakal suaminya lalu mrk trus ke Subang Airport. Jeslina pula akan bertemu mrk di sana. Urusan passport dan visa tlh diuruskan Risya. Wahida memberi kad jemputannya pd parents Daniel dan Mardiana. Dia juga memperkenalkan bakal suaminya, Qaliph Yoong Abdullah kpd mrk. Qaliph adalah seorg usahawan muda dlm bidang pertanian yg terkenal.

Slps mendptkan kebenaran berlps, private jet mrk trus berlps ke Korea. Penerbangan mrk mengambil ms 4 jam shj. Raihana, Adam, Minho, Minjee, Yuri dan Reina unni menjemput mrk. Parents Daniel dan Mardiana menaiki kereta MPV Adam sementara Risya, Jeslina, Wahida, Qaliph, Mardiana dan Daniel menaiki MPV Minho sementara Reina unni, Yuri dan Minjee menaiki kereta Minjee.

Parents Mardiana dan Daniel tinggal di penthouse Risya sementara Jeslina, Wahida dan Mardiana tinggal di penthouse Raihana bersama Minjee dan Yuri. Adam, Qaliph dan Daniel tinggal di penthouse Minho. "Adam, knp ko tinggal rumah aku skali?", tanya Minho pelik. "Aku kena halau sbb girls je tinggal umah aku", bls Adam bergurau. Mrk semua ketawa.

Lunch hour, mrk smue berjumpa di ruangan keluarga Blosa Cafe. Raihana dan Risya membawa mknan Korea yg di msk mrk lalu dihidangkan. "Mama, papa, umi, abah, jemput mkn. Don't worry, smue Risya dgn Rai yg msk dan dijamin halal sbb cafe kiteorg cuma sediakan mknan halal", jemput Risya. "Ko xnk jemput kiteorg mkn skali ke?", tegur Wahida. "Oh.. lupa... Jemputlah mkn smue", seloroh Risya. "Minjee, Yuri, let's eat together too", ajak Risya. Mrk lunch bersama dgn meriah spt sebuah keluarga yg besar.

"Mama, papa, umi, abah, Daniel, Qaliph, Wahida, Jeslina dan Mardiana jom Risya bw melawat ke sekitar kuarters milik Risya ni", ajak Risya. Mrk memulakan lawatan dr Blosa Cafe. Cafe utama yg menghidangkan makanan halal Korea dan pelbagai negara yg lain, book cafe menyediakan snek ringan dan minuman ringan manakala cat cafe menyediakan pelbagai jenis kek dan roti serta minuman spt tea @ coffee. "Papa klu ddk kat sini, mmg gemukla Risya. Smue faveret papa ada", ujar Dato' Firdee yg mmg gemarkan kek dan roti.

"Papa klu hilang, tau la mama nk cari. Papa bkn blh mkn benda manis sgt", usik Datin Yatimah. "Klu abah, buku2 yg ada dkt cafe td kebyknnya menarik tp knp dlm bhs Korea kebyknnya?", tanya En Razman. "Klu abah nk, dkt bilik Risya ada dlm English. Nnt Risya bg. Risya blum letak dkt sini sbb br hbs bc", ujar Risya. "Good. Blh gak kita tukar2 buku ye, Man. Aku dh lama gak cari buku motivasi alih bahasa ni", tegur Dato' Firdee. "Cik Abg ooi... Buku tu bila2 awk blh bc. Pinjam je dr anak kita ni. Kita ni nk enjoy bercuti", bls Datin Yatimah dan Pn Sarimah serentak.

Mrk semua ketawa melihat telatah parents Daniel dan Mardiana. Mrk meneruskan lawatan ke Minrisy Ent. Mrk melawat ke setiap tempat yg ada di bangunan syrkt itu sblm minum ptg di rumah Raihana. Slps minum ptg, mrk melawat dorm artis di mana Magic, Swift, Crush, Rush, Warrior dan girl group baru iaitu Bubbly serta bbrp pelakon llk dan wanita bujang tinggal. Mrk terkejut bila sekumpulan remaja llk dan perempuan mengerumuni mrk sebaik mrk msk ke cafe semula utk mkn aiskrim buatan Reina.

"Unni, bogoshipo", ujar remaja itu serentak. "Boys and girls behave. Bogoshipo. You guys just done a good jobs. Today, you guys can eat what you want in cafe", ujar Risya. Mrk smue menjerit kesukaan. "Komawo, unni", ujar mrk serentak trus menuju kaunter. "Risya, dieorg kena jaga pemknan. Nnt oppa yg kena mrh dgn coach dieorg", ujar Minho geram. "Oppa, jgn risau. Bkn hari2 dieorg dpt mkn mcm ni. Just for today", ujar Risya. Minho hanya mampu mengalah.

"Risya, sape bdk2 tu?", tanya Pn Sarimah. "Bdk2 tu artis bwh jagaan company kami. Minho oppa sll mrh Risya klu blanje bdk2 tu mkn klu dieorg jumpa Risya sekali-sekala", jelas Risya. "Risya!! Bkn sekali-sekala tau tp every time jumpa Risya mesti syg blanje dieorg mkn", mrh Minho. "Ok, Risya limit kan. Oppa jgn mrh ok", pujuk Risya. Pergdhan manja mrk membuatkan kwn2 dan parents Daniel dan Mardiana ketawa. Slps mkn aiskrim, mrk melawat Blosa Hotel.

"Hotel ni dh lain skit dr ms kita dtg dulu. Seingat aku, lobi dan bilik2 yg ada x byk mcm skrg", ujar Wahida, Jeslina dan Mardiana serentak. "Yup. Aku lebarkan lg hotel ni. Penthouse aku dulu cuma ada 2 bilik dh ada 5 bilik dan 3 bilik air. Kitchen dan ruang tamu pun luas skit. Jap lg, lepak dan dinner je kat penthouse aku. Nk tido skali pun blh", ajak Risya. Mrk smue bersetuju krn sdh keletihan walaupun cuma berjln di sekitar kuarters itu shj.

Bahagiakah Aku?Where stories live. Discover now