Bab 52

4.2K 112 3
                                    

Hari persandingan mereka semakin dekat namun sikap Nashran masih sama . Dingin dan kasar . Setiap saat Fea makan hati dan memendam . Wedding mereka hanya dibuat biasa-biasa kerana permintaan Nashran . Dan yang paling kritikal sekali , Nashran kembali bersama Zureen .

Puas Aryan dan Julia menasihati Fea untuk membatalkan sahaja pernikahannya itu namun cadangan mereka ditolak mentah-mentah . Dia tidak sanggup melihat ibu dan ayahnya sedih . Aryan pula hanya tadah telinga mendengar bebelan Puan Saliha mengenai Fea . Orang tua itu gusar andai Fea melangsungkan majlis itu kerana terpaksa namun itulah hakikat yang sebenarnya . Aryan tidak mampu untuk berbohong , maka dia hanya diam menekur ke lantai sahaja .

"Yan , macam mana ni ? Takkan kita nak biarkan je Fea teruskan niat dia tu ? Kau pun tahu Fea yang akan terluka nanti . Zureen pun dah kembali bersama Nash and aku yakin dia akan buat ape saje untuk pisahkan dieorang and sakitkan hati Fea".

"There's nothing we can do . Once she said it , she really means it . Awak menangis air mata darah sekalipun , she wont listen either . Saya tahu dia masih cintakan Nashran . Itulah Fea yang awak tak pernah kenal . Sekali dia sayang , selamanya dia akan sayang tapi tunggulah masa dia give up dengan jantan tu , sekali pun dia takkan pandang belakang lagi and I know that time will come . One fine day ".

"Susah betul la macamni . Then macam mana dengan parents dia ?".

"They can't do nothing . So just pray yang waktu Fea untuk give up adalah lebih cepat daripada yang kita jangkakan ".

Julia hanya memandang Aryan . Wajah lelaki ini sangat tenang namun dia tahu hati lelaki itu sudahpun hancur berderai . Dia ingin sekali mengutip kembali hati itu untuk disatukan namun dia tahu dia bukanlah pilihan Aryan . Hanya Sofea Najwa yang mampu melakukannya kerana gadis itu adalah segala-galanya buat Aryan .

"Kenapa pandang saya macam tu ?". Tanya Aryan apabila perasan akan renungan Julia .

"Sampai bila awak nak pendam perasaan tu ? Awak layak untuk bahagia Aryan . Sekarang masanya untuk awak buktikan cinta awak".

"Tak semudah tu . Dia sayangkan Nashran . Mana mungkin dia akan berpaling lagi . Its okey . Satu hari nanti saya yang akan pergi ".

"Pergi mana ?". Cuak Julia mendengar ayat terakhir Aryan .

"Pergi jauh daripada sini . Ada hati yang perlu dirawat Lia . Tak mungkin hati itu akan sembuh begitu sahaja . Janji dengan saya Lia , awak akan jaga Fea bila saya dah tak ada disisi dia lagi . Awak perlu beri sokongan penuh kepadanya supaya dia banhkit lagi kerana saat itu saya dah tak mampu untuk buat semua tu lagi".

Hanya keluhan yang mampu Julia lepaskan . Dia tahu Aryan perlukan ruang untuk bersendirian . Mampukah aku mengubah keputusan Fea ? Semua ini salah . Sama sekali tidak benar . Dia tahu ini semua angkara Zureen tapi dia tiada bukti untuk mengaitkan perempuan itu . Tiba-tiba dia teringatkan Geng Berlapan Fea . Oh , maaf . Bekas . Terus dia berpaling ke arah Aryan dengan mendadak .

"Yan!".

Terkejut beruk Aryan apabila Julia tiba-tiba pusing menghadapnya . Rasa nak diketuk aje kepala minah sorang ni .

"Awak pehal ? Nak bagi saya mati awal ke ape ?". Marah Aryan sambil mengurut dadanya . Julia ketawa dengan tindakannya sendiri . Salahnya juga .

"Saya nak tanya ni . Fea memang dah tak contact langsung ke dengan Geng Berlapan tu ?".

"Tak . But I know she missed them like hell . 5 years dia tak penah untuk lupa tatap gambar dieorang . But bila saya tanya kenapa dia tak jumpa dieorang , she just said mereka dah buang aku Yan . Aku taknak la kacau dieorang , meluat dah kot tengok muka aku ni". Aryan siap mengejek cara Fea bercakap .

"Actually it was my fault . Kalau la saya tak suruh Zureen buat , Fea mungkin tak menderita seperti sekarang . Kawan-kawan dia dah buang dia and Nashran pula dah kembali kepada Zureen . Dia cuma ada kita je ". Lirih suara itu berbicara .

"Just forget bout it . Benda dah lepas kan ? So past is past ok ".

Julia hanya menunduk . Air matanya ditahan agar tidak tumpah di hadapan lelaki ini . Aryan hanya diam memberi ruang kepada Julia . Dia tahu gadis itu dihimpit penyesalan atas kesilapan lampaunya .







*sorry guys 😪😪😪

CINTA DAN DENDAM (COMPLETED✔)Where stories live. Discover now