"Reen , she's here".
"Who ?". Tanya Zureen . Dia masih sibuk membelek majalah gosip itu .
"Fea". Jawan Nashran tanpa perasaan .
"What?!!". Terus majalah itu dicampak ketepi .
Macam mana perempuan tu boleh datang balik ? Bukan dia dah nak mampus ke . Heii , ni yang buat aku tak senang hidup . Tapi satu persoalan muncul di benaknya .
"Nash , you still love her ?". Tanya Zureen takut-takut . Dia tahu lelaki itu masih menyimpan perasaan terhadap Fea dan perkara itulah yang membuatkan dia marah . Pelbagai usaha sudah dilakukan untuk menawan kembali hati lelaki itu tetapi Nashran yang sekarang bukanlah seperti Nashran yang dulu .
Nashran hanya diam . Dia sendiri tiada jawapan untuk soalan Zureen . Ya , dia akui dia kembali rapat demgan Zureen tapi untuk jatuh cinta kembali terhadap gadis itu takkan sama sekali . Fea ? Entah , dia sendiri tak paham dengan perasaannya . Dari satu sudut dia bencikan Fea kerana tinggalkannya begitu sahaja namun dari satu sudut lain pula , hatinya masih meronta-ronta rindukan gadis itu . Dia bencikan perasaannya yang sekarang . Akhirnya , dia hanya membiarkan soalan Zureen berlalu begitu sahaja . Zureen pula semakin meluap-luap kemarahannya . Dia yakin yang Nashran masih mencintai Fea .
Huhh , dasar tak guna . Kau selalu buat hidup aku susah . Kenapa kau mesti datang balik hah . Aku kena cari jalan lain untuk hapuskan kau . Otaknya ligat berfikir .
Petang itu , Aryan membawa Fea ke tasik Putrajaya . Dia ingin memberi ruang kepada Fea untuk bertenang . Dalam dia berjalan bersama Fea , tangannya tiba-tiba diraih seseorang . Dia berpaling ke arah pemilik tangan itu . Julia !
"What are you doing here ?".
"Ary , you tak rindukan I ke ?". Merata-rata I cari you ".
"You cari I ? This is nonsense . That is not really you". Ucap Aryan dengan sinis . Tidak mungkin Julia akan kembali kepadanya sedangkan gadis itu sendiri yang mengangkat kaki pergi suatu masa dahulu .
"Ary , I mintak maaf sebab tinggalkan you dulu . But trust me , I love you". Gadis itu cuba meraih simpati . Fea yang melihat adegan itu hanya diam . Malas mahu masuk campur .
Aryan ketawa sinis . Dia sudah masak dengan perangai Julia . Dia tahu gadis itu kembali kepadanya bukan kerana perasaan terhadapnya tapi kerana sudah mengetahui siapa dia yang sebenarnya . Dia inginkan gadis yang mencintainya sepenuh hati bukan kerana harta dan dirinya . Sebab itulah dia lebih suka merahsiakan statusnya daripada pengetahuan semua orang .
"You kembali bukan sebab you cintakan I tapi sebab you cintakan harta I . Jangan ingat I taktau Julia . You memang dasar perempuan murahan . You upah penyiasat untuk selidik tentang I dengan Fea . Lepas you tahu siapa sebenarnya I , you terus datang pada I dan mengaku kononnya cinta you untuk I tu suci ".
"Ary , apa yang you merepek ni ? I takkan pernah buat macam tu dekat you . I sayang you . Tapi disebabkan perempuan ni , you lebih memilih dia berbanding I . Kau memang tak tahu malu kan perempuan . Semua lelaki kau nak kebas . Kenapa kau tak mampus je". Julia pantas menunjal kepala Fea .
Aryan yang melihat perlakuan Julia itu terus menarik tangan gadis itu dan merentapnya sekuat hati . Dia tak ingin Fea disakiti . Mengaduh Julia dengan tindakan Aryan . Dia mengusap pergelangan tangannya yang sedikit kemerahan .
"You jangan pernah berani sentuh Fea . I can do something that you will never imagine . Jangan cabar I . You know what ? I sebenarnya dah muak denga perempuan murah macam you ni . Sanggup mengejar lelaki yang berharta demi untuk hidup senang . Kalau bukan sebab Fea , I takkan pernah tahu diri you yang sebenar . And do you remember ? You tinggalkan I dulu pun sebab you dah dapat lelaki yang kaya daripada I . But , buat masa tu jelah ."
Fea juga senyum sinis .
"Well , hai Julia . Nice to meet you ? Macam mana sekarang ? Takde ikan jerung ya sebabtu datang dekat Aryan balik . Kesian you ni I tengok . Sanggup jual maruah diri untuk hidup senang . So sad . And yeah , I win . Aryan lebih pilih I instead of you . Nampaknya you kalah di tangan I . Kesian . I doakan you dapat ikan jerung yang lebih besar lepasni . And-". Tangan Julia yang sibuk memegang tangan Aryan itu dileraikan .
"Your dirty hand tak layak nak sentuh kiteorang . Bye". Fea terus menyapu tangan Aryan yang disentuh oleh Julia tadi menggunakan sapu tangannya seolah-olah mengelap kotoran . Sejurus itu , Aryan terus memimpin Fea pergi dengan hati yang puas . Sekian lama dia tidak melihat perangai nakal Fea namun hari ini dia gembira kerana gadis itu kembali kepada perangai gila-gilanya balik .
"Kurang ajar punya perempuan". Tempik Julia .
YOU ARE READING
CINTA DAN DENDAM (COMPLETED✔)
RomanceTidak mudah untuk Sofea Najwa bangkit setelah apa yang Carl Daniel lakukan kepadanya . Kesetiaan dan kepercayaan yang diberikan selama ini musnah begitu sahaja dek kerana Carl yang tidak pernah menghargai cinta Sofea kepadanya . "Cukup sampai sini s...