Bab 57

7.3K 188 24
                                    

"Kau masih mengharapkan dia ?".

"Aku akan sentiasa tunggu dia walaupun harapan aku sangat tipis".

"Kau ada peluang tu".

"Aku taknak kacau rumahtangga dia dah Len . Cukup sekali aku lukakan dia ".

"Dia baru bercerai . You just got that chance bro". Ujar Lenny berserta senyuman .

"Kau jangan memain bro . Benda ni tak lawak langsung ".

"Im serious bro . Nashran dah lepaskan dia semata-mata nak bersama Zureen ".

"Tapi tak mungkin dia inginkan aku balik . Sekali hati dia tertutup , dia takkan pernah bukak balik . I know her well . But yaa its okey , we can be a friend ".

"Up to you bro . Aku just bagitahu je".

Kedua-duanya berdiam diri dan kembali menjamah makanan yang dipesan itu . Lenny perasan akan perubahan Carl . Dia bukanlah seperti Carl yang dulu dimana suka memaksa orang untuk mengikut telunjuknya . Itu yang membuatkan dia gembira dengan perubahan sahabatnya itu .

______________________________________

"You , bila kita nak kahwin ni ? You janji dengan I nak kahwin kan ".

"Ye sayang . Sabar sikit . I tengah usaha nak pujuk mama dengan papa ni . You know what ? Papa ugut I takkan bagi sesen pun harta kalau I kahwin dengan you . Macam mana kita nak hidup ? Takkan I nak bagi you makan ikan kering je hari-hari".

"Dont worry bout that laa . Daddy I kaya . Kita boleh hidup senang-lenang la ". Angkuh sungguh bicara Zureen Deena .

Entah kenapa hati dia langsung tak bahagia sekarang walaupun peluang untuk mengahwini Zureen terbentang luas di depan mata . Hatinya seperti tidak tenteram . Dia akhirnya hanya mengukir senyuman palsu kepada wanita jelita di hadapannya itu . Bukan soal harta yang difikirkannya tapi ada benda lain namun dia sendiri tidak mengetahuinya .

Saat mereka leka menjamu selera , Aryan tiba-tiba muncul dengan beberapa orang lelaki lengkap bersut dan berkaca mata hitam . Nashran tahu pasti orang-orang Aryan .

"Kau nak ape ? Aku takde urusan dengan kau . Blah ! ".

"Kau memang lupa diri Nashran . Kau ingat aku akan berdiam diri setelah apa yang kau lakukan kat Fea ?".Bentak Aryan .

"Hey , you ni siapa ?".

"Kau diam betina murahan ".

"Kurang ajar". Pantas Nashran bangun dan menumbuk pipi Aryan .

Melihat bos mereka dipukul , orang-orang Aryan terus bertindak balas dengan memukul Nashran tanpa belas kasihan . Aryan mengelap darah yang mengalir di celah bibirnya dengan muka yang merah menahan kemarahan . Tempikan Zureen tidak dihiraukan .

Aryan tidak risau kerana dia sudahpun mengarahkan pemilik restoran itu mengosongkan premis itu dan menutup semua CCTV bagi menghapuskan bukti jika ada yang melaporkan kepada pihak polis . Setelah puas melihat Nashran dikerjakan , dia lantas mengangkat tangan mengarahkan orangnya untuk berhenti .

Kakinya dihala ke arah Nashran yang sudah pun terkulai layu di riba Zureen . Rambut lelaki itu ditarik kuat agar dia dapat melihat wajah lelaki itu .

"Aku dah bagi amaran pada kau dulu tapi kau layan Fea macam sampah . Kau bodoh . Kau nak sangat kenal aku siapa kan ? Meh aku kenalkan . Akulah Tengku Aryan Mikail , pewaris empayar terbesar kat Asia ni . Dan aku akan buat ape je untuk pastikan kau menderita". Puas dia melihat wajah itu penuh dengan lebam .

Matanya dihala pula ke arah Zureen . Benci sungguh matanya melihat wanita yang menjadi penyebab Fea menderita sekarang . Pipi mulus itu dicengkam kuat .

"Kau tak kenal aku siapa Zureen . Kau mungkin akan gunakan bapak kau untuk dapatkan apa yang kau nak tapi aku takkan benarkan kau terus menang . Kau nak bermain dengan api ? Tunggu api ni bakar diri kau hidup-hidup . Aku akan seksa kau sampai mampus . Aku akan buat kau sujud merayu kat kaki Fea . Tu janji aku ".

"Tak guna punya jantan".

"Kau tu tak guna . Dasar betina murahan ". Terus pipi itu ditampar sekuat hati . Terduduk wanita itu menahan tangis .

Aryan kembali berdiri dan mengemaskan kotnya . Pandangannya dihalakan kearah dua manusia yang sangat dibencinya itu .

"Have fun now because later gonna be your worst part of life ever . Enjoy ". Sinis Aryan berkata sambil berjalam keluar daripada restoran mewah itu dengan hati yang puas . Ya puas kerana dia akan mulakan rancangannya satu persatu selepas ini .

CINTA DAN DENDAM (COMPLETED✔)Where stories live. Discover now