9ㅡ세 가지 소원

147 7 1
                                    

Ain Farisha P.O.V.

Aku memandang Nabihah dengan pelik. "Biha.. Biha rasa tak apa yang akak rasa?" Tanya aku sambil meletakkan tangan didada.

Nabihah memandangku. "Biha ingat Biha sorang je rasa.." katanya. Aku dan Nabihah berpandangan dan tergelak.

"Ish, pebenda la kita ni ngarut je!" Kata aku sambil tergelak fake. Nabihah tersengih-sengih memandang aku. "Eleh, akak blushing en tadi? Biha nampak!" Kata Nabihah. Eh memandai je --'

"Eh mana ada!" Aku memukulnya perlahan.

"Biha pun sama. Pikir akak tak nampak?" Aku tergelak kecil.

"Ish lagi ah boyan apa." Nabihah menafikannya.

"Ish, dah la kita ni dah kenapa? Takyah fikir pasal lelaki bengong tu!" Kata aku.

"Tulah, lupakan je dorang tu!"

"Okay, so where is your car?" tanya Nabihah sambil mata melilau mencari kereta aku. Macam tahu mana satu kereta aku.

Aku memandangnya dan tergelak kecil. "Ha jom ikut akak." aku berjalan ke arah kereta aku.

Aku menekan button kereta apabila sudah sampai di kereta. Nabihah yang berjalan dari belakang membesarkan matanya.

"Ni ke kereta akak?!" Tanyanya teruja. "Eh takde la yang kat sana tu ha." sindir aku.

"Ha lawak la tu." Nabihah membuat poker face.

"By the way, lawa laaaaa!" Nabihah memeluk kereta itu.

"Kereta favourite Biha ni! Bmw!" Kata Nabihah lagi.

"Iye tahu la kereta favourite. Kot ye pun masuk la dulu." kata aku sambil berdiri di pintu kereta. Nabihah tergelak mendengar respon aku. Kami berdua pun melabuhkan punggung diatas seat kereta.

Nabihah disebelahku memandang sekeliling. "Lawa ah kak! Untung ahhh." kata Nabihah dalam nada cemburu. Cemburu ke?

"Ala takda la. Nanti Biha pun pakai jugak satu hari nanti insyaallah amin." kata aku sambil tersenyum. Tengah bagi semangat ni.

"Aminnnn!" Kata Nabihah semangat. "So, apa nama hotel tu?" Tanya aku sambil mengeluarkan hand phone.

"Ha takpa. Meh Biha buat" Nabihah mengambil hand phone aku. "Kak guna waze ke google maps?" Tanya Nabihah.

"Sukatila akak ikut je" kata aku sambil menguap. Ngantok la...

"Amboi besarnya mulut tutup sikit nanti masuk lalat." gurau Nabihah. Tangannya laju menaip location yang ingin dituju.

"Ok kak dah." kata Nabihah. "Biar Biha pegang. Nanti Biha bagitahu nak kena belok mana." kata Nabihah lagi.

Aku hanya akur kepadanya dan memulakan perjalanan kami.

***

Nabihah P.O.V.

Brek tangan diangkat dan itu menandakan kami sudah sampai di lokasi iaitu di The Hall Mark Hotel!

Aku dan Kak Ain keluar dari kereta. Kelihatan Kak Ain yang terpaku kepada hotel tu. Macam tulah aku time first time jejak sini. Terpegun gila tengok hotel ni.

"Oi!" Aku menepuk tangan didepan mukanya dan membuatkannya tersentak. "Ish!" marahnya. Aik, jangan la marah.

Aku tergelak kecil. "Cana? Terpegun kan??" Aku tersenyum sinis.

"Aah. Lawa.." kata Kak Ain sambil matanya masih melekat di bangunan itu.

"Dah jom masuk.." Aku menarik pergelangan tangannya dan membawanya masuk ke dalam hotel.

[C] GotBangtanWhere stories live. Discover now