Slps perarakan, mrk berjalan2 di sekitar Kuala Lumpur sblm blk semula ke hotel utk checkout. Slps checkout, mrk lunch di hotel sblm berpisah krn Minho, Jimin dan Magic akan blk menaiki jet mrk. Risya, Ferris, Alia dan Aria berjln2 di sekitar Shah Alam shj. Mrk akan menaiki helikopter pulang ke Kuching pkl 4 ptg nnt. Risya, Alia dan Aria berpisah dr Ferris krn Ferris berjumpa Daniel dan peluang itu digunakan mrk membeli-belah. Mrk membeli bbrp helai tudung br, baju dan kasut. Risya juga membeli handbag baru dan bbrp brooch baru. Dia menghadiahkan Alia dan Aria satu brooch bercorak daun yg bertatahkan batu permata. Tgn mrk penuh dgn shopping bag sebaik mrk bertemu Ferris yg msh berbual2 dgn Daniel di Bangi Kopitiam. “Wow.... Byknya ko shopping Risya”, tegur Mardiana yg berada ddk bersebelahan tunangnya. “Aku bkn sll nk shopping. Kebyknnya brg yg aku perlukan”, ujar Risya yg ddk bersebelahan suaminya diikuti si kembar. Mrk oder minuman shj. Risya meminta diri ke toilet sebentar. “Sjk ko dh kawin dgn Risya, aku tgk byk perubahan pd diri ko. Klu x, muka stone je ko tunjuk. Skrg dh pandai senyum”, usik Daniel. “Of course la. Aku kawin dgn org aku syg. Isteri aku byk ubah aku”, ujar Ferris selamba.
Daniel mencebik mengejek sahabatnya. Mardiana yg sdg berbual bersama si kembar, mencubit peha tunangnya di sebelah krn melihat wajah tunangnya. Daniel mengaduh sakit dgn manjanya dan ketika itulah, Risya br sampai. “Ko knp Daniel. Muka mcm ayam berak kapur”, sindir Risya. Risya ddk di sblh suaminya dan memeluk lengan suaminya manja. “Ehem.... Ehem.... Kiteorg msh ada dkt sini wahai merpati dua sejoli”, usik Mardiana dan Daniel. “My hubby. Suka hati akulah nk buat pe. Benda halal. Bkn mcm korang yg msh lg bertunang”, bls Risya selamba. Ferris ketawa kecil melihat wajah Daniel dan Mar berubah. “Syg, jgn usik kwn2 kita ni lg. Nnt merajuk, ssh nk pujuk tau”, bisik Ferris yg mengucup dahi isterinya sekilas. “Sorry korang sbb mulut lancang td. Aku geram sbb korang x hbs2 usik aku”, pinta Risya dgn muka sedih. “It's ok. Kiteorg dh biasa dgn ko. Lgpun Mr Hubby ko ada utk tenangkan ko”, bls mrk serentak. Risya yg geram, mencubit lengan Mar utk membls dendam. Ferris dan Daniel ketawa kecil melihat pergaduhan manja dua sahabat itu.
Daniel menghantar mrk ke Sg Besi Airport utk penerbangan helikopter mrk ke Kuching. Risya sdh mengemas semua brgn shoppingnya dlm luggage kosong yg dibawanya sblm mrk berlps. Slps mengucapkan selamat tinggal kpd Daniel dan Mar, pesawat mrk terus terbang ke Kuching. Sebaik tiba di hotel mrk di Kuching, mrk kembali ke rumah mrk. Luggage mrk dibiarkan di ruang tamu krn msg2 trus ke bilik utk berehat. Risya dan Ferris kuar dr bilik slps solat. Mrk membawa msk beg mrk ke bilik serta menghantarkan beg si kembar ke bilik mrk. Risya juga sdh ke dapur utk menyiapkan mkn mlm. Risya hanya menyediakan bihun goreng shj krn mrk smue hanya mahu mknan yg ringkas sbb keletihan msh terasa. Slps mkn mlm dan solat, mrk berehat di bilik msg2.
Ferris dan Risya ke site utk melihat perkembangan pembinaan hotel. Risya menemani suaminya ke ofisnya di hotel. Risya duduk di sofa dlm pejabat suaminya sambil mengadap laptopnya utk membuat kejenya ketika suaminya sibuk dgn meeting. Ferris yg br selesai meeting berbaring diriba isterinya dgn muka yg stress. “Abg, knp ni?”, tanya Risya sambil mengurut kepala suaminya. “Prestasi hotel kita kat sini x brp memberansangkan. Siap je hotel tu x mampu pulang modal. Abg dh pening la syg”, jelas Ferris runsing. “Nk syg tlg x?”, cdg Risya. “Blh juga. Syg, abg tido dulu. Klu ada org cari, syg bgtau abg tau”, ujar Ferris yg terus tertidur diriba isterinya. Risya meneruskan kejenya.
Setiausaha Ferris, Maryam msk ke biliknya utk memberitahu ttg mesyuarat staf slps lunch hour tp Risya menyuruh Maryam memberitahunya shj krn kesian melihat suaminya yg terlena diribanya. Maryam menyampaikan msg krn xnk mengganggu bos dan isterinya. Risya mengusap rambut suaminya yg msh enak tidur. Dia sdh menyiapkan kejenya dan menutup laptopnya. Dia mengalihkan kepala suaminya dr ribanya dan letakkan di sofa lalu keluar dr pejabat suaminya. “Maryam, sy blk umah nk msk dan klu ada org cari suami sy, jgn benarkan diaorg msk bilik dia dan catat msg ok”, pesan Risya sblm blk ke umah mrk di tingkat atas. Risya memasak mknan kegemaran suaminya. Selesai memasak, dia mskkn dlm bekal utk mrk mkn. Dia meninggalkan note di peti ais utk si kembar.
‘Alia, Aria, akak seharian dgn abg dkt ofis. Klu nk mkn, ambil je dkt dapur dan kemaskn tau’
Love kak Risya
Risya trus ke pejabat suaminya dan suaminya msh tido. Dia ke meja Maryam mengambil note utk suaminya sblm kembali ke pejabat suaminya. “Abg, bgnlah. Jom lunch. Syg dh msk mknan faveret abg”, kejut Risya. Ferris mengeliat lalu menarik tubuh isterinya dan memeluk erat isterinya. “Thanks syg. Abg rasa fresh lps tido td. Jom mkn dan lps ni, blh tak abg nk mkn syg”, bisik Ferris manja. “Jgn nk mengada2. Abg ada meeting staf pkl 2 ptg”, mrh Risya perlahan dan manja. “Skrg br pkl 12.30 tgh hari. Sempat je”, bisik Ferris nakal lalu tgnnya lincah meneliti bekal yg disediakan isterinya. Risya mls ambil pusing perkara itu dan menumpukan perhatian dgn menyediakan pinggan utk dia dan suaminya mkn. Mrk mkn dgn gembira. Slps mkn, Risya membawa bekal yg kosong ke pantry yg berada dlm pejabat suaminya utk dibasuh sambil diekori suaminya. Ferris membantu isterinya mencuci pinggan yg digunakan serta bekal td. Selesai shj tugas di pantry, Ferris sengaja mengangkat tubuh genit isterinya ke sofa semula. Dia memastikan pintunya terkunci. “We have plenty of time now, syg. Abg x sabar nk mkn syg”, bisik Ferris menggoda. Risya mengundurkan tubuhnya dr sofa tp suaminya msh mendekatinya sehingga dia sudah berada di penghujung sofa. Dia mengalah dan menyerah. Ferris tersenyum menang lalu mencumbui isterinya rakus.
“Abg, jom mandi. Kjp lg, abg ada meeting dan kita blum solat Zohor lg”, ujar Risya yg menutup tubuhnya dgn jaket suaminya sambil mengutip pakaian mrk yg bertaburan. “Ok tp abg nk syg pakai kemeja abg je tanpa pakaian dlm syg. Lps meeting, abg nk tgk”, usik Ferris. Merah pdm muka Risya mendgr permintaan suaminya. “Lps solat, syg ikutkan. Jomlah mandi. Abg ada meetingkn. Nnt lambat lak”, ujar Risya sambil menarik tgn suaminya. Ferris mengikuti isterinya sambil tgnnya meraba2 tubuh isterinya. Risya membiarkan shj kenakalan suaminya. Slps siap memakai pakaian yg br, Risya yg hanya memakai kemeja suaminya membuatkan Ferris galak mengusik isterinya. “Abg, kita bkn dlm bilik kita dkt rumah tau. Syg blk umah kjp nk tgkkan si kembar. Nnt syg dtg blk”, bisik Risya slps menukar pakaian. “Abg rasa x perlu. Abg trus blk umah after meeting. Abg ttp nk tgk syg just pakai my shirt without anything dlm bilik nnt”, bisik Ferris nakal.
Risya memukul bahu suaminya manja sblm bersalam dan pulang ke rumah bersama brg2nya. Ferris sdh bersedia utk meetingnya. Dia rasa fresh slps bersama isterinya seharian. Slps meeting selesai, Ferris mengarahkan Maryam mengeluarkan memo utk assessment staf dr bwh ke atas yg bermula esok serta mrk perlu memberi cdgn utk penambahbaikan prestasi hotel. Dia akan memastikan isterinya akan bersama dgnnya esok krn itu cdgn isterinya. Selesai meeting, Ferris trus blk ke rumah. Dia msk ke bilik dan merebahkan bdnnya di sisi isterinya yg sdg lena lalu memeluk tubuh isterinya. Risya tersedar bila ada tgn merayap2 di tubuhnya. “Abg, bila blk?”, tanya Risya sambil menentang mata suaminya yg keletihan. “Abg br blk. Abg nk syg je skrg”, luah Ferris lelah. Risya memahami kehendak suaminya. Dia menanggalkan pakaian keje suaminya. Ferris sengaja mengusik isterinya yg hanya memakai kemejanya tanpa pakaian dlm spt yg diingininya ketika isterinya sdg menanggalkan pakaiannya.
Ptg itu, Risya menyediakan minum ptg utk mrk sekeluarga. “Abg, syg nk bgtau abg sesuatu tp jgn mrh tau”, ujar Risya bimbang. “Bgtau jela. Xkn abg nk mrh”, ujar Ferris sambil minum Milo panas yg disediakan isterinya. “Next week syg blk Korea. Syg ada keje dkt sana”, jelas Risya. “Abg x kisah klu psl keje tp jgn lama2 tau, nnt abg rindu”, sakat Ferris. Merah padam muka Risya disakat suaminya. “Abg Ferris ni mengada2 je. Kesian kak Risya”, mrh si kembar. “Syg pegi 2-3 hari je. Lps tu blk la”, ujar Risya manja lalu sengaja ddk diriba suaminya utk membls dendam. Ferris yg br selesai minum terkedu dgn kelakuan manja isterinya. Si kembar dan isterinya ketawa melihat air mukanya yg berubah merah. “Pdn muka abg Ferris. Kenakan kak Risya lg. Hahaha....”, gelak si kembar. Ferris yg geram diketawakan mengangkat tubuh isterinya bridal way lalu di bawa ke bilik mrk. Dia mengunci pintu mrk. “Pandai nk kenakan abg ye. Syg mmg nk kena mkn lg ni”, bisik Ferris nakal. “Aa.... Abg yg kenakan syg dulu. Sa..... Syg bls blk je”, ujar Risya gagap bila melihat muka nakal suaminya. Ferris tersenyum kecil lalu mencumbui isterinya lembut. “Mlm nnt, abg nk syg puaskan abg. Skrg abg xkn usik syg”, bisik Ferris nakal lalu menarik tgn isterinya keluar dr bilik utk meluangkan ms bersama Alia dan Aria pd ptg itu. Risya mengekori suaminya dan meluangkan ms pd ptg itu bersama si kembar.
YOU ARE READING
Bahagiakah Aku?
Художественная прозаNur Delina Risya seorg gds yg hidup sebtg kara slps kematian ibu bapanya dlm kemalangan jln raya ketika menjemputnya mengambil keputusan SPM. Dia melanjutkan pelajaran di Korea dlm bidang architecture sehingga peringkat PhD. Dia menggunakan kepakara...