Askelet lähenivät. Tuomo toivoi itsekseen, ettei tulija avaisi kaappia.
Mutta toisin kävi. Ovet aukenivat.
Oven avasi Onni, joka ensin hämmästyi ja hymyili sitten leveästi. "Jaa-a, vai että tällaiste te harrastatte vapaa-aikana. Onhan tämä aika kummallista, sanotte että mä oon homo ja sitten itse kaapissa piiloilette."
"Me mentiin piiloon sua, vitun ääliö", Tuomo sylkäisi.
"Auts. Aika paha. Nytkö mä sitten olenkin niin paha, että mua täytyy ihan pelätä. Voi voi. Toisaalta, se on aika imartelevaa, ottaen huomioon, että mä en harrasta nyrkkeilyä niin kuin sä, oon teitä kahta vähintään kymmenen senttiä lyhempi ja Villeä varmaan kolmekymmentä", Onni näpäytti.
"Pää kiinni jo nyt, homo", Mikko puuskahti.
"Hei kuule, toi menee oikeesti vähän överiks. Te sanotte mua homoks vaan siks, koska mä olen kuorossa ja valinnaisella ilmaisutaidolla. Miettikää vähän, älykääpiöt", Onni tokaisi.
"Sanoit sä muakin komeeks", Ville hymähti.
"Vaan siks, koska te pakotitte. Vaikka mä olisinkin kiinnostunut pojista, niin teihin en kyllä koskis pitkällä tikullakaan", Onni sanoi ja nautti sanojensa tehosta. "Ja hei, jos musta leviää jotain juoruja, niin tajutkaa se, että seuraavana päivänä koko koulu tietää, että te olette ollu kolmestaan kaapissa."
"Ei ne uskois sua. Sulla ei ole yhtään uskottavuutta", Tuomo irvaili.
"No ei ehkä mulla, mutta mulla on vähän apuja", Onni sanoi ja hymyili ivallisesti.
"Mitä vittuu sä selität?" Ville heitti.
"Kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa", Onni tokaisi ja käänsi puhelimensa näytön koviksia kohti. Puhelimella oli kuva kolmesta koviksesta kaapissa. Kaikilla heistä oli tyhmä ilme kasvoillaan ja Ville näytti muitakin typerämmältä lähes kaksinkerroin taipuneena.
"Missä välissä se otti sen?" Mikko sanoi ja kuulosti jopa hiukan hätääntyneeltä, mistä Onni nautti suuresti.
"Vittu mä tapan sut", Ville sanoi ja astui jo askeleen lähemmäs.
"Suosittelen harkitsemaan", Onni sanoi edelleen rauhallisesti ilmeenkään värähtämättä. "Vaikka te hakkaisitte mut, te ette saa silti mun puhelinta auki, koska te ette tiedä mun koodia", hän sanoi ja painoi puhelimen virtanappulaa kerran lukiten näytön. "Älkääkä unohtako, että jos te hakkaatte mut, se saattaa vakavasti vaikuttaa siihen, laitanko mä tän kuvan eteenpäin."
Kovikset eivät ymmärtäneet Onnin lausumia sanoja.
"No et vitussa laita", Tuomo sanoi.
"Jos te haluatte, etten laita, niin silloin mun hakkaaminen ei varmaankaan edistä asiaa", Onni tokaisi ja sitten hän hymyili pirullisesti, sillä kaikkien kolmen muka-niin-kovan koviksen naama vääntyi hirveään irveeseen, sillä he olivat juuri tajunneet, miten Onni pystyi manipuloimaan heidän päätöksiään kuvalla.
"Haista vittu oikeesti", Ville sanoi ja näytti keskisormea.
"Mielelläni", Onni vastasi. "Onneks juuri mut lähetettiin hakemaan näitä roolivaatteita ilmaisutaidon tunnilla. Joten väistäisittekö vähän, ne on tuolla teidän takana. Äh, siirtykää kokonaan pois edestä, yksikin teistä on tarpeeksi leveä peittämään koko kaapin", Onni vittuili ja hymyili ilkeää hymyään. Hän nappasi tarvittavat roolivaatteet ja lähti menemään parven jyrkkiä portaita alas, mutta pysähtyi puoliväliin kuullessaan kovisten keskustelun.
"No voi vittu. Niin kauan kun se kiristää meitä tolla kuvalla niin me ei voida tehdä mitään. Mitäs nyt?" Mikko ähki.
"No voi vitun idiootti, kyllä me löydetään joku muuki, jonka kustannuksella pitää vähän hauskaa. Mä kuulin eilen Lassilta, että Malisen Niina oli nähty pussaamassa tyttöö poskelle. Ainahan me siitä jotain hupia revitään, eiks nii?" Tuomo kehuskeli.
"Hyi, lesboja", Ville sanoi. "Okei. Tästä tietää huomenna puolet koulusta", hän sanoi ja hymyili niin hyvin kuin osasi.
"Mennään käyttämään vähän Photoshoppia koulun jälkeen, niin johan saadaan taiotuksi hieno kuva Niinasta ja sen rakkaasta rakastajattaresta", Tuomo myhäili.
Voi ei, Onni ajatteli.
Niinaa täytyi varoittaa. Niina oli kuitenkin hänen kaverinsa.
(Kiitos jälleen kerran ihmiset, jos vaivauduitte lukee tämän luvun. Nämä tapahtumat on juonen kannalta välttämättömiä, vaikka tässä ei romantiikkaa ollutkaan.)
أنت تقرأ
Suhteet solmussa
أدب المراهقينTervetuloa Tarinalan yläkouluun, jonka 9C-luokka on omituinen. Kaikilla sen oppilailla vaikuttaa olevan suhteet solmussa. Ikäraja 12. Sisältää paikoin erittäin rumaa kieltä. Highest ranking in Teen Fiction: #2 (3.10.2016)