Nabihah P.O.V.
"Yay, annyeonghaseyo Korea!"
Aku melangkah keluar dari lapangan terbang Incheon, Korea. Alhamdullilah, tepat jam 5.00 petang tadi kapal terbang yang dinaikiku telah selamat mendarat di Lapangan Terbang Incheon, Korea.
"Woah, yeppo!" aku memandang keadaan sekeliling. Pusing kanan nampak orang Korea, pusing kiri nampak orang Korea. Eh mestilah! Kau kat Korea la bengong takkan la tetiba ada orang India pulak!
Aku segera memasang mata untuk mencari teksi. "Where are you, taxi?"
"Yes, there you are!" Aku segera menolak troliku ke arah teksi yang dijumpaiku. Yela takut orang lain pulak dapat. Penat tau aku pasang mata, heh!
"Yes miss?" tanya sopan pemandu teksi itu.
"Can you bring me here?" aku menghulurkan alamatku kepada dia. Dia meneliti alamat itu sebelum memberi respon.
"Yes, sure." jawabnya. Fuh, nasib baik kalau tak jenuh la nak cari teksi lain.
"These are your bags?" tanya pemandu teksi itu. Dia mengangkat keningnya.
"Yes, they're mine" jawabku ringkas. Pemandu teksi itu tergelak kecil.
Aku memandangnya slang. Pe gelak gelak ha? Tak pernah tengok eh beg banyak? Hergh, nyampah I. Beg I kan? So, what's the problem?
Aku membuka pintu teksi itu dan segera melabuhkan punggung diatas kerusi di dalam teksi itu.
***
Nabihah P.O.V.
Tup tap tup tap sudah sampai di Seoul yay! Aku melihat suasana Seoul melalui tingkap dibelakang. Eeee lawa gila scenery dia! Geram!
Tiba-tiba teksi itu berhenti. Aku melihat sebuah bangunan yang tersegam indah. Boleh dikatakan agak mahal bangunan itu.
"Okay, miss. We have arrived at The Hall Mark Hotel." kata pemandu teksi itu. Dia keluar dari teksi untuk mengeluarkan beg-beg aku.
Aku pun dengan mata yang asyik memandang bangunan itu terus keluar dari teksi.
"The Hall Mark Hotel."
Nama pun dah mahal. Belum tengok dalam lagi. Aiii, kennot wait!! >_<
Kemudian, pemandu teksi itu memberitahu aku harga yang perlu dibayarku. Aku segera menghulurkan duit kepadanya.
"Kamsahamnida." katanya sebelum beredar.
Aku hanya diam dan mata masih melekat di bangunan hotel itu.
"Miss?" seorang pekerja lelaki menegur aku.
"Ya?" aku memaling ke arah suara tersebut.
"Are you staying at this hotel?" tanya dia.
"Ah, nae nae. I just arrived here right now." kata aku gelabah. Tulah kau, asyik pandang hotel tu je buat pe? Pariapa betul la!
Pekerja itu mengangguk dan meletakkan beg-beg aku ke dalam troli. Dia dan seorang lagi rakannya menolak troli itu masuk ke dalam hotel.
***
Nabihah P.O.V.
"Thankyou. I hope you enjoy our service." pekerja perempuan itu menyerahkan kad kunci kepada aku.
Memang tak boleh dinafikan yang hotel tu memang macam 5 Star. Eh memang 5 Star la! Lobi je dah lawa gila nak mati tapi tak mati pun apatah lagi bilik dia. Aigooo, can't wait!
YOU ARE READING
[C] GotBangtan
Fanfic+kalau dah ada jodoh, memang tak ke manakan? collabs idea with; @anfrsha + ; 131016 - ; 111116