XXXII

36 1 0
                                    

Slps breakfast bersama suaminya, Risya menyemak kembali draft proposal yg diberikan Adam smlm sblm meeting dgn team proposal secara vid conference jam 9 pg. Draft proposal yg sblm ini tlh diperbaiki mrk tp yg diberikan Adam smlm msh perlu ditambah idea2 yg lebih mantap. Risya juga menyemak kembali blueprint yg tlh dibuat mrk sblm ini utk penambahbaikan. Pkl 2 ptg nnt, Adam dan suaminya akan berjumpa dgn arkitek team utk upgrade blueprint mengikut permintaan Risya yg akan buat vid conference utk memberi idea. Blueprint kali ini ditambah dgn penggunaan basikal elektrik serta dusun buah2an krn tanah yg dipilih mmg bersesuaian utk pertanian. Risya merancang utk mengetepikan 5 ekar tanah utk dusun. Spt dirancang sblm ini, 10 ekar utk hotel, 15 ekar utk taman tema termasuk taman air, 5 ekar utk mini zoo dan 5 ekar lg utk taman dan cafe. Sebaik shj kerajaan Johor memberi kelulusan, kerja2 penanaman buah2an dimulakan terlebih dahulu sblm kerja2 pembinaan dijalankan.

Meeting penting Risya secara vid conference berjalan lancar tp Risya tetap mahu ke pejabat. Risya mesti mendapatkan kebenaran suaminya sebaik dia blk nnt. Risya sdh menyediakan minum ptg utk mrk. “Assalamualaikum syg. Abg dh blk ni”, ujar Ferris kelelahan slps melabuhkan tubuhnya di sofa. “Waalaikumsalam. Slmt pulang. Abg nk air, syg sediakan?”, soal Risya. “Syg buatkan fresh orange, pls. Abg haus sgt”, pinta Ferris yg sdh merungkaikan tienya. “Ok. Syg ada goreng karipap dan popia otak2. Nnt syg bw skali ok”, ujar Risya. “Thanks syg. Abg mmg lapar tp jgn buat keje berat2 ye syg”, ujar Ferris risau. “Don't worry, abg. Syg buat yg ringan2 je. Nnt kena bebel dgn org tu”, perli Risya sebaik menghidangkan minuman dan makanan di meja kopi berhadapan sofa yg Ferris sdg bersandar. “Thanks my love. Meh duk dgn abg. Nnt rindu lak”, usik Ferris. Risya memberi jelingan tajam pd suaminya sblm ddk di sisi suaminya.

“Mmm... Abg... Blh x syg nk pegi ofis esok?”, pinta Risya manja sambil tgnnya membuka butang kemeja yg dipakai suaminya. “Esok abg byk meeting penting dkt hotel sbb kena bring forward sblm abg cuti pjg. Abg benarkan tp jgn nk buat keje yg buat syg letih sgt. Nnt abg bgtau Adam dgn Jes suh jaga syg. Klu dieorg report syg keje sampai nk collapse, abg x bg syg pegi ofis and buat smue keje dr umah je”, ujar Ferris berserta amaran keras. “Ok my hubby. Baby blum besar lg, ibu kena kurung lak. Syg jns aktif, sshla mcm ni. Blh bg kelonggaran skit tak?”, rayu Risya. “Nope. My decision is final. Ada lebih kurang 2 ari je utk syg pegi ofis dan abg pun byk kena change schedule. Abg ase abg terpaksa ulang-alik a few weeks sbb keje byk n papa tgh nk serahkan kuasa pengurusan pd abg skit2 skrg ni”, tegas Ferris. “Okla... Ssh dpt hubby overprotective ni... Syg nk msk bilik la”, rajuk Risya. Ferris menarik pergelangan tgn isterinya lalu dipeluk tubuh isterinya. Dia menghujani wajah comel isterinya dgn ciuman. “Pyh dpt isteri cute dan bijak ni. Okla, abg bg kelonggaran cuma klu letih terus rehat and mkn vitamin yg doc bg. Klu x fikir syg big boss, dh lama abg kurung je dlm umah”, usik Ferris bila melihat senyuman manis isterinya.

Mrk minum ptg bersama dgn gembira. Slps itu, mrk ke bilik utk mandi dan bersedia utk solat maghrib. Slps solat, Ferris membawa isterinya ke Tertiary Hotel utk dinner dan tido di sana. Risya terkejut dgn kejutan yg diberikan suaminya. Mrk tidak menyedari yg ada sepasang mata memandang mrk dgn penuh kebencian. “Aku akan rampas ko Risya dr suami ko yg perasan bgs tu. Ko akan jd milikku, Risya”, bisik hati Qalish. Slps solat subuh, Ferris mengajak Risya breakfast di kafe berhampiran ofis Risya. Risya memakai blazer biru dgn dress putih berbunga biru serta selendang bercorak abstrak. Suaminya memakai kot dan seluar slack rona yg sama dgn isterinya serta kemeja putih. Mrk mmg suka berpakaian sedondon sjk mrk blk dr Korea. Ferris menghantar Risya terus ke biliknya sblm dia ke hotelnya. Ramai staf memuji sikap suami isteri itu yg sama cantik dan sama padan. “Congrats. My boss dh jd mummy. Aku ni x tau bila lak”, ujar Wahida sebaik memasuki bilik Risya bersama Jeslina. “Aku yg xpress. Lps ni mungkin ko pula. Lps tu mungkin Mar sbb org tukn naik pelamin minggu ni”, ujar Risya. “Psl Mar, ikutkn aku xnk bg dia cuti dulu sbb ms dia nk cuti, kitakan tgh cuba approach utk big project idaman kita tp aku terpaksa bila Mar ugut benti keje”, ujar Jes. “Ewah²! Lwn tokey lak minah tu. Nnt taula mcmne aku nk kenakn dia”, ujar Risya. “Mak buyung ooi... Ingat²la diri skit. Ko nk kenakn dia, baik buat pakatan dgn hubby2 kita n si Jes. Nnt kiteorg kena mrh dgn hubby singa ko tu”, sindir Wahida.

“Sesuka hati je mulut ko panggil dia singa. Apa kes?”, soal Risya kehairanan. “Smlm, team proposal suh hubby ko bc proposal yg dieorg buat new draft. Suami ko tetiba menyinga lps baca draft yg aku rs x kena dgn jangkaan dia mcm blueprint yg kita ada dgn penambahan yg ko buat. Kecut perut team tu. Dieorg tgh buat new draft skrg ni dlm bilik meeting team mrk. Ko tgk²kn dieorg. Kesian aku tgk”, jelas Jes pjg lebar. “Jom pegi sana. Draft smlm biar aku tgk dulu dan discuss dgn dieorg utk penambahbaikan”, ujar Risya yg keluar dr biliknya bersama Wahida dan Jes menuju ke bilik meeting team proposal. Encik Sufri selaku ketua team menyambut kedtgn big boss mrk. Dia memberikan draft smlm dan mrk msh dlm usaha memperbaikinya spt yg diarahkan Ferris harini. “Ms discussion new idea, En Sufri x dipanggil skali sbb tu my hubby mengamuk. Jes, knp x beri notification pd En Sufri?”, soal Risya pd Jes. “Aku dh suh bdk aku panggil En Sufri tp dia kata x jumpa En Sufri”, ujar Jes. “Sy msk ofis lambat skit smlm sbb ada urusan kecemasan dan dh bgtau pd secretary Cik Jes. Xde org call sy sbb tu sy x tau”, sampuk En Sufri. “Mcmne blh miscommunication ni, Jes. Panggil secretary ko. Dia bdk br ke?”, mrh Risya. “Secretary aku sblm ni, Kak Mas berenti keje dan dia dh ajar si Syu ni smuenya. Mungkin terlps pandang sbb smlm bz sgt team aku. Kiteorg tgh close acc utk bln ni”, ujar Jes yg interkom secretarynya, Syu. Syu segera ke bilik meeting team proposal. Dia meminta maaf pd mrk semua atas kesilapan yg dilakukannya smlm. En Sufri sbg ketua team proposal memaafkannya. Mrk sdh mula memaparkan di skrin hasil draft br yg tlh diperbaiki. Risya mengambil kertas dan memberikan point serta ayat² yg sesuai utk menjadikan proposal mrk bertambah baik.

Dia mahukan draft br slps lunch sblm meluluskannya utk proposal penuh. Slps itu, Risya ke bahagian architecture utk memeriksa blueprint br dan jadual arkitek utk pembahagian tugas utk big project Johor. Dia berpuas hati dgn blueprint yg akan di submit bersama proposal nnt. Jadual² arkitek mrk sgt penuh dgn bbrp projek br yg sdg berjln dan bbrp projek yg msh berlangsung. Dia memanggil semua ketua arkitek utk perbincangan bg menarik bbrp arkitek utama utk memberi tumpuan sepenuhnya pd projek ini krn Risya x dpt mengendalikannya spt yg diingini atas nasihat doc dan suaminya. Mrk akan membuat persediaan bermula dr skrg. Risya juga akan menghantar bbrp org arkitek dr main ofis Korea utk membantu sekiranya perlu. Dia mau projek tersebut lancar. Slps itu, dia kuar lunch di kafeteria ofis bersama Wahida dan Jes.

Wahida dan Jes memilih utk mkn mskn kg sementara Risya memilih utk mkn grill lamb chop with black pepper sauce. Mrk mkn sambil berbual. “Risya, Qalish ada kacau ko dgn hubby ko lg x?”, soal Wahida dgn riak bimbang. “Setakat ni xde tp ms aku dinner dgn hubby aku kat hotel dia smlm, aku prasan mcm ada org peratikan kami”, ujar Risya tenang. “Knp ko mcm panik je, Wahida?”, soal Jes. “Lps je reception sblh Qaliph, kiteorg sekeluarga duk berbual satu family dan kami ada tegur dan bg warning dkt dia jgn kaco ko dgn hubby ko. Tetiba dia melenting dan ckp dia ttp akan dptkan ko. Sbb tu aku dgn Qaliph bimbang. Tlg jaga2 skit dan warning hubby ko juga”, jelas Wahida pjg lebar sambil meneruskan suapannya.

“Ok. Aku warning dia. Lps je kenduri kawin Mar dgn Daniel, aku bertolak ke Korea dan menetap di sana a few month dgn hubby aku tp dia akan kerap ulang-alik sbb keje. Klu apa2 just contact je aku. Psl Qalish, aku suh Daniel arahkan org die follow Qalish segera. Nnt aku minta dia dan Minho oppa cari bodyguard kawal kiteorg”, ujar Risya. “Ko klu psl idea cpt je. Esok kite kena duk bersidang dgn family Mar and Daniel cara2 mengenakan bakal pengantin tu”, saran Jes. “Sengal la ko, Jes. Cptla mkn, byk keje ni”, mrh Risya dgn gurauan. Mrk ketawa sblm menghbskan mknan mrk. Slps lunch, mrk solat Zohor di surau ofis dan terus ke bilik msg2. Mrk berkumpul kembali di meeting room utk melihat progress proposal. Risya berpuas hati dgn proposal tersebut dan membetulkan bbrp ayat yg bersesuaian sblm mrk email kpd kerajaan Johor. Selesai semua kejenya, Wahida dan Jes menghantar Risya blk ke rumah sblm terperangkap dlm traffic jam yg bermula jam 5 ptg.

Bahagiakah Aku?Where stories live. Discover now