Risya dan Ferris keluar ptg itu utk bersiar² ditemani Minho n Jimin sblm menghantar mrk ke airport utk pulang ke Busan slps semua staf termsk Reina unni n chefs dihantar pulang terlebih dahulu menaiki jet mrk. Sebaik shj pihak pengurusan jet mrk menghubungi yg jet sdh berada di Jeju Airport, mrk trus menuju ke airport. Sebaik tiba di airport, Risya, Ferris n Minho di dekati bbrp peminat mrk. Mrk melayan peminat dgn baik sbg seorg selebriti dlm dunia bisnes. Peminat mrk berhati² krn Risya mengandung n adanya bodyguard di sekeliling mrk n bbrp lg menjd pemerhati utk mengawal keadaan. Minho n Jimin akhirnya lps dr kawalan peminat krn nama mrk dipanggil. Risya sdh menghubungi pihak pengurusan jet mrk utk mengumumkan nama Minho n Jimin utk mrk meloloskan diri n menaiki pesawat segera. Risya n Ferris msh melayan peminat. Mrk terpaksa duduk krn Risya terlalu pnt berdiri. Slps peminat bersurai, Risya nk suaminya dukung dia utk blk ke kete krn letih. “Syg.... Kitakn dkt tempat public ni... Blk nnt, ok”, pujuk Ferris lembut. “Ala.... Nk gak... Syg pntla diri kendian duk kejap je.... Bodyguard cover la kita sampai kete... Pls abg”, Risya merengek n merayu dgn muka cutenya di dpn suaminya. Ferris mmg kalah dgn isterinya stiap kali dia buat begitu. Dia mendukung isterinya bridal style n bodyguard mengelilingi mrk sehingga ke kete. Sebaik berada dlm kete, Ferris berbisik, “Syg makin berat skrg ni... Mesti syg dgn baby kuat mkn... Pengsan abg klu syg nk dukung je”. Ferris mencubit pipi isterinya n mengusap perut isterinya yg msh blum menunjukkan baby bump. “Nk majuk dgn abg.... X suka la abg ckp syg mok... Ank kita ni kuat mkn tau.... sbb tu mama dia bambam... tau,”, ujar Risya t'senyum dgn tgnnya diletakkan di atas tgn suaminya yg mengusap perutnya.
Sebaik tiba di rumah, mrk trus ke bilik mrk utk solat n rehat. Mrk meminta Mak Lin x menyediakan minum ptg. Ferris br teringat yg dia blum mencari guru mengaji pompuan utk Mak Lin dan isterinya. Dia menghubungi org kepercayaannya utk mencari guru di Seoul krn tiada yg dpt dicarinya di Jeju Island n Busan. Dia juga mengarahkan utk trus menghubungi isterinya slps dia memberitahu Risya ttg perkara tersebut krn dia akan pulang ke M'sia esok n minggu dpn dia akn dtg semula.
Ferris tlh pulang ke M'sia dr Jeju Airport menaiki penerbangan MAS pd keesokkan harinya. Risya pula hanya berehat di rumah slps menghantar suaminya. Harini, dia nk berehat sj di rumah sambil meneliti report company, hotel n cafe. Ptg nnt, dia ada meeting secara vidconference dgn WJRR Architecture Firm cwgn Seoul, Busan dan M'sia. Cwgn di London akan berlangsung mlm nnt n cwgn Sydney keesokkan harinya. Selesai menyemak report, Risya meneliti proposal utk projek mega di Johor krn vidconference akn dimulakn dgn M'sia dulu.
Vidconference bersama staf² di M'sia dimulakan dgn penilaian prestasi syrkt. Risya berpuas hati dgn prestasi mrk. Bbrp staf br diperkenalkan pd Risya n laporan prestasi mrk sdh Risya ketahui. 3 org staf br akan terlibat dlm projek di Johor. Selesai meeting, Risya menyuruh staf yg terlibat dgn projek di Johor utk stay termsklah kwn²nya. Dia menyuruh bhgn proposal proceed dgn proposal mrk. Bhgn architecture, planner n design bersiap siaga stlh proposal diluluskn bg melaksanakn tugas mrk. Risya akan menghantar 3 org arkitek dr Korea utk membantu mrk. Dia akan memantau dr jauh dgn bantuan kwn²nya. Laporan mengenai kerja² penanaman pokok buah²an tempatan n greenhouse hampir siap 50% sblm projek dimulakan. Smue material sdh ready utk memulakan projek slps kelulusan diberi. Risya meminta Adam dan Wahida memberi report sebaik mendpt kelulusan. Slps berpuas hati, mrk dibnrkn bersurai lalu Risya menamatkan vidconference. Slps itu, dia vidconference serentak bg cwgn di Seoul n Busan utk meeting. Mrk lebih kpd pembentangan projek br di Gangnam utk pembinaan hotel n shopping mall. Risya juga tlh mengarahkan 2 arkitek Seoul dan seorg di Busan utk bersedia bertugas di M'sia. Selesai smue meetingnya ptg itu, Risya mandi, solat n mkn sblm dia tertidur krn keletihan akibat meeting td.
Risya wassap suaminya.
Risya
Assalamualaikum. Abg dh sampai M'sia ke??
YOU ARE READING
Bahagiakah Aku?
Fiksi UmumNur Delina Risya seorg gds yg hidup sebtg kara slps kematian ibu bapanya dlm kemalangan jln raya ketika menjemputnya mengambil keputusan SPM. Dia melanjutkan pelajaran di Korea dlm bidang architecture sehingga peringkat PhD. Dia menggunakan kepakara...