Nabihah P.O.V.
Tepat pukul 9 pagi aku siap. Kak Ain masih dibuai mimpi. Aku meninggalkan note yang tertulis 'Morning kak Ain! Biha keluar kejap. Nanti akak wslah Biha address rumah akak, nanti Biha naik teksi ke sana. Nak sarapan turun bawah. Bye!' Setelah itu aku menampalnya di skrin telefon kak Ain.
Aku keluar dari perkarangan hotel dan menuju ke gerai yang dikatakan oleh Jin. Haish, sejuknyaa! Maklumlah bulan Oktober.
Aku menunggu sambil bersandar pada dinding. Lama lagi ke? 9.18 pagi dah ni! Aku merapatkan tapak tangan kiri dan kananku lalu digosok. Halah cara orang sejuk buat tuh.
Tiba-tiba, aku terasa seperti tubuhku diselubungi oleh selimut. Awhh bestnyaa!
Aku berpaling ke arah belakang. Susuk tubuh itu menundukkan wajahnya. Wajahnya ditutup oleh topi yang tertulis 'A.R.M.Y'. Oleh sebab aku pendek, senang nak nampak wajah dia.
Aku membuntangkan mata memandang ke arah wajah lelaki dihadapanku ini. Wait.. wait.. aku menanggalkan topinya.
"Ba!" sergah lelaki itu. Aku pun apa lagi?
"Aa!" jerit kewanitaanku. Cehhhhh!
"Aigo! You scared me!" aku menyiku lengannya. Wajahku ditarik. Dia ketawa memandangku.
"Lama kau tunggu? Sorry lambat. Waze salah jalan." kata Jin sambil memakai topeng mulut berwarna hitam. Idol kpop je selalu pakai. Eh wait.. diakan idol.. OMG!!
"8 jam tunggu. Lama gila." sindirku. Dia menjeling aku dengan mata sepetnya. Ceh ingat lawa? Aku dan Jin pun jalan beriringan di pejalan kaki.
"Ha kita dating je kan? Tak lebih daritu. So jakgi saya balik." kataku sambil memberikan wink kepadanya.
"Haishh! Tak bestlah dating macam tu. Patutnya oppa kena bawak Biha pergi taman ke.." katanya sambil memandangku. Gila ke reptilia satu ni..
"Tak boleh!! Takde dalam list request." aku tersengih melihat Jin yang sedang menjelingku. Ingat cantik sangat ah?
"Dalam list dating adalah! Takkan tak tahu?" jawabnya.
"Sh diamlah! Pukul 3 saya balikk!" aku terus mempercepatkan langkah mara ke hadapan.
"Macam budak-budak!" ejeknya sambil tersengih hingga menampakkan baris gigi.
Sedang aku dan Jin berbual, mereka diperhatikan oleh empat mata.
"Haish! Patutlah Jin hyung kasi dia jalan semalam!" kata lelaki bertopeng hitam.
"Hm.." jawab lelaki bertopeng kelabu.
***
Nabihah P.O.V
"Laa.. sampai macam tu sekali? Daebakk!" aku menepuk tanganku teruja mendengar cerita yang dibualkan tadi.
"Well.. this is Kim Seok Jin. Siapa tak kenal?" dengan bangga dia berdiri dari tempat duduknya. Bayangkan dengan tangannya dibuat macam Salleh dalam hantu mak limah. Hancus habisssss!
"Halah diam lah. Biha tak kenal siapa Kim Seok Jin pun. Perasan je!" aku menjelingnya ke arah luar tingkap.
Tiba-tiba, dua orang wanita sergah kami. Gayanya seperti nampak idol. Huh tahulah cane kan :')
"OMYGOD JIN!! AAA!!" jerit perempuan berambut hitam. Jin hanya menundukkan diri. Aku hanya memandang mereka sambil tersenyum.
"FINALLY I MET YOUUU OPPA!!" jerit perempuan berambut sedikit perang itu pula. Sejurus itu, dia memeluk Jin dengan erat. Jin pun hanya membalas pelukan. Fans lah katakan.
YOU ARE READING
[C] GotBangtan
Fanfiction+kalau dah ada jodoh, memang tak ke manakan? collabs idea with; @anfrsha + ; 131016 - ; 111116