Part VIII

75 1 1
                                    

Wahida, Qaliph dan Jeslina tau yg Risya ada urusan keje di Seoul dan membawa parents Daniel dan Mardiana bersamanya ttp mrk x nk ikut krn Wahida dan Qaliph nk berjln2 di sekitar Busan dgn menggunakan khidmat driver Risya manakala Jeslina nk membantu Raihana dan Reina di cafe krn Adam membeli stok mknan br.

Risya memandu sendiri ke Seoul ditemani mama, papa, umi dan abahnya slps Subuh utk mengelakkan kesesakkan lalulintas pd waktu puncak. Mrk tiba di situ pd pkl 8 pg jd Risya membawa mrk bersarapan di cafe ofisnya yg 100% diuruskan oleh org Islam. Ada mknan dr seluruh negara yg blh mrk pilih. Mrk akhirnya memilih utk mkn nasi lemak dgn teh tarik.

Staf2 Risya yg terjumpa dgnnya, hanya menunduk hormat. Slps sarapan, Risya mengarahkan drivernya membawa parentsnya berjln di sekitar Seoul. Muka mrk kerisauan bila Risya menyuruh mrk mengikut pemandunya. "Jgnlah risau. Driver Risya blh ckp English sbb sesiapa yg nk kerja dkt company Risya dimestikan blaja English", ujar Risya. Baru wajah2 kesygn Risya lega dan mengikuti drivernya.

Risya trus ke Ofisnya. Perkara pertama, Risya menyemak data pekerja diikuti fail2 yg memerlukan signnya. Dia juga menyemak projek2 semasa yg arkitek2nya uruskan dan perkembangan semasa projek di Jeju Island. Slps itu, dia memeriksa video dr kamera tersembunyi yg dipsgnya. Tiada sbrg mslh berlaku. Dia juga menyemak email dan ws peribadinya.

Unknown
Assalamualaikum. Awk apa khabar? Sihat?

Risya
Waalaikumsalam. Sori klu lambat bls sbb sy bz. Sy sihat. Awk ni sape? Mana awk dpt no sy?

Risya silentkan hpnya krn dia perlu ke meeting yg penting di bilik meeting mengenai pembukaan cwgn br di Australia dgn wakil mrk iaitu Mark, Susan dan Kelvin Han. Risya bersetuju dgn cdgn mrk dan meminta mrk menyediakan kontrak serta procedure utk pembinaan cwgn br di Melbourne, Australia. Selesai perbincangan, Risya menghubungi drivernya utk menjemputnya bersama parentsnya.

Ferris yg br selesai meeting, membaca ws yg dihantar Risya. Ferris menjerit suka di dlm hati krn ksygnnya sdh membls wsnya.

Ferris
Sy dpt no dr awk sendiri la. Sy Ferris. Kita jumpa ms meeting proposal kat Tertiary Sdn Bhd

Risya
En Ferris, sorila x knl td. Sy xde kat M'sia sbb ada project dkt Korea. En Ferris nk bincang psl apa ye?

Bahagiakah Aku?Where stories live. Discover now