18ㅡ설명

125 6 0
                                    

Nabihah P.O.V

2 bulan sudah berlalu dengan pantas. Maka exam pun semakin dekat.. oh gosh.

Jin? Aku tak tahu nak cakap apa lagi. Hati aku dah cukup sakit tengok dia sejak dia peluk yeoja 2 bulan yang lalu.

Aku juga dah tak duduk dengan Jin. Aku telah menukar tempat dudukku di antara Taehyung dan Jungkook.

Alah diorang rapat dengan aku, siapa kisah? Wahahaha. Jangan risau, kak Ain duduk depan aku okeh.

"Noona, noona taknak cuba mintak maaf ke kat hyung?"

"Noona, pi la berbaik dengan hyung tu.. dah 2 bulan tak cakap dengan hyung."

Haih budak ni satu. Tanya soalan yang sama sejak aku duduk dengan kau ni.

Aku malas. Malas nak dengar pasal Jin tu. Kalau boleh aku nak pindah U. Tak nak berjumpa dengan dia.

"Baiklah class, exam kamu bermula pada minggu depan. Jadi, saya nak awak semua study lebih." pesan miss Hae Jin.

"Halahh! Exam dah? Sekejapnya!"

"Miss, saya tak study haprak pun!"

"Saya tak faham subjek tulah, miss!"

"Saya taknak ambil exam la, miss"

Rungut rakan-rakan sekelasku. Pelajar bila dengar pasal exam nak dekat, ha pasang earphone kuat-kuat. Memang bising gila kalau pasal exam ni.

Jangan risau, Nabihah dan author pun salah seorang darinya.

"Ha tu, nak exam dah. Bukan ke tak baik kalau gaduh lama sangat. Nanti susah nak jawab exam." kata Jungkook dengan nada sedikit kuat agar kumpulannya dengar.

"Haah kan. Baik kau jumpa Jin tu je Biha. Tanya dia."

"Kaulah Biha, bagilah Jin tu peluang nak cakap dengan kau."

"Hah betul tu hyung! Kau jangan asyik nak mengelak je!"

"Biha, Biha jumpa eh Seokjin hyung tu.. bagi dia explain dulu."

Heh, aku ingat diorang nak bagi support kat aku untuk periksa ni. Tapi, benda lain pulak yang jadi.

Haih, tengoklah cemana.

***

Nabihah P.O.V.

Aku melangkah keluar dari dewan. Aku menyandar tubuhku pada dinding yang bertentangan dengan dewan belajarku.

Pelajar lain juga berpusu-pusu keluar. Haih mana dia ni? Aku menyandarkan kepalaku juga. Haih ngantuk , ni semua Suga punya pasal. Dia yang suruh aku tidur dalam kelas tadi.

"Biha.." panggil seseorang. Aku menoleh ke arah suara tersebut.

"Let me explain please..jebal.." pintanya. Aku hanya memandang wajahnya tanpa membuat riak wajahku.

Aku mengeluh kecil. Aku menarik nafas dalam dan hembus berserta anggukkan di kepalaku.

"Biha.. you left because of that yeoja.. you are jealous of that girl?"

Soalannya membuatkan wajahku membahang pula.

"Hmm?"

"Pleasela. Takde masa saya nak cemburu bagai ni. Saya cuma taknak jadi penghalang cinta awak dengan dia aje." ujarku sambil menjeling ke arahnya.

Anak matanya itu memang 'berhantu'. Apabila dia membalas renunganku, automatik jiwaku bergelora.

"Biha.. listen. It's true I have hugged Hae Nim before."

Hae Nim namanya?

Aku lihat lelaki yang selalunya suka menceriakan aku ini sedikit resah.

Tubuhnya dirapatkan ke arahku membuatkan aku semakin hairan.

"Biha.. aku tak tahu nak explain macam mana dah but.. aku rasa aku dah makin suka bila rapat dengan kau.."

Mata yang terpejam rapat kini terbuka luas. Redup pandangan Seokjin menikam mataku buat seketika sebelum aku tersedar dari mimpi ini. Badan lelaki ini kutolak dengan sekuat mungkin.

"I hate you! I hate you Kim Seok Jin!"

Aku benci kau! Kau dah peluk Hae Nim! Sesuka hati kau je nak suka aku pulak!

"Demi Allah, tak pernah terlintas dalam fikiran aku untuk curang dengan kau."

Kata-katanya tidak mampu menenangkan aku. Air jernih sudah pun membanjiri ruang mata.

"Get away from my way!" aku cuba untuk melarikan diri namun gagal. Dia menahan aku dengan sebelah tangannya. Aku merenung tajam ke arah Seokjin.

"I said get away from my way!"

Dia ingat aku perempuan murah? Sesuka hati boleh dibuat itu dan ini! Air mata yang yang mengalir kuseka dengan jari. Kecewa dengan diri sendiri yang tidak mampu menolak perbuatan lelaki ini.

"Listen! Hae Nim is my sister!" beritahu Seokjin dengan nada sedikit keras.

Wajah Seokjin aku pandang dengan riak tidak percaya.

"Cukuplah Seokjin.. don't turn yourself into a liar. Enough is enough."

Bukan aku tak tahu dia anak tunggal. Kau ingat aku bodoh?!

Seokjin memegang kedua bahuku.

"Demi Allah, Hae Nim adalah saudara susuan aku. Saudara susuan sama seperti saudara kandung. We grew up together, Biha. We were so closed. Salah ke aku peluk Hae Nim? She is not more than a sister. Tak haram pun dalam Islam."

Terkaku aku mendengar Seokjin berkata sebegitu. Jadi semuanya ni salah faham lah?

Aku membisukan diri. Malu. Malu dengan diri sendiri sebab sanggup jauhkan diri sendiri dari dia. Sedangkan jalan penyelesainnya cuma penerangan je.

Kau cuma..

ego Nabihah.

***

Mian! Chapter ni pendek pula'xD

InsyaAllah lepas ni okeh.

[C] GotBangtanWhere stories live. Discover now