XXIX

44 1 0
                                    

“Syg, jomla kita keluar dinner. Abg lapar la”, ujar Ferris. “Syg pntla bang. Abg call restoran hotel utk hantar dinner ke rumah je la. Maksu dgn paksu pegi vacation dgn anak2 dieorg sementara si Fikri tido di rumah kwn2 dia mlm ni. Abg blh tlg orderkan”, pujuk Risya yg terbaring keletihan di katil. “Ok. Syg rest je. Abg oder utk syg juga. Nnt abg panggil dinner”, ujar Ferris sambil mengurut lembut tubuh isterinya yg keletihan lalu mengucup dahi isterinya. Dia tidak membuat panggilan. Sebaliknya dia turun ke restoran hotel dan memesan makanan dr restoran Melayu. Dia blk ke penthouse slps sejam lalu menghidangkan mknan utk dirinya dan isteri. “Syg, bgn. Jom dinner dgn abg”, kejut Ferris lembut. Risya bgn lalu mencuci mukanya di bilik air. “Thanks abg. Syg x tau knp letih sgt arini”, ujar Risya lalu mencium pipi suaminya. “Syg aktif sgt dr pg td dgn mcm2 kejutan utk abg. Mlm ni, syg tido puas2 tp kita solat Isya' sblm tido ok”, ujar Ferris yg membalas ciuman isterinya. Mrk mkn mlm bersama spt biasa. Slps mkn dan mengemas, mrk bersiap utk solat. Slps solat, mrk tido dgn lenanya mlm itu.

Keesokkan harinya, Risya menyediakan breakfast ringkas utk mrk berdua. Hari ini, mrk hanya mahu berehat di rumah sambil membaca. Risya menghentikan bacaannya seketika utk memasak lunch buat mrk dgn bantuan suaminya. Mrk bergurau manja sambil memasak hingga x menyedari kepulangan Fikri yg blk ke rumah tiba2 krn mengambil pakaiannya utk ke Seoul. Dia terlibat dlm projek br di sana. “Assalamualaikum. Kak Risya, abg Ferris, Fikri blk kejap je ni. Nk amik bj pegi Seoul ada keje kat sana. Sori ganggu gurauan manja korang”, usik Fikri sblm keluar rumah. “Waalaikumsalam. X kaco. Lgpun kami tgh msk lunch. Blh la lunch skali”, ujar Ferris sementara Risya menyorok malu di blkg suaminya. “X sempat la bang. Nk cpt ni. Jumpa lg”, ujar Fikri lalu terburu2 keluar dr rumah.

Risya memukul bahu suaminya yg selamba mengusiknya dgn mengajak Fikri lunch bersama. Nsb baik, Fikri perlu cpt. Ferris tersengih lalu mencium pipi isterinya. Ferris membawa lauk ke meja mkn sementara Risya membawa air sirap laici serta gelas dan pinggan serta nasi. Slps lunch, mrk keluar bersiar2 di sekitar Busan dan bersantai di Haundae Beach. Mrk blk sblm senja krn mrk akan berjumpa dgn Duta Besar Malaysia dan isteri utk perbincangan aturcara majlis mkn mlm Kedutaan Malaysia di Korea Selatan yg akan diadakan di situ 2 minggu lg. Sepatutnya, paksu dan maksu yg menguruskan perbincangan tersebut tp Risya bersetuju mengambil alih krn mrk perlukan rehat sjk bbrp bln lps, mrk menguruskan Blosa Hotel tanpa rehat. Minjee dan Yuri akan berada dlm perbincangan tersebut bersama mrk mlm nnt. Slps mandi dan solat, mrk bersiap utk mkn mlm tersebut. Risya dan Ferris memakai pakaian sedondon. Risya memakai dress berwarna hijau lembut sementara Ferris memakai kemeja berwarna sama dan seluar slack berwarna hitam. Mrk berjln beriringan menuju restoran Blosa Hotel ke bilik VIP room utk mkn mlm tersebut. Minjee dan Yuri yg br sampai menyambut psgn tersebut. Mrk berbual2 sementara menanti ketibaan Duta Besar M'sia bersama isterinya. Risya bertanya tentang perkembangan kelab mlm Minjee dan Yuri dlm bhs ibunda mrk. Mrk memberitahu yg perniagaan mrk semakin maju krn ramai pelancong2 yg tinggal di Blosa Hotel mengunjungi kelab mrk setiap mlm. Risya gembira dgn kejayaan mrk. “Syg, jom temankan abg kuar jap. Kita jemput dieorg dkt lobi”, ujar Ferris yg sbnrnya bosan bila isterinya asyik berbual dgn Minjee dan Yuri. Risya mengikuti suaminya ke lobi krn dia pasti yg suaminya bosan. “Abg.... Knp abg skrg ni, asyik nk berkepit dgn syg?”, soal Risya lembut memeluk lengan suaminya yg sdg ddk di sofa lobi hotel. “Syg asyik lebihkn kwn2 syg sjk kita dtg sini berdua. Syg mcm pinggirkan abg”, rajuk Ferris.

“Mana ada syg pinggirkan abg. Syg sll je berkepit dgn abg. Syg pelik dgn perangai abg sjk kita ada dkt sini. Asyik nk berkepit je dgn syg, knp?”, soal Risya pelik. “Nnt kita dh blk, abg bz dgn keje dan syg bz dgn si kembar. Nnt xde ms utk abg nnt”, ujar Ferris yg memeluk erat bahu isterinya. Risya mencubit manja lengan suaminya dan melentokkan kepalanya di bahu suaminya. Sebaik mrk ternampak kelibat Duta Besar M'sia dan isteri serta pengawal2 peribadinya, mrk menyambut ketibaan psgn tersebut lalu membawa mrk ke VIP room restoran. Risya dan suaminya berpimpin tgn mengiringi mrk ke tempat duduk dlm bilik VIP room. Risya mengarahkan pelayan menghidangkan makanan melayu yg sdh dipesannya sjk smlm. Risya mula membincangkan perkara pokok dgn Duta Besar M'sia secara serius. PA Risya, Chelin yg turut berada di situ, mencatatkan minit2 mesyuarat. Perbincangan terhenti seketika sebaik mknan dan minuman dihidangkan. Mrk makan terlebih dahulu sambil berbual2 kosong shj. Slps selesai makan, mrk mula meneruskan perbincangan. Kdg2, Minjee, Yuri dan Ferris memberikan idea utk aturcara majlis tersebut.

Perbincangan mrk selesai slps 2 jam. Chelin akan memberikan aturcara majlis yg tlh disusun kpd PA Duta Besar M'sia esok utk diedarkan pihak mrk serta minit mesyuarat mrk td. Slps berpamitan dgn Duta Besar M'sia dan isterinya, Minjee dan Yuri juga meminta diri utk menguruskan kelab mlm mrk. Risya menyedari bbrp org pelancong bkn Islam sdh kuar dr hotel utk berhibur di kelab mlm. Risya juga tlh memastikan pengawal keselamatan hotel memeriksa setiap pelancong yg blk dlm keadaan mabuk, tidak membawa msk arak dan memastikan jika ada pelancong yg membeli arak utk bw blk ke negara mrk harus menyimpannya di rak arak dgn label nama dan no bilik mrk supaya tidak berlaku mslh nnt. Risya yg sdh keletihan, mengajak suaminya blk ke rumah. “Letihnya. Bdn syg skt2 sjk kita dkt sini. Syg nk je blk M'sia cpt klu x janji dgn bdk2 tu”, rungut Risya yg sdg menukar pakaian tidurnya. “Syg, x elok merungut. Semua ni tugas syg sbg ketua. Syg juga bgtau abg dulu. Nnt abg urutkan syg. Skrg amik wudu', solat Isya' berjemaah dgn abg”, nasihat Ferris yg br kuar dr toilet dan menukar pakaiannya. “Ok abg. Lps ni syg nk full massage dr abg. Love u abg”, ujar Risya nakal dgn sengaja mendekati tubuhnya agar menyentuh suaminya. Ferris segera mengelak dr isterinya yg sjk akhir2 ni, semakin nakal. “Syg!! Jgn nk batalkan wudu' abg. Lps solat lain jdnya kang”, Ferris memberi amaran keras pd isterinya. Risya cuak melihat muka ketat suaminya, segera mengambil wudu'. Ferris mengawal tawanya melihat keletah isterinya. Slps solat, Ferris terbaring di atas katil mrk sambil ketawa besar. Risya membuat muka cemburut melihat suaminya. “X pyh urutla. Syg nk tido. Tepi la skit”, rajuk Risya. “Alololo..... Comelnya muka syg abg ni merajuk. Sorila syg... Meh abg urutkan syg”, pujuk Ferris yg memeluk isterinya yg membelakanginya. “Sori abg sbb tertinggikan suara td”, ujar Risya yg memusingkan bdnnya dan memeluk suaminya pula. “Its ok syg. Abg sentiasa maafkan keslhn syg. Skrg baring meniarap. Sng abg nk urutkan”, arah Ferris.

Risya mengikut arahan suaminya. Urutan lembut dr suaminya mmg melegakan tubuh Risya yg kesakitan. Risya juga mengurut tubuh suaminya. Sesi urutan psgn tersebut tlh menimbulkan sensasi antara mrk dan menimbulkan rasa utk bersenggama. Mrk tlh memadamkan lampu dan melayari bahtera mrk hingga ke puncak. Risya yg tersedar sblm subuh, mengejutkan suaminya yg msh lg enak tidur. “Abg... Bgnla... Subuh dh nk msk ni... Abg pegi la mandi dulu”, kejut Risya. “Syg mandilah dulu. Nnt kejutkan abg”, ujar Ferris mamai. Risya terus ke toilet, mandi dan b’wudu'. Dia mengejutkan suaminya sekali lg. Ferris segera bgn utk mandi dan bersedia utk solat berjemaah bersama isterinya. Slps solat subuh, mrk yg keletihan tertido kembali krn harini mrk ingin berehat di rumah shj. Sama spt smlm tanpa mrk perlu berjln jauh.

Bahagiakah Aku?Where stories live. Discover now