Mlm itu, Risya memakai dress labuh bercorak bunga navy blue dipadankan dgn jaket warna yg sama serta shawl warna blue sky. Sementara Ferris memakai kemeja-t warna navy blue dan jaket rona yg sama serta seluar khakis pjg warna sky blue yg dipilih isterinya utk night date mrk. Ferris memandu di sekitar Jeju Island sambil menikmati angin mlm tanpa memasang pemanas kete. Mrk berhenti di tepi pantai utk berjln2. Risya memeluk erat lengan suaminya. Ferris memeluk pinggang isterinya lalu mengucup dahi isterinya. “Sejukla bang. Jom blk kat kete. Esk nk blk dh”, ujar Risya yg melentokkan kepala di lengan suaminya. “Ok. Syg bkn sihat sgt tp nk juga jenjln dgn abg. Sampai je KL, kita rehat kemudian kuar gi lunch and hospital ye syg”, ujar Ferris yg memeluk isterinya ke dadanya.
“Ok. Dukung syg pls”, pinta Risya dgn manjanya. Ferris tersenyum manis lalu mendukung isterinya bridal style. Risya memeluk erat leher suaminya. Dia mencium pipi suaminya bertalu2 sblm mrk tiba di kete. Sebaik meletakkan isterinya di seat kete, “Syg.... Nk goda abg ke?? Klu lambat esk, jgn slhkn abg....”, ujar Ferris tegas. “Apa slhnya. My own jet. Syg blh je set time dgn management jet syg”, ujar Risya nakal. “Mmm... I like that idea... Jgn nk mengadu penat esk... Abg gigit2 syg nnt”, ujar Ferris nakal. Melihat wajah nakal suaminya, Risya menelan liur. ‘Matila aku mlm ni dikejekn my lovely hubby. Yg aku nkl sgt goda dia knp’, bisik hati Risya. “Don't worry syg. Abg akan bg syg hot sex yg syg xkn lupakan”, bisik Ferris menggoda sblm memandu kete pulang ke hotel mrk.
Slps solat Subuh, Risya mengemas pakaian mrk utk blk ke KL sblm dia tido semula di sisi suaminya. Mrk akan bertolak ke KL jam 8 pg waktu Korea. Ferris yg bgn awal segera menukar pakaian sblm mengejutkan isterinya. Risya yg br bgn menukar pakaiannya lalu meletakkan bj tido mrk dlm laundry bag. Ferris memasukkan semua beg mrk ke dlm kete. Mrk memulangkn kete sewa di Jeju International Airport sblm menaiki jet milik Risya terus ke Subang Airport. Driver Risya, Pak Mail akan menjemput mrk di Subang Airport nnt. Spjg flight mrk dr Jeju terus ke KL, Risya hanya tido shj akibat keletihan dan skt kepala. Ferris sgt risau dgn kesihatan isterinya dan membiarkan isterinya tido berbantalkan lengannya. Mrk tiba di Subang jam 12 tghari waktu Malaysia. Sebaik ternampak kelibat Pak Mail, mrk trus menaiki kete blk ke kondo mrk.
Ferris memesan delivery shj krn mrk mls nk kuar lunch. Pkl 2 ptg, Ferris membawa isterinya ke hospital utk medical checkup. Slps pemeriksaan, mrk menunggu setgh jam utk berjumpa doc utk mendptkan keputusannya. Sebaik mrk berjumpa doc, doc memberitahu yg Risya hamil seminggu. Simptom2 yg ditunjukkan Risya adalah tanda2 awal morning sickness. “Pttla syg cpt pnt akhir2 ni. Love u syg and love u too my unborn baby”, ujar Ferris gembira sambil mengusap perut isterinya yg msh kempis dgn ciuman di pipi sebaik keluar dr bilik doktor. “Abg... Lps kenduri Mar dgn Daniel, kita duk Korea sementara ye. Syg takut lps ni x larat nk ulang-alik lg”, pinta Risya manja sambil memeluk erat lengan suaminya. “Abg tgk jadual keje abg dulu. Klu blh postpone, abg postpone tp klu x, abg je yg ulang-alik and syg just rest tgk bdk2 tu je”, ujar Ferris. “Xnk... Syg nk abg ade dgn syg everyday. Nnt syg rindu nk peluk abg”, rajuk Risya dgn muka cemburut. “Syg.... Abg pun ada keje abg... Mcmnila, abg cuba selesaikan keje yg penting dan apply cuti 3 bln tanpa gaji temankan syg dkt sana”, Ferris memberi kata putus. “Thanks abg. Love u so much. Doc ckp, syg still blh fly cuma jgn kerap. Apa kata, kita tinggal je kat umah singgah di Jeju Island dr di Busan spy syg x kerap fly”, cdg Risya.
“Abg ikut je. Kita call papa dgn mama ckp yg syg pregnant dan x blh blk Sarawak and kita stay KL sampai kita blk Korea semula lps wedding Mar and Daniel”, ujar Ferris. “Syg nk blk sana gak. Syg rindukn mama, papa, Alia dan Aria. Pls bang.... Arrangekn utk heli ke sana”, pujuk Risya. “No syg. My decision is final. Syg kena ikut. Lgpun blh vidcall. Abg dh call secretary abg send dokumen2 penting yg abg perlu semak dkt main ofis kami. Psl client dkt sana, nnt abg call papa suh entertain”, ujar Ferris tegas. “Ok. Abg, jom blk. Syg nk jumpa Rai dgn Adam”, ujar Risya. “Jom blk tp jgn lupa call mama dgn papa tau”, ujar Ferris. “Syg call skrgla. Mesti dieorg happy. Abg drive je”, ujar Risya mengucup pipi suaminya. Sebaik Risya berjaya menghubungi mertuanya dan memberitahu ttg kehamilannya, mrk sgt gembira tp dlm ms yg sama sedih krn x dpt berjumpa mrk selama 3 bln sbb mrk akan tinggal di Korea. Risya berjanji akan membawa mrk dan si kembar ke Korea dgn segala persiapan akan diberitahu sebaik shj cuti sekolah bermula.
Sebaik tiba di kondo mrk, mrk terus ke rumah yg diduduki sementara oleh Adam dan Rai. Risya yg teruja nk berjumpa sahabatnya membunyikan loceng berkali2. “Sabarla!! Rai tgh bz ni!!”, bebel Rai krn dia pasti itu bkn suaminya ttp mungkin kwn2nya yg sengal. “Mak buyung.... Rindunya aku dgn ko... Adam mana?”, soal Risya sebaik melpskan pelukannya pd Rai. “Dia dkt ofis la. Dieorg tgh kecoh siapkan proposal sebaik dptkan kebenaran dr kerajaan Johor utk buat hotel dan taman tema idaman ko tu”, ujar Rai. “Cptnya. Projek dkt Sarawak blum complete. Knp dieorg x bgtau aku”, mrh Risya. “Syg.... Cool down... Pls cool for the sake of ur health and our baby”, nasihat Ferris memeluk tubuh isterinya. “Ko msk umah aku dulu. Relaks. What a pleasant surprise. Ko will be a mom like me”, ujar Rai teruja. Rai menghidangkan teh dan kuih yg disediakannya utk minum ptg bersama hubbynya. “Knp aku x tau psl ni?”, soal Risya. “Sbnrnya, dieorg br dpt berita pg td. Team yg kita hantar buat perbincangan utk pembangunan dgn kerajaan Johor x expect nk dpt jwpn segera. Mrk nk proposal and blueprint dlm ms 3 minggu”, jelas Rai yg mendpt berita dr Wahida.
“Klu mcm tu, aku kena pegi ofis esok nk tlg dieorg”, ujar Risya. “No syg! Take care ur health and baby. Tinggal je dgn Rai dkt umah. Syg guide through vid conference dgn dieorg. Klu abg dh siap keje, abg tlg skali”, tegas Ferris. “Ok... Sshnya jd mommy to be ni. Smue keje x blh buat”, rajuk Risya. Rai ketawa je sbb dia pun mengalami perkara yg sama dgn Adam. “Sabo jela Risya. Laki ko 2x5 je dgn my hubby. Kdg2 ase terkongkong tp still happy sbb hubby kita buat mcm tu sbb sygkn kita tau”, nasihat Rai. “Dgr ckp Rai tu, syg. Take care urself and baby is ur priority. Psl keje, biar abg uruskan”, tambah Ferris yg memeluk bahu isterinya. “Assalamualaikum”, ujar Adam yg br pulang. “W'salam”, ujar mrk serentak. “Risya! Ferris! Korang dh blk!! Pnt siot, sjk ko xde, Risya”, adu Adam slps bersalam dgn Ferris. “Dulu ko dtg ofis skali-skala. Skrg pun aku suh jenguk tp yg ko dtg everyday knp??”, soal Risya.
“Wahidakan pegi honeymoon 2 minggu lps dia kawin last month lps tu, Mar pun cuti sebln lebih. Jes minta tlg aku dtg everyday utk ganti Wahida sign bbrp dokumen penting and approve projek2 br. Nsb baik Farah yg ganti Mar jd secretary ko secekap Mar, klu x lg pening kepala. Arini plg bz sbb kecoh psl big project idaman ko”, ujar Adam. “Aku ingat lps projek di Sarawak siap tp x sangka yg discussion dgn kerajaan Johor last week akan dpt approval secepat ni”, ujar Risya. “Tulah psl. Pnt bdk2 proposal kerah otak ms discussion. Idea dh ada tp nk menyusun ayat tu penting spy tarik perhatian dieorg. Aku ada bw rough draft proposal klu ko nk tgk and ko kena pegi gak ofis esok”, ujar Adam lalu memberikan draft tersebut. “Oppa, Risya x dibenarkan ke ofis w/pun dia nk. Dia blh guide thru vidconference”, ujar Rai. “Wae, Risya? Bila jumpa face to face lg sng”, soal Adam. “Aku preggy mom mcm bini ko. So my hubby x bg pegi. Lgpun aku cpt pnt la skrg. Just ikut jela saranan hubby aku ok”, jelas Risya. “Aku blh tlg korang. Aku ada degree in architecture selain bisnes sbb tu aku duk lama dkt London dr si Daniel. Aku pegi ofis aku dulu, after lunch aku pegi sana”, tambah Ferris. “Thanks bro and tahniah gak utk korang. Dieorg mesti happy dgr berita ni. Blh usik Wahida sbb die kawin pun lebih kurang ko kn tp blum pregnant lg”, ujar Adam. “Xyah la. Insyaallah, ada rezeki dia nnt. Nnt dia tension ms kita semua tgh bz ni”, nasihat Risya. Adam akur. Rai menarik Risya ke bilik sebaik suami mrk mula berbual. “Risya, ko preggy awal sgt ke korang pnh terlanjur?”, soal Rai. Satu ketukan kecil diberikan Risya di kepala Rai. “Bengong la ko ni. Ingat aku dgn Ferris jahat sgt ke!! Ms kiteorg kawin, aku br lps dtg bln. Confirm la melekat, sengal”, ujar Risya malu. “Cpt siot. Aku dua bln br tau mengandung”, usik Rai. “Mmm... Ms arwah mama aku mengandungkan aku dulu, mama aku pun dpt tau cpt sbb simptom morning sickness mama sama dgn aku”, ujar Risya malu2 bila teringatkan cerita arwah mamanya ketika dia kecil dulu. Rai ketawa mendgr cerita Risya sblm mrk keluar dr bilik.
YOU ARE READING
Bahagiakah Aku?
General FictionNur Delina Risya seorg gds yg hidup sebtg kara slps kematian ibu bapanya dlm kemalangan jln raya ketika menjemputnya mengambil keputusan SPM. Dia melanjutkan pelajaran di Korea dlm bidang architecture sehingga peringkat PhD. Dia menggunakan kepakara...