"I saw her just now". Terang lelaki itu sambil berpegang di meja antik yang sangat mewah .
"Who is it ?"
"Fea ".
"Carl , can you just stop bothering that girl ? Let her be . She has her new own life . Past is past . Aku dengar dia dah ada kekasih . Nama dia Nashran kalau tak silap aku". Nasihat Lenny .
"No , I wont . Aku balik ni sebab dia Len . Sebab dia . 2 tahun aku kat sana , hidup aku tak tenteram . Berapa ramai pun perempuan datang mendampingi aku , aku cuma nampak wajah polos dia . Aku menyesal sebab sakitkan dia . Aku balik sebab nak tebus kesalahan aku".
"Kau rasa nak ke dia terima kau lepas apa kau dah buat ?". Perli Lenny .
"I always get what I want . And this time I will make sure she will be mine again". Bicara lelaki itu dengan tegas . Lenny berpaling ke arahnya dengan wajah terkedu . Carl betul-betul nekad . Perang dunia ketiga akan berlaku tak lama lagi .
______________________________________
"Yan , camne dengan Fea ? Dia okey tak ?". Panik Shafiq bertanya kepada Aryan sejurus lelaki itu melangkah duduk di meja bulat itu .
"She's okay . Tengah tidur kat atas tu . Dont worry , orang-orang Yan ada tengah jaga dia kat atas ". Aryan hanya menjawab tanpa memandang ke arah Shafiq . Takut penipuannya diketahui .
Saat mereka riuh berbual , tiba-tiba Nashran datang duduk di sebelahnya dan yang lebih mengejutkan ialah Fea juga turut serta . Aryan mengangkat kening ke arah Nashran dan berbisik bertanyakan tentang Fea .
"Camne Fea boleh turun ni ? Kan aku suruh dia rest tadi".
"Mana la aku tahu bangang . Dia yang paksa aku suruh bawa dia turun . Kau jangan nak salahkan aku pulak". Balas Nashran .
"Dah , tak payah nak berbisik sangat . Aku yang nak turun . Tak payah nak marah dia . Aku datang sebab kak Fiyya , so takkan aku nak tinggalkan majlis macam tu je ". Balas Fea sambil mengemaskam rambutnya yang diikat seperti ekor kuda . Dia nampak elegan malam itu . Nashran dan Aryan hanya mengangguk .
Pengacara majlis mula mengendalikan acara itu dan semua orang berada di tempat duduk masing-masing . Ketibaan pengarah besar universiti itu disambut dengan meriah . Semua bertepuk kegirangan setelah pengarah itu memasuki dewan dan menuju ke meja VVIP yang berada di sebelah meja keluarga Fea .
"Hai Tan Sri . How are you ? Long time no see ". Tegur Encik Ahmad Tahir kepada pengarah itu .
"Eh Hir , kau rupanya . Dah tak payah nak berTanSri sangat . Saje nak perli aku kan ". Gurau lelaki itu .
"Haha okey sorry . Aku gurau je . Aku taktahu pulak kau pengarah universiti ni".
"Yela , saje je aku nak ambil alih universiti ni . Anak aku yang beria-beria suruh ambil alih . Dia belajar dekat sini . Kau pulak buat apa kat sini ?"
"Oh aku datang dengan family ni haa . Anak perempuan aku last year kat sini ". Encik Ahmad Tahir galak berbicara .
"Kalau macam tu , kenalkanlah keluarga kau dekat aku ". Sejurus lelaki itu berkata , Encik Ahmad tahir terus membawa dan memperkenalkannya kepada keluarganya .
"Ni Tan Sri Yeo . Pengarah universiti kakak kamu ni". Fea terus tersedak setelah mendengar nama itu .
"Amboi , baru dengar nama uncle dah tersedak air tu ye". Encik Yeo berseloroh .
"Maaf uncle . Btw , nama saya Fea . Sofea Najwa ". Fea memperkenalkan dirinya dan disusuli abang serta kakaknya .
Aduh menyesal aku datang . Kenapalah nasib aku selalu malang akhir-akhir ni . Keluh Fea . Seketika kemudian semua para hadirin diminta duduk kerana persembahan akan dimulakan oleh pelajar-pelajar universiti itu . Mereka melayan semua persembahan dengan gembira sambil bergelak ketawa namun semuanya senyap apabila pengacara majlis mengumumkan sesuatu .
"Para hadirin sekalian , ini saat-saat yang kita nantikan selama ini . Persembahan daripada seorang mahasiswa yang sangat digeruni dan dihormati oleh semua orang . Beliau merupakan Kapten pasukan bola sepak dan antara mahasiswa yang sangat aktif dalam sukan . Terimalah , Carl Daniel". Dewan itu riuh dengan tepukan para hadirin serta tempikan gadis-gadis yang sangat gedik memanggil nama lelaki itu .
Aryan terus berpaling ke arah Fea dengan riak terkejut . Kenapa dia tidak mengetahui langsung tentang hal ini . Fea hanya mengangguk menandakan dia okey . Ya Allah dugaan apa lagi yang kau berikan kepada aku ? Sungguh aku lelah ya Allah . Tabahkan hati aku . Kuatkan hati aku . Fea memejamkan matanya . Tangannya tiba-tiba diraih seseorang . Fea pantas membuka matanya dan melihat ke arah orang itu . Nashran .
"Keep strong sayang . I know you can do this . I love you no matter what happen ". Fea sedikit terkejut macam mana Nashran tahu tentang hatinya yanh tengah gusar .
"I know every single thing about him . Dont worry . I will stay by your side". Terang Nashran sambil mengusap kepala Fea seperti anak kecil . Fea sedikit terharu . Dia mengemaskan pegangan itu seolah-olah meminta sedikit kekuatan untuk meneguhkan hatinya yang kian rapuh .
Carl mula membuat persembahannya . Dan seperti yang Fea jangkakan lelaki itu pasti akan menyanyi . Namun yang membuat Fea sedikit beremosi adalah lagu Harapan yang disampaikan oleh lelaki itu . Lagu itu merupakan lagu kesukaan mereka berdua . Ahh kenapa aku kena fikir tentang dia lagi . Marah hati Fea .
"Terima kasih kerana sudi mendengar . Lagu ini saya tujukan khas kepada orang yang saya sangat cintai dan hanya dia yang mengetahui betapa istimewanya lagu ini". Ucapan Carl setelah tamat menyanyi membuatkan Fea sedikit tersentak . Aryan yang perasan tentang ketidakselesaan Fea terus meminta kebenaran daripada Encik Ahmad Tahir dan Puan Saliha untuk membawa Fea ke tepi kolam yang berada di luar dewan itu .
YOU ARE READING
CINTA DAN DENDAM (COMPLETED✔)
RomanceTidak mudah untuk Sofea Najwa bangkit setelah apa yang Carl Daniel lakukan kepadanya . Kesetiaan dan kepercayaan yang diberikan selama ini musnah begitu sahaja dek kerana Carl yang tidak pernah menghargai cinta Sofea kepadanya . "Cukup sampai sini s...