Projek pembinaan office dan dorm utk artistnya sdh siap slps 6 bln, Risya berulang-alik dr Seoul ke Busan. Majlis pelancaran dilakukan Raihana krn ada pihak media yg hadir utk majlis tersebut. Di bhgn lobi dorm, terdpt kedai aiskrim yg br dibuka. Kedai itu diuruskan Reina seorg pengusaha yg br memeluk Islam yg dijumpai Risya. Sidang media dilakukan di situ.
Pejabat di Busan diuruskan Risya dan Raihana. Kebykkan projek yg terbaru, diuruskan di situ. Projek sblmnya diuruskan oleh ketua2 projek yg menguruskan pejabat di Seoul di bwh seliaan P.A Risya di Seoul. Risya mengupah seorg lg P.A baru utk membantunya dan Raihana di ofis Busan. "Risya, Wahida call suh ko blk M'sia sbb ada projek baru yg perlu perhatian ko", ujar Raihana.
"Ko call dia, suh email dulu segala maklumat dan kertas kerja mengenai projek tu. Aku ada projek di Jeju Island pun perlukan perhatian aku", arah Risya. Slps hbs kerja, Risya ke Minrisy Ent. "Minho oppa, tlg tgk2kn syrkt kita ni sbb esok Risya ke Jeju Island sebln. Risya ada projek kat sana", ujar Risya. "Good. Risya tlg oppa jenguk Swift buat shooting kat sana sbb dieorg nk jumpa Risya", jelas Minho.
"Ok, oppa. Nnt Risya jumpa dieorg. Oppa, tlg Raihana, Adam, Minjee dan Yuri jaga semua aset kita sementara Risya xde ni, ok", pinta Risya sambil membuat muka comel sblm pergi ke Blosa Cafe. Dia trus ke bilik solat utk solat Asar terlebih dahulu sblm berjumpa Raihana dan Adam.
"Raihana, ko katne?", panggil Risya yg br msk ke pejabat Raihana. "Raihana xde. Aku suh dia blk berehat. Alahan dia makin teruk skrg", jelas Adam yg tetiba muncul dr blkg Risya dan membuatkannya terkejut. "Lain kali bg salam dulu. Terkejut aku. Nsb baik xde skt jantung la", ujar Risya.
"Raihana pesan, suh ko jaga diri kat sana. Dia dh emailkan ttg projek kat M'sia tu. Ko nk mkn, pegi dkt cake cafe amik kek faveret ko. Td Reina unni pesan yg dia nk jumpa ko", pesan Adam. "Ok, boss. Aku pegi dulu. Assalamualaikum", pamit Risya yg trus menuju ke cake cafe mengambil keknya dan berjumpa Reina.
"Unni, one mint chocolate chips ice cream", sakat Risya melihat kesibukkan Reina melayan pelanggan. "Right away miss. Risya!! You, naughty girl", jerit Reina lalu mencubit lengan Risya. "Mianhe unni. Why you want to meet me?", tanya Risya. "Nothing. Just to tell you to have a safe trips", ujar Reina lalu memberikan aiskrim dipesan Risya.
"Thanks unni. When I back, I will bring some gift for you", ujar Risya sambil memakan aiskrimnya. "Its ok, Risya. You just help me enough. I don't know how to repay you", jelas Reina sambil menangis. Risya mengesat airmata Reina dan memeluknya erat. Risya meminta diri ke Blosa Hotel pula.
Dia terus ke bilik Minjee dan Yuri. "Minjee, Yuri, anymore trouble with the hotel?", tanya Risya yg melihat wajah 2 sahabatnya kusut. "It's abt customer. They want our hotel to serve alcohol. I know you don't like that idea", terang Minjee. "Its ok. You don't serve in hotel area. I just buy a lot of shop not far from this area. You can manage that shop lot and take all the money with Yuri. You can open a pub there", jelas Risya menyelesaikan mslh mrk.
"Komawo, Risya. We will manage that shop but who will manage the hotel?", tanya Yuri. "You two still need to manage this hotel until I bring my new share partner to manage this hotel", jelas Risya. Mrk bersetuju. Risya blk ke rumah lalu mengemas begnya utk ke Jeju Island mlm nnt.
Jeju Island
Risya trus ke tapak projek slps subuh. Dia memerhati kerja pembinaan sdh dimulakan sblm dia tiba. Dia ke bilik projek utk memeriksa pelan pembinaan. Dia mendapati cuma mslh kecil shj yg perlu diuruskan. Pekerja2 pembinaan yg br tiba, terkejut melihat bos mrk di situ. "Miss Risya, what are you doing early in the morning here?", tanya ketua projek Taehyun. "I'm here to solve the problem. Taehyun, you follow me and the others continue your work", arah Risya.
Pekerja yg lain sdh mulakan kerja. Risya berjanji kpd Taehyun akan membawa 20 org pekerja baru ke situ secepat mungkin. Dia meminta Taehyun memberi byrn pendahuluan kpd mrk yg ada sbg motivasi agar mrk trus bekerja sehingga pekerja baru tiba. Risya juga mengupah dua trak makanan utk menyediakan makanan utk pekerjanya di situ sehinggalah projek mrk selesai. Risya ke tempat shooting video muzik Swift yg dibuat di Olle Trail.
"Annyeonghaseyo unni. We glad you came here", ujar Tammy selaku ketua Swift sblm membawa Risya berjumpa anggota yg lain. Taeyeon, Soyeon, Trish, Yuen, Lulu dan Michy menghampiri mrk lalu memeluk Risya. Risya yg kecil molek kelemasan dipeluk mrk yg tinggi drnya. "Stop it!! Behave girls", jerit Risya memecahkan kesunyian para kru yg sdg membuat kerja.
Director Daeyung yg br tiba menghampiri mrk. "Annyeonghaseyo, Miss Risya", ucap Daeyung. "Annyeong Director. Sorry coz of my loud voice. My girls cannot control their attitude when I'm here", ujar Risya bimbang slps Swift melepaskannya. "It's ok. They see you as a big sis not as a boss. You're their caretaker like Minho. They can't see you much coz you more busier than them", ujar Deaeyung.
"I know and alert abt that", jwb Risya lalu menghampiri Swift. Mrk smue meminta maaf dan trus bersedia utk pengambaraan. Risya bersama mrk seharian hari itu. Selesai shooting pengambaraan yg sllnya berlanjutan hingga ke lewat mlm ttp selesai lebih awal krn mood Swift sgt baik sehingga berjln lancar. Risya belanja kru pengambaran mkn mlm bersama Swift.
Slps mkn mlm, Risya yg tlh menyewa sebuah rumah utk kegunaanya sepjg berada di Jeju Island, membawa Swift bermlm dgnnya. Mrk berbesar hati dgn pelawaan Risya dan menerimanya. Lusa, mrk perlu blk ke Busan. Mlm itu, mrk berbual2, bermain kad dan pillow war. Sblm tido, Risya solat Isyak dan menyemak email. Dia meneliti email yg diterima dr Raihana melalui Wahida mengenai projek di M'sia.
Projek pembinaan sebuah hotel di Kuching, Sarawak yg berkonsepkan rumah pokok di kelilingi hutan dan panorama indah dr air terjun yg berdekatan. Risya meneliti kertas kerja yg dikepilkan. Byk yg dia x berpuas hati dgn kertas kerja itu lalu di pin pointkn bbrp bhgn yg kurang menarik utk ditambahkan tarikannya utk mendptkan projek itu dgn jayanya. Dia forwardkan email itu kpd Raihana dan Wahida.
" Assalamualaikum Wahida. Aku dh check email dan forwardkan email tu. Esok ko check email dan call aku blk sbb aku nk tgk new paperwork dgn idea yg aku tambahkan bila hbs kerja", ujar Risya. "Waalaikumussalam Risya. Ok, esok aku check dan call ko nnt", jelas Wahida sblm memutuskan talian.
Esoknya, Risya bersiar2 dgn Swift di sekitar Jeju Island. Ramai fans yg mengerumuni mrk tp Risya dan bodyguard membenarkan bbrp org shj mendekati mrk. Risya meminta mrk trus support Swift dan pegi ke concert serta membeli album mrk. Risya membawa mrk lunch dan pegi menaiki bot berjln disekeliling Jeju Island.
"Assalamualaikum Risya. Aku dh send new paperwork. Ko check ya. Aku harap ko blk sbb aku dh start bz dgn perkahwinan aku", rayu Wahida. "Waalaikumussalam. Aku x berani janji. Nnt aku usahakan. Aku dgn artist aku sdg mkn angin kat Jeju Island. Next time, aku call blk", ujar Risya lalu memutuskan talian. "Kureng asem ko Risya. Org lain bz dia blh mkn angin", bisik hati Wahida bengang yg sdg memandu pulang.
Risya dan Swift pulang ke Busan bersama. Risya trus pulang ke pent housenya. Dia tlh memeriksa email dan dia sgt x berpuas hati dgn hasil paperwork baru itu. Dia sdh mengemas bagasinya utk blk ke M'sia aritu juga. Dia tlh mengamanahkan smue keje kpd rakan2nya. Mrk tlh menghantar Risya ke Busan Airport. Dia menaiki private jetnya trus ke M'sia. Penerbangan selama 4 jam tlh tiba di Subang Airport, M'sia.
Risya tlh menyewa service condominium utk 3 bln di Shah Alam yg berdekatan WJRR Architecture Firm Bhd cwgn M'sia. Dia akan membuat lawatan mengejut esok.
YOU ARE READING
Bahagiakah Aku?
General FictionNur Delina Risya seorg gds yg hidup sebtg kara slps kematian ibu bapanya dlm kemalangan jln raya ketika menjemputnya mengambil keputusan SPM. Dia melanjutkan pelajaran di Korea dlm bidang architecture sehingga peringkat PhD. Dia menggunakan kepakara...