XXX

59 1 0
                                    

Spjg harini, Risya dan Ferris hanya berehat di rumah shj. Mrk berdua hanya melakukan aktiviti memasak, bersenam dan membaca bersama spt ketika mrk msh br berkawin. Aktiviti mrk terganggu sebaik shj Minho menghubungi Risya utk mkn mlm bersamanya serta tunang. Risya menghulurkan hp kpd suaminya utk berckp dgn Minho. Ferris bersetuju utk double date dinner mlm nnt. Risya dan Ferris keluar rumah slps Asar utk membeli pakaian br utk date mrk bersama Minho dan Jimin. Mrk berseronok memilih pakaian utk mix n match dgn cuaca di Korea. Ferris nampak segak dgn kemeja-T berwarna biru lembut yg mempunyai motif bunga2 kecil di kolar, lengan dan poket dipadankan dgn seluar khakis jeans navy blue yg dipilih Risya. Ferris memilih sehelai T-shirt lengan pjg berwarna navy blue dipadankan dgn sehelai dress labuh tanpa lengan bermotif abstrak b'warna biru lembut utk Risya. Mrk menyukai pakaian yg dipilih tp kurang sesuai utk dinner.

Risya memilih sehelai kemeja lengan pendek b'warna merah dan bermotifkan abstrak dipadankan dgn slack b'warna krim yg sesuai utk mkn mlm buat suaminya. Ferris memilih sehelai dress labuh berwarna merah yg dipadankan dgn sehelai cardigan warna yg sama dan bercorak abstrak. Risya menyukai pilihan Ferris, begitu juga Ferris. Mrk turut memilih bbrp helai lg pakaian utk simpanan mrk spjg berada di Korea pd ms yg akan dtg. Pakaian yg tlh dipilih, mrk bw ke kaunter utk pembayaran. Slps shopping, mrk terus blk ke rumah. Mlm itu, mrk memakai baju yg dipilih utk double date dinner dgn Minho dan Jimin slps solat. Risya yg tampak manis dan ayu bergandingan dgn suaminya Ferris yg kacak lg bergaya ditegur staf2 Blosa Hotel krn mrk suka melihat bos mrk bahagia.

Mrk menunggu Minho dan Jimin menjemput mrk di lobi sambil berbual2 dgn pelanggan hotel yg sdg bersantai di lobi. “Benci btul la dgn Minho oppa. X punctual langsung. Syg pnt la menunggu org”, rungut Risya yg bersandar pd bahu suaminya. “Sabo la syg. Ada mslh kot. Syg rest je kat bahu abg. Sjk kita dkt sini, syg nampak cpt letih. Nnt syg buat checkup ye”, pujuk Ferris. “Syg pun sedar juga tp xnkla pegi hospital. Syg x sukala”, rajuk Risya manja. “Abg xnk tgk syg sakit. Abg yg ssh hati tau. Abg temankan syg buat checkup nnt. Isteri abg ni syg suami diakan”, pujuk Ferris lembut dgn mengucup dahi isterinya. “Ok. Blk M'sia, kita trus buat checkup n tgk keadaan Raihana dan Adam ok. Syg rindukan diala”, ujar Risya manja dgn muka blushing akibat ciuman spontan suaminya di lihat oleh pelanggan dan pekerja yg berada di lobi. Minho dan Jimin menjemput mrk di lobi. “Kita dinner dkt restoran Malik yg br buka last week. Kami nk try makanan arab dan halal kat tempat lain gak”, ujar Minho teruja semasa memandu.

Sebaik tiba di restoran tersebut, mrk trus ke meja yg di reserved Minho. Mrk hanya duduk shj krn mknan akan dihidangkan kemudian dan mrk hanya memesan minuman. Selesai membuat pesanan, mrk berbual2. “Risya, jgn lupa ikut kami ke Jeju Island esok utk shooting. Nnt merajuk bdk2 tu”, ujar Minho. “X lupa la. Suami Risya akan ikut skali. Lgpun mmg dh plan nk tour Jeju Island dgn hubby sbb lusa dh blk M'sia”, ujar Risya memaut lengan suaminya. Ferris mengucup dahi isteri kesygnnya. Minho tersenyum gembira melihat Risya gembira. Dia sendiri akan berkawin dgn Jimin slps selesai perkawinan shbt mrk iaitu Daniel dan Mar. Dia blum bersedia utk memberitahu Risya lg. Mrk menaiki jet peribadi Risya ke Jeju Island keesokkan harinya bersama boyband Rush. Minho sdh memastikan smue bodyguard yg diterbangkan terlebih dahulu sdh bersedia menyambut ketibaan Rush dan mengawal mrk dr di dekati peminat di lapangan terbang slps dia dan delegasinya melepasi checkpoint. Pengambaraan pertama Minrisy Youth Farm tlh di muatnaik di web mrk sjk smlm. Minho mementingkan keselesaan Risya dan suami serta artisnya. Para peminat Rush memahami prosedur yg ditetapkan syrkt itu. Mrk memberikan hadiah kpd assistants manager boyband tersebut slps mrk menaiki bas yg disediakan ke lokasi shooting. Para peminat sdh bergerak ke lokasi shooting slps sesi pemberian hadiah sehingga menyebabkan lalulintas ke lokasi sesak slps mrk tiba di lokasi. Risya dan Ferris ke waiting room sementara Rush menukar pakaian di fitting room.

“Minho, mcmne ko blh survive redah fans2 artis2 ko? Klu aku, dh surrender”, soal Ferris sambil memeluk isterinya yg sdg tertido di dlm pelukannya. “Dh 5 thn aku jd CEO jd dh lali cuma bini ko je yg org x knl sbb dia nk privasi. Yg tau ttg bini ko cuma aku, managers, assistants manager dan artis2 kami. Reporters nk korek semuanya aku kena tepis tau. Pnt la gak”, adu Minho. Risya yg terjaga, mendgr apa yg diucapkan Minho lalu merenung tajam Minho walaupun dia msh berbaring di dada suaminya. Minho gerun melihat renungan geram Risya. “Sesedap rasa je ckp pnt tp dia yg nk sgt buat. Psl reporters dh termaktub dlm perjanjian kita ms nk bina semua companies ni yg penglibatan Risya dirahsiakan sbb Risya x suka gossip. Nk hidup sbg billionaire bkn mdh dkt South Korea. Lg2 muslim people”, Risya membidas kata2 Minho. “Syg... Jgn la nk mrh. Abg cuma tanya Minho je. Minho cuma nk mengusik syg je”, pujuk Ferris bila isterinya melenting tiba2 sambil memeluknya erat. “Sori Risya. Oppa cuma mengusik je. Jgn mrh2 nnt kena jual”, usik Minho sebaik melihat Risya tenang dipeluk suaminya. “Xnk maafkan oppa. Nk majuk. Abg.... Jom tinggalkan location shooting ni kendian kita jenjln berdua tinggalkan dieorg”, rengek Risya manja sambil bermain2 butang baju suaminya. “Alololo..... Jgn la majuk Risya. Oppa minta maaf. Mianhe.. Mati oppa klu bdk2 tu majuk klu Risya xde”, pujuk Minho.

“Syg... Sjk bila suka kenakn org mcmni. Maafkn Minho, ye”, bisik Ferris lalu mencium dahi isteri kesygnnya. “Syg dh maafkn tp sengaja je nk kenakn oppa sbb oppa sll kenakn syg”, bisik Risya dgn muncung spt itik krn majuk dgn suaminya. “Ok... Ok... Its up to you syg. Lain kali bg sign kat abg sbb abg blh tambahkn”, bisik Ferris yg memeluk erat bahu isterinya. Risya memberi ciuman di pipi suaminya krn terlalu gembira. “Ehem.... Ehem... Oppa msh kat sini. Bkn nk nengok wayang free korang. Sorila Risya. Janji oppa x buat lg”, ujar Minho dgn ikhlas. “Ok. Risya dh maafkn. Bdk2 tu dh siap tukar bajukan. Jom jumpa dieorg”, ujar Risya yg memaut lengan suaminya manja. “Nuna!!! Look our attire. Its cute like us!!”, jerit semua ahli Rush yg meluru nk memeluk Risya tp dihalang suaminya. “Before our marriage, I just give all of you chance to hug my beloved wife. Not now my dear. She's my wife and just me can hug her. All of you just can shake my wife hands and just tell the boys only”, ujar Ferris. “Nuna... We still ur dongsaeng. Why can't we hug you like before like the girls?”, rajuk mrk. “All of you still my dongsaeng but just as told by hubby, I'm his belonging and I must obey my hubby. We still can handshakes, right”, Risya memujuk. Mrk gembira dgn setiap ahli berslm dgn Risya diikuti oleh permainan ganggangsulae yg membuatkan suaminya turut bermain skali sambil tersenyum gembira.

Mrk memulakan shooting first episode utk Rush dan second episode pd keesokkan harinya bg kumpulan tersebut sblm diganti kumpulan berikutnya. Para main manager tlh mengosongkan jadual mrk utk shooting tersebut. 1st shooting berjln dgn lancar dan slps editing, mrk akan upload pd mlm itu juga jam 10 mlm waktu Korea di website Minrisy Ent. Slps shooting, mrk dinner di lokasi bersama kru produksi yg disediakan oleh Risya dan isteri pengurus ladang serta staf2 restoran seafood perkongsian antara Risya dgn seorg wanita yg merupakan penduduk Jeju Island. “Next week, kita dtg awal skit dan travel all thru Jeju Island. Mlm ni kita just night tour je”, ujar Risya. “Ok. Abg ikut je, syg. Lgpun esok kita blk Malaysia. Abg rasa elok kita tidur smlm dkt umah kita di KL sblm ke Sarawak”, cdg Ferris. “Syg setuju. Lgpun mama dan papa blh jaga si kembar. Kita vidcall je parents abg skrg”, ujar Risya yg melentokkan kepala di dada suaminya.

“Ok. Abg vidcall skrg. Syg rest sblm start night tour kita”, ujar Ferris mengusap rambut isterinya yg keletihan br2 ni. “Syg mana blh tido, syg nk ckp dgn mama, papa dan si kembar juga. Syg baring atas dada abg jela”, ujar Risya manja sambil mengusap lembut dada suaminya yg dijadikan bantal. Ferris yg sdg menunggu vidcall disambung, mengucup dahi isterinya. “Assalamualaikum org di sana. X yah nk buat aksi manja dpn kami”, tegur Mikhael Ruthden sebaik dijwb vidcall dr anaknya. Ferris dan Risya tersenyum malu. “W'salam. Sengaja nk tunjuk yg kami bahagia. Vidcall ni sbb kami rindukn mama, papa dan si kembar”, ujar Ferris selamba lalu Risya disblhnya mencubit manja perut suaminya. “Mengada2. Mcmla terpisah berthn2 lamanya. Apa tujuan sbnr call ni?”, tanya Khalisah. “Mama ni spoiler la. Nk bermanja pun x blh. Kami nk bgtau yg kami blk Sarawak lusa sbb Risya byk urusan dkt KL”, ujar Ferris. “Btul tu, ma. Selain dr tu nk check keadaan kwn Risya dan Risya nk kena buat checkup sbb lately ni, Risya cpt letih dan asyik tido je”, sampuk Risya manja. “It's ok syg. Ferris, temankan isteri kamu nnt buat checkup. Ikut firasat mama, mungkin nk dpt org br”, telah Khalisah. “Insyaallah klu ada rezeki. Of course la Ferris kena temankn, ma. Sape x syg bini. Dhla hot w/pun berhijab”, ujar Ferris. “Pa, Aina dgn Aira mana? X nampak pun?”, soal Risya. “Dieorg ada tuition sbb tu xde. Nnt blk jumpa la bdk2 tu”, ujar Mikhael. “Ok, pa. Kami ni ada date lps ni. Sampai KL, kami call lg. Bye. Assalamualaikum”, ujar Ferris sblm memutuskan talian. Risya mengucup pipinya sblm terlena dlm pelukan suaminya.

Bahagiakah Aku?Where stories live. Discover now