Ain Farisha P.O.V.
Aku memaut lengan Nabihah. Dia hanya mengekori langkahku. Aku membawanya ke rooftop di mana aku selalu berada si situ jika otakku kian bercelaru.
"U ni takde rooftop ke kak?" Nabihah bertanya dan membuat muka blur.
Blurla budak jebon ni. Aigo naik sampai atas ni pun tak tahu ke yang ni rooftop? Aku hanya mampu memberikan poker face. Pintu dihadapanku di kuak.
"BRUH! TAK CAKAP KITA NAK PERGI ROOFTOP!" jerit Nabihah kegilaan. Naik bingit telinga dibuatnya. Perangai gila dulunya still sama even sekarang dah masuk U.
"Biha ni janganlah bingit sangat suara tu. Naik nanah telinga akak meh." perliku. Halah biha jangan buat muka xD
Dia memuncungkan mulut. Aloo tomey tomey. Perangai dah macam Jungkook dah! Ops Jungkook? Yes, but dia tu pembuli Nabihah tak!
"Hmph!" Nabihah mencebik. Dia memeluk tubuhnya.
"Alaa Biha jangan ceni. Nanti akak belanja M&M okay?" pujukku. Budak ni pun satu, gula-gula je dari dulu sampai sekarang.
"Yesh! Daebak!" Nabihah membuat penumbuk dan menariknya ke bawah. Dapat imagine tak macam mana?
Aish Nabihah, Nabihah. Macam budak-budak :') Nasib baik cute. Eh? Terpuji diri sendiri pulak! XD
"MasyaAllah! So pretty lah view from here!!" Nabihah memuji kekuasaan Allah Taala. Ya, memang lawa. Tapi lagi lawa jika permandangan pada waktu petang.
Okay jap kenapa aku rasa perut aku nak berbunyi ni?! Aaa sakit perut tak tahan!!!
"Biha! Biha! Akak pi tandas lu! Tunggu sini je!" laungku dan sejurus itu pergi meninggalkan Nabihah keseorangan. Ahlantak pi lah budak tu!
***
Nabihah P.O.V.
"MasyaAllah! So pretty lah view from here!!" aku memuji akan kebesaran Allah Taala. Dapat release tension after exam ni pun rasanya extra okay.
Aku memandang ke arah langit yang terbentang luas di hadapanku. Angin mencucuk tubuh badanku. Ya Allah, nyamannya rasa!
Sedang leka, tiba-tiba..
"Biha! Biha! Akak pi tandas lu! Tunggu sini je!" jerit kak Ain dan terus meninggalkan aku. Terkejut aku dibuatnya. Rasa nak gugur jantung ni.
Aku berjalan-jalan di rooftop ini. Ahh!! Sana langit! Sini langit! Situ langit! Omoo, if i could fly!
Aku sibuk berangan sampai tak sedar ada orang disitu.
"Kenapa dia tak pandang aku?! Aku ni tak handsome ke?!" kata seseorang sambil duduk bersandar di dinding.
Aku tersentak dari angan-angan apabila aku terdengar suara tersebut. Lantas aku mengekori arah suara itu.
Aish mana owner suara tu? Tahtah.. hantu..? Aku mulai cemas. Okay jap, takkan hantu nak ada time macam ni? Think positive, Nabihah!
Aku memberanikan diri pergi ke suatu dinding yang tersorok. Aish macam cerita hantu pulak hahahaha. Aku memaling ke arah susuk tubuh badan yang sedang duduk bersandar di dinding itu.
Aku memberanikan diri mendekati susuk tubuh orang itu. Nampaknya dia tidak menyedari kewujudanku huhuu. *nangis darah*. k tipu je mana ada nangis darah.
Satu demi satu tapak kakiku mendekatinya dan akhirnya satu lagi langkah untuk berada betul-betul di hadapannya.
"Hello?" ucapku. Kepala orang itu perlahan-lahan di angkat. Wajahnya bertukar riak. Rambutnya yang serabai membuatkan.. auch makin handsome! Berdebar-debar hatiku ini!
YOU ARE READING
[C] GotBangtan
Fanfiction+kalau dah ada jodoh, memang tak ke manakan? collabs idea with; @anfrsha + ; 131016 - ; 111116