Nabihah P.O.V.
Aku dan Kak Ain sedang duduk diruang tamu. Aku menjeling Kak Ain disebelahku. Dia hanya sibuk fokus kepada telefonnya dan tersengih sengih. Aik.. macam ada yang tak kena je dia ni?
Kak Ain memandangku dan membuat muka pelik.
"Kenapa Biha pandang akak macam tu?"
"Ha? Ha? Takde apa apa" jawabku.
"Abistu kenapa Biha pandang akak kalau takde apa-apa?" dia meletakkan telefonnya di bawah dan menghadapkan badannya ke arah aku.
Halah aku pandang je pun. Bukannya aku nak makan kau pun kak Ain oi!
"Come on, tell me." kata Kak Ain sambil tersengih.
"T-tell wh-what?" tiba-tiba je aku gagap pahal ni?
"Bagitahu la kenapa Biha pandang akak centu." kata Kak Ain. Fuh, Kak Ain ni buat orang suspen je.
"Takdalah Biha tengok akak ni asyik main phone je. Tu takpe la, dok sengih-sengih main phone. Akak message siapa ha? Mark kan?" aku tersenyum senget sambil tangan cuba untuk menarik henfonnnya.
Riak muka Kak Ain terus berubah. Ha blushing..
"Ish Biha ni! Biha pun tahu kan kawan akak kelakar-kelakar!" Kak Ain mengcover sambil merampas balik henfonnya.
"Yelah, tapi masalahnya senyum ni lain macam tau. Macam tengah message dengan boyfriend." Tanya aku sambil tersenyum sindir. Ha ha padan muka! Nak kantoi dah pun!
Kak Ain merenung aku dan mengeluh.
"Okay fine. Akak, taknak la simpan lama-lama kan, nanti korang tahu jugak." kata Kak Ain. Ha cepat nak korek rahsia ni!
"Akak dengan Mark.." kata Kak Ain sambil membuat jari telunjuk kiri dan kanan dirapatkan.
Aku tergelak. Jap, jap salah tengok ke?
"You and Mark?" tanya aku sambil mengikuti pergerakannya tadi. Kak Ain mengangguk.
"Siapa confess? Mark?" tanyaku lagi. Kak Ain mengangguk.
"So, akak dah bagitahu. Biha taknak bagitahu ke?" kening halusnya diangkat.
"Bagitahu apa akak ni?" Tanya aku buat-buat. Ngarut je Kak Ain ni.
"Cerita je la Biha. Mark dah bagitahu dah pun." Kak Ain mengangkat lagi keningnya. Kalau boleh tinggi lagi sampai ke Pluto.
"M-Mark bagitahu akak?" Kak Ain mengangguk.
"Siapa bagitahu Mark? Seokjin ke?"
"Ye la kot. Ha cepat la cerita." Kak Ain mendesak.
"Aduhh.. malu lah Biha!" aku menutup mukaku dengan remote yang dipegang.
"Cerita je la.." Kak Ain membuat poker face.
Dengan terpaksanya, aku pun menceritakan cerita itu kepada Kak Ain dari A until Z..
"Okay, puas?" soalku sindir sambil menjeling.
"Hahahaha puas-puas." Kak Ain tergelak. Okay, tak lawak pun..
"Tapi, Biha tak tahulah nak terima dia ke tak.." kataku dengan nada yang cukup perlahan. Mungkin kak Ain tak dengar kot sebab dia buat tak tahu je.
"Ha sekarang cerita pulak kisah akak." kata aku memecahkan kesunyian.
"Ha? Ah ngantuk la pulak. Aduh, penat ah banyak kerja sangat buat tadi. It's time to sleep!" Kak Ain menggeliat dan bangun dari sofa.
"Ya, Farisha unnie! Mengelat eh!" marah aku.
YOU ARE READING
[C] GotBangtan
Fanfiction+kalau dah ada jodoh, memang tak ke manakan? collabs idea with; @anfrsha + ; 131016 - ; 111116