Nabihah P.O.V.
Sudah 2 hari berada di U ni, heh satu hapak aku tak ingat mana dewan kuliah aku. Aish! Sesat aku dibuatnya.
Aku memasuki tempat yang agak sunyi. Actually, aku mana tahu tu tempat sunyi. Yela, aku newbiekan kau nak apa lagi. *nangis*
Aku hanya memerhati dinding-dinding blok yang tertera blok A, B C, E dan F. Tak silap aku, dewan kuliah aku semalam blok D. But mana weh?! Kusut kepala aku pagi-pagi ni.
Aku hanya berjalan dengan perlahannya sambil mata melihat dengan teliti blok-blok di sekitar kawasan ini.
Mataku ditolehkan ke belakang. Bm apa ni adoi susah nak buat. -_- Mak kau! Weh siapa tu doh tiba-tiba ada kat belakang aku? Ya Allah apa niii.
Aku ternampak seorang lelaki berbaju hitam dan memakai topi sedang memerhatikan pergerakkanku. Agaknya berapa lama dia tengok aku? Ya Allah rasa nak nangis ni.
Aku mempercepatkan langkah ke tempat yang lebih ramai orang. Masalahnya, aku tak tahu selok belok u ni! Allahu!
Kakiku laju di langkah. Kau bayangkan aku pakai jubah lepastu jalan kemain laju, kalah marathon wei.
Aku menundukkan wajahku. Takut wei kau rasa?! Dalam hati, aku hanya mampu meminta pertolongan Allah sahaja. Ya Allah kau selamatkanlah aku. Tanpa sedar air mataku mengalir. Takut punya pasal.
Tiba-tiba aku terlanggar seseorang. Aku mengangkat wajah memandang susuk tubuh yang dilanggar olehku. Aku tidak dapat mengenal pasti siapa lelaki ini kerana dia memakai topi berwarna pink. Euw pink? Seriously?
"Awak! Awak! Tolong saya! Ada orang ikut saya!" kataku diikuti dengan tangisan. Sebelah tanganku memaut lengannya sambil jari kananku menunding ke arah lelaki yang mengikutku tadi.
"Hey bro! Don't disturb my lovely wife or else I'm gonna kick your ass!" jerit lelaki disebelahku dengan lantang. Sepantas kilat, lelaki tadi berlari lintang pukang ke arah yang bertentangan.
Syukur Alhamdulillah. Terima kasih, Ya Allah. Kau telah selamatkan aku.
Aku hanya menundukkan wajahku memandang lantai. Malu pulak rasa nak bersemuka hero aku ni hehe.
"Dah jom. Ikut aku masuk dewan." ajak lelaki itu. Dia memeluk bahuku. Kejap, aku rasa geli pulak. Suara tu.. macam pernah aku kenal.. jangan-jangan..
Wajahku diangkat dan..
"Kim Seok Jin?!" pekik ku dengan terkejut. Weh aku dah la pegang lengan dia. Oh malunya muka aku!!! Nanti member dia yang lain buat aku jadi bahan oh nooooooo!!
Lantas itu aku menjauhkan diri daripadanya. Lengannya yang dipegang olehku dilepaskan. Sungguh aku rasa nak terjun dari rooftop sekarang ni.
"Aish malunya!" kataku perlahan namun cukup didengari olehnya. Pipiku berona merah.
"Malu? Yah! Aku selamatkan nyawa kau tadi. So kau kena buat apa yang aku nak lepas ni." kata Jin sambil menjelingku.
"I was out of control bruhh? Seriously?" aku memberi poker face. Hmm cemanalah ek poker face aku.
"Tak kira. Kau kena jugak buat. Kalau aku tak ada tadi. Aku rasa kau dah dirogol kot." kata Jin dengan nada sedikit kasar. Aku memandangnya dan membuat muka. Ingat cute ah?!
Amboi! Kemain kau cakap aku dirogol?! Jahanam punya Jin. Mulut tak reti nak tapis dengan penyukat! Sabar Biha sabar!
"Fine! 3 permintaan je! Jangan melampaui batas! Lepastu no more!" aku memberinya amaran. Matanya memandang mataku. Akibat ketinggian aku yang tak seberapa ni, dia terpaksa memandang aku sambil menunduk.
Selepas 30 saat rasanya dia memandangku, aku terus mengalihkan pandangan ke tempat lain. Aish matamu! Aku memandang ke hadapan dan mataku memfokuskan pada seorang lelaki yang amatku kenali. V!
Aku memandang Jin dan V bersilih ganti. Aih, nak stay dengan Jin yang biul ni ke? Or pergi kat orang yang kau dah kenal? Of courselah dengan Jin. Eh tak tak dengan orang yang kau kenal!
Tanpa menghiraukan Jin, aku terus membuka langkah ke arah V yang sedang bersandar pada dinding. V termenungkan sesuatu. Tangannya di masukkan ke dalam poket seluar. Wuu, style iler!
"Annyeonghaseyo, oppa!" aku menundukkan badanku sedikit dan terus memberikan senyuman kepadanya. Dia juga turut membalas. Omoo so cute!!
"Jom masuk dewan?" ajakku. V hanya mengangguk dan terus berjalan beriringan denganku. Kepalaku ditolehkan ke Jin yang masih tercegat di tempat dia berdiri. Mukanya kelihatan bengis.
Kihkih! Leklek! Jangan marah! Aku melemparkan senyuman ikhlas kepadanya. Ikhlas okay!
Aku dan V jalan bersama-sama tetapi V berada depan sedikit dariku. Yelah, dia direction aku. Aku mana tahu selok belok U. Lupa ngeng!
"Kenapa Biha tegur V?" soal V sambil memandangku.
"Sebab V kan comel! Mestilah Biha tegur V!" jawabku. Haha saje je nak buat dia kembang. Cehh kembang kempis hidung V.
"Aigo, elok-eloklah Biha." marahnya. Tapi still cute!! Kau bayangkan 😂
"Gurau je V. Sebab V kan best chingu Biha. Kenalah tegur." jawabku seikhlas hati sambil memberikan senyuman. Ewah.
"Jinjja? Lucky to have you!" dia mengusap kepalaku. Lapik k ada tudung. Dia non-muslim so tak tahu takpe.
"Oppa! Lucky to have you too!" kalini giliran aku pulak. Aku menongkat daguku di bahunya. Mataku juga membulat memandangnya. Dia tersengih malu. Alolo! Haha cute jeee!
"Ish! Ngadalah Biha ni! Nasib comel kalau tak V sepak Biha! Jomlah masuk!" dia mengajakku. Dah blushing tu blushing je lah awak oii!
Aku dan V serentak memasuki dewan kuliah semalam. Mataku memandang kak Ain yang sudah tersedia memandangku. Aku mendekati kak Ain.
"Biha pi mana ha? Puas akak cari!" marah kak Ain sambil bercekak pinggang. Tak sempat nak ucap hello huhu.
"Ha ni! Kemain sweet dengan V? Tak share pun dengan akak. Ceni Biha skang." kata kak Ain lagi. Wajahnya dibuat muka sedih.
"Ish.. apa akak ni? Ceni cerita dia..." aku pun bercerita dari A sampai ke planet Pluto. Jauh nampak?
"Oh nasib baik ada Jin tu kalau tak, dibuatnya akak risau macam orang tak betul. Sweet jugak Jin tu ek?" kata kak Ain dengan sinis. Er please?
"Tapi dia boleh mintak 3 permintaan kat Biha! Eee!" rengekku sambil membuat suara nak nangis hahaha.
"Alaa takpe! Masa tulah dia nak sweet-sweet dengan Biha!" teka kak Ain. Aish! Budak ni sorang! Sama je.
"Ish apa-apa jelah akak ni! Biha nak pi duduk tempat Biha. Bye!" aku merajuk. Bayangkan. -_- Aku terus ke mejaku bersebelahan dengan Jin.
Mana dia eh? Tadi ada patu takda. Macam chipsmore!
Eh biar jelah. Dia ke tandas kot?
Aku hanya membuat conclusion. Ceh bi kau 😂 Kelasku bermula dengan subjek Biologi. Ma haters!
by; me
***
Okay done chapter 7! 😂 Serious ni idea main masuk je! And guys, maybe next week tak update or kalau update pun mungkin lambat sbb exam last year so after exam tu kan misi membakar sekolah eh takdelah haha so maybe lepas examlah saya&kak Ain habiskan GB (GotBangtan) ni ASAP okeh? Maaf klau makin melalut , kami hanyalah insan yang bergelar student haha okeh bye.
peace ✌ - Nabihah
YOU ARE READING
[C] GotBangtan
Fanfiction+kalau dah ada jodoh, memang tak ke manakan? collabs idea with; @anfrsha + ; 131016 - ; 111116