"Liam hvad hedder din kæreste egentlig?" spørger jeg nysgerrigt, vi sidder i hans stue og spiller et kortspil der hedder 'fedtmule'. "Kan du holde på en hemmelighed?" spørger han, jeg kigger undrende på ham. "Det kommer an på hvad det er," svare jeg så. "Jeg har ingen kæreste," Hvad? Har han ingen kæreste? "Hvad mener du?" spørger jeg så. "Jeg har løjet overfor dig og Occie.. Drengene ved det godt," "hvorfor har du dog løjet om det?" spørger jeg så. "Det her må du ikke sige til nogen okay?" Jeg tøver lidt. "okay."
"Jeg er helt vild med Octavia."
Undskyld hvad?
Sagde han lige det jeg tror han sagde?
Han er vild med Octavia!
"Jeg forstår det ikke helt... Hvis du er vild med hende, hvorfor sårer du hende så på den måde?" spørger jeg, "hvad mener du med sårer?" Er han virkelig SÅ blind?! "Lige meget.. bare glem det.." mumler jeg stille. "Nej hvad er det Olivia?" han tager fat i min hånd og kigger mig så i øjnene. "Liam, glem det okay?" Man kan se at han bliver en smule trist, "fint." svare han bare.
Jeg er hjemme hos Louis, vi har lige spist en helt vildt lækker aftensmad som han har lavet. Vi sidder nu i sofaen, drikker rødvin og ser en film. "Skat?" "ja," svare jeg og kigger over på ham, "du ved godt at Liam er totalt skudt i Octavia ikke?" jeg svare ja ved at nikke. "Hvad føler Octavia for ham?" Jeg trækker på skuldrene hvilket er en løgn, jeg ved godt at Octavia er vild med Liam, men jeg har ikke lyst til at fortælle ham det, for så siger han det helt sikkert videre til Liam.. "Kan hun slet ikke lide ham?" spørger Louis undrende, "jeg ved det virkelig ikke, hun har ikke rigtig snakket om ham, men du kan jo spørge hende.."
Louis og jeg er som sagt blevet tættere, men nogle gange føler jeg stadig at jeg ikke helt kan stole på ham.. Især når det har noget med drengene at gøre, for de er jo bedste venner og de fortæller hindanen ALT, så hvis man fortæller noget til en af dem er det som at fortælle det til dem alle..
"Vil du med mig på ferie?" det spørgsmål kom da godt nok lige ud af det blå.. Jeg smiler og svare: "hvorhen?" Han smiler så også. Hans smil er noget af det sødeste. "Filippinerne?" Mit smil bliver endu større. Tænk at han kan huske det.
-Flashback, 16 år siden-
"Louis Troy Austin aka Louis Tomlinson aka Tommy, vil du være prinsen i dette slot?" spørger jeg og rutjer ned af rutjebanen på legepladsen. Her bruger vi meget af vores tid efter skolen. "Olivia Kimberly Smith aka Ollie, ja det vil jeg rigtig gerne," svare Louis. "Så kom med op," smiler jeg. Vi løber op på den lille borg der er her på legepladsen. Vi står på det højeste sted på borgen og kigger ud over det hele, "Se Louis! Man kan se Filippinerne!" råber jeg, "årg ja! Kom lad os tage derover!" jeg nikker. "Olivia, en dag når vi er blevet større ikke? Så tager vi to derover sådan rigtigt okay?" siger Louis og kigger mig dybt og seriøst i øjnene. Jeg nikker kraftigt.
-flashback slut-
Da vi var mindre ville vi begge helt vildt gerne til Filippinerne, vi havde engang set et tv show hvor de vidste flotte steder derfra så vi ville gerne derhen. "Det vil jeg helt vildt gerne," smiler jeg, kysser ham en enkelt gang og krammer ham så.
YOU ARE READING
Do you remember me?
FanfictionJa... ehm.. Jeg finder først ud af handlingen imens jeg skriver på historien, så det er både en overraskelse for jeg og for mig :) Jeg ved godt at der vil være 180.000 stave- og gramatiske fejl. Hvis ikke i kan klare det, så er det her nok ikke en...