12 - Liiankin paha poika?

306 41 14
                                    

(Oon jo etukäteen pahoillani tämän luvun rumasta kielestä.)

Miljaa ei kiinnostanut mennä englannintunnille, vaikka Salomonin kanssa olikin mukavaa. Hänellä oli parempaakin tekemistä kuin tehdä epäsäännöllisten verbien testejä ja harjoitella koetta varten. Hänellä oli omiakin asioita mietittävänä, kuten se, että hän ei osannut valita kahden pojan väliltä. Mutta Milja ei osannut aavistaa, että monta muutakin hänen luokkalaistaan lintsasi samaan aikaan tunnilta.

Tunnilta lintsatessa oppilaiden suosikkipaikka oli lavan parvi, vaikka sinne pääsy olikin itse asiassa kielletty. Opettajat eivät juuri koskaan astuneet parvelle, koska sen väitettiin olevan sortumavaarassa. Milja vain nauroi 'sortumisvaara' -kyltille, sillä parvella oli monesti kymmenisen oppilasta eri luokilta yhtä aikaa.

Tällä kertaa parvella oli kahdeksannen luokan meikkilissut, kaksi homoseksuaalia poikaa seitsemänneltä ja kahdeksannelta luokalta sekä liikalihava poika, joka oli aina yksin. Tällainen seura ei kiinnostanut Miljaa, joten hän ei mennytkään parvelle.

Milja kulki salin vieressä sijaitsevaa liikuntavälinevarastoa kohti. Ovi ei koskaan ollut lukossa. Hän avasi oven ja järkyttyi näkemästään.

Lassi. Ilman paitaa. Hän suuteli juuri kiihkeästi B-luokan Rosaa ja oli juuri ottamassa häneltä paidan pois päältä. Rintaliivit näkyivät jo paidan alta. Rosa kikatti hiukan.

"Mitä helvettiä tää on Lassi?!" Milja kiljahti ja Lassi havahtui.

"Sä ite jätit mut roikkumaan etkä vastannut mulle kunnolla. Mä luulin, että meidän juttu on ohi", Lassi vastasi.

"Jos et satu ymmärtämään, niin jos sä jätät ihmisen, niin se ei ole sulle enää varattu, horo", Rosa kuittasi korostaen viimeistä sanaa.

"Kukakohan se tässä on horo? Sinähän se tässä heti menit tyrkyttämään itsees Lassille heti kun mä en enää ollu sen kanssa", Milja töksäytti.

"Se kyllä etsi mut ihan itse. Ja ajatteletko sä, että sillä pitäis olla joku rauhoitettu aika suhteen jälkeen? Suruaika?" Rosa heitti.

"No en ois uskonu, että sä heti menet sen ympärille pyörimään. Vai onko se sun mielestä niin hottis, ettet voinu jättää sitä rauhaan? No, kuten näät, niin kannattaa varoo. Heti kun tulee pieni riita, niin se menee heti ruinaamaan toiselta tytöltä", Milja varoitti.

"Ihan sama kai se mulle on. Meillä ei edes ole mitään juttua", Rosa totesi.

"Ai ei vai? Muuten vaan täällä puolialasti komerossa?" Milja heitti.

"Saadaan kai me tehdä mitä halutaan, vaikka meillä ei suhdetta oliskaan. Kasva vähän aikuisemmaks, Milja", Rosa loukkasi.

"Joo. Pankaa vaan rauhassa. Lassi, sä et ole paha poika. Sä olet HUONO poikaystävä. Ja Rosa, haista kuule VITTU", Milja sylkäisi ja paiskasi pallovaraston oven kiinni tuohtuneena.

Milja suuntasi kanslian vieressä sijaitsevaa paperivarastoa kohti. Opettajat toki kävivät täällä, mutta eivät yleensä kesken tunnin. Takaseinän ovi vieressä sijaitsevaan luokkaan oli onneksi takalukossa, joten luokan opettajakaan ei voisi suoraan vain kävellä varastoon kiertämättä käytävän kautta. Hä varmisti, ettei varastossa ollut muita ja otti sitten ilmoitusvaloa vilkuttavan puhelimensa taskustaan. Milja istui hyllykön taakse ja avasi puhelimensa näytön.

WhatsApp. 2  uutta viestiä.

9:33 Salomon: Mä en ole koskaan kirjoittanut viestiä tunnilla, mutta here we go. Kaikki opettajat luulee mun vain keskittyvän, niin kuin mä usein teenkin.

9.35 Salomon: Arvaa miks mä teen tän? Musta voi tulla sun paha poika, jos se on syy siihen, että sä et voi olla mun kanssa.

Milja ryhtyi heti kirjoittamaan vastausta.

9.36 Ei sun tarvi mun takia itseäs muuttaa.

9.37 Salomon: Entä jos mä haluan?

9.37 Älä. Sä oot täydellinen just tollasena. Haluisitko sä nähdä koulun jälkeen?

9.38 Salomon: Totta kai haluan. Missä nähdään?

9.38 Käviskö vaikka toi Prisman kahvila?

9.38 Salomon: Joo, mikspä ei. Nähdään siellä. Mutta meidän pitää puhua.

Milja nielaisi.


(Kiitos jälleen älyttömästi kun luitte! Ja jos kenellekään tulee mieleen valittaa kielenkäytöstä, niin huomautan nyt itsekin, että en nauti siitä, mutta realismin eteen on tehtävä töitä. Ja mä varoitin tuolla alussa siitä. Kiitos lukijoille!)

Suhteet solmussaHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin