Perjantai-iltapäivä kääntyi hiljalleen iltaan, kun Ville, Tuomo ja Mikko polttivat tupakkaa pienessä maistissa pikkukaupungin supermarketin parkkipaikalla. Huvittavaa tilanteessa oli se, että läheisen K-kaupan kauppias oli tullut kerran jo valittamaan Villelle, että tämä ei saisi tarjota tupakkaa alaikäisille ja nuhdellut Tuomoa ja Mikkoa kovasti alaikäisenä polttamisesta. Ville ei ollut penaalin terävin kynä, mutta tajusi sentään pitää totuuden sisällään oikeassa tilanteessa.
"Onks se muuten normaalia, että mun ikeniä särkee aina nuuskan käytön jälkeen?" Tuomo kysyi.
"Ai onks sul nuuskaa?" Ville innostui. "Mistä sä oot saanu sitä?"
"Isä toi laivalta ja mä otin omalla luvalla muutaman purkin", Tuomo selitti. "En tiiä, pitäskö jatkaa käyttöö ku jo muutaman kerran jälkeen särkee ikeniä näin paljo."
"Älä jatka, anna ne mulle", Ville sanoi ja samassa huomasi, että uusi vaihto-oppilas lähestyi Katin, tämän isäntäperheen tyttären kanssa. Kati oli samalla luokalla kuin Ville, Tuomo ja Mikko.
"Toi on vaan niin hemmetin hyvännäkönen", Tuomo sanoi hiljaa.
Tupakka ja alkoholi, niiden lisäksi tarvittiin vain pieni jännityksen potku, niin kuin Tuomolle kävi tässä tapauksessa hyvännäköisen tytön lähestyessä. Niinpä Tuomo tunsi vatsansa heittävän volttia — eikä suinkaan sillä jännittävän kutkuttavalla tavalla. Tuomo oksensi kivetykselle.
Ville nauraa räkätti. "No, noinhan sä teetkin siihen hyvän vaikutuksen. Sitä paitsi, sulla on tyttöystävä, idiootti."
"Eikä ole", Tuomo sanoi.
"No mistäs tällä kertaa sulle ero tuli? Eihän niitä olekaan ollut kuin kaks viimeisen kuukauden aikana", sanoi Mikko, joka oli porukasta oikeasti järkevin. Mikko halusi pysyvämpäänkin suhteeseen eikä hän olisi halunnut vain tupakoida ja juoda perjantai-iltaisin, kun olisi niin paljon muutakin tekemistä, mutta hänellä ei ollut muita ystäviä.
"Ei irronnu siltäkää", Tuomo sanoi.
"No, ehkä ei, kun se tietää kuinka monen kanssa sä olet ollut ennen sitä", Mikko vastasi. Ville vain naurahti, mutta Tuomo selkeästi provosoitui.
"Mitä ihmettä sä selität?" Tuomo kysyi.
"Noh, kaikkihan meidän koulussa tietää siitä että sä erosit Nellistä, ja sitten sä erosit Katista, ja sitten Ellinoorasta, ja sit nyt viimeksi Rosasta. Kaikki sen tietää. Ja nää kaikki erot on tapahtunu puolen vuoden sisällä. Ja ne erot joko johtu siitä, että sä et saanu niitä heti sänkyyn tai että sä löysit paremman. Ihmiset siis kohtelee sua ku mitäkin kierrätyskeskusta, joka vaan kierrättelee muijia toistensa perään", Mikko henkäisi ja oli tyytyväinen saadessaan puhua suunsa kerrankin puhtaaksi.
"Minä helvetin kierrätyskeskuksena? Vittu jätkä sä oot sekasi", Tuomo sanoi.
"Sä vaihdat muijaa yhtä usein ku sukkia, eikä se jää naisilta huomaamatta. Eikä sillä ole hyvä tehdä vaikutusta keneenkään. Jos sä käyttäydyt ku mikäki fuckboy, joka ei ole kuin seksin perään, niin sellaisena ihmiset sua kohtelee", Mikko selvensi.
"Kuinka sä vittu kehtaat sanoo noin? Sun pitäs olla ilonen, ku mun veli diilaa meille ja saat olla yks meidän luokan vaikutusvaltasemmista henkilöistä. Meitä tottelee kaikki pojat ja muija ku muika lankee meidän jalkoihin", Tuomo selitti.
"Haista vittu jo oikeesti. Ja tiedättekö mitä? Mä en ehkä välttämättä haluakaan enää olla tässä teidän niin sanotussa jengissänne mukana. Mä olen kyllästynyt ihmisten orjuuttamiseen ja ainaiseen haukkumiseen ja vihaan. Mä en halua pelkkiä irtosuhteita, mut teidän fuckboy-maineiden piinaamana mulla ei näytä olevan mahdollisuutta muuhunkaan. Mä en tarvi teitä mihinkään, teistä on vaan haittaa!" Mikko huusi ja lähti kävelemään pois supermarketin vierestä. Mennessään hän heitti vielä taskussaan olleen kaljapullon dramaattisesti maahan, joka pirstoutui samalla tavalla kuin heidän kaveruutensa.
(Kiitos lukemisesta, kuittaan. ~lukijapoika)
YOU ARE READING
Suhteet solmussa
Teen FictionTervetuloa Tarinalan yläkouluun, jonka 9C-luokka on omituinen. Kaikilla sen oppilailla vaikuttaa olevan suhteet solmussa. Ikäraja 12. Sisältää paikoin erittäin rumaa kieltä. Highest ranking in Teen Fiction: #2 (3.10.2016)