19ㅡ내 친구들에게 말하기

135 9 0
                                    

Nabihah P.O.V

Tok! Tok! Tok!

Aku mengetuk pintu rumah yang bernombor 147 yang didiami oleh Bts.

Daun pintu dibuka perlahan. Wajah Jungkook si gigi arnab kelihatan di pintu.

Jungkook tersenyum melihatkan giginya yang lawa tu. Jeles I!

"Oh, Farisha noona, Nabihah noona, masuklah." pelawa Jungkook mesra.

Aku mengangguk dan segera masuk ke rumah mereka. Aku dan kak Ain terus duduk di sofa berwarna coklat cair.

"Ya, Kookie.." panggil Kak Ain. Jungkook memandang muka Kak Ain.

"Wae noona?"

"Yang lain mana?" tanya Kak Ain. Aduh, Kak Ain ni kenapa tanya?

Jungkook memandang ke arah bilik yang ditutup rapat.

"Seokjin hyung dengan Jimin takde, pergi Big Hit." kata Jungkook. Fuh, nasib baik.

"....yang lain kat dalam. Kenapa noona?" tanya Jungkook.

"Ada hal nak bagitahu. Panggil diorang jap. Yang Seokjin dengan Jimin tu nanti korang sampaikan je la." kata Kak Ain serious. Wajah Jungkook terus berubah. Dia hanya akur pada arahan Kak Ain dan terus memanggil ahli yang lain.

Mereka semua keluar setelah beberapa minit dan duduk diatas sofa.

"Eh kenapa korang datang ni?" tanya Taehyung sambil menggosok matanya. Heh, baru bangun lah tu.

"Kitorang datang ni sebab nak bagitahu hal penting." beritahuku sambil memandang ke arah kak Ain. Haih, terasa berat hati pula nak bagitahu.

Aku mengeluh kecil. Wajah sedihku kelihatan begitu juga dengan Kak Ain.

Aku memberanikan diri berkata, "Kitorang.. erm.." namun, aku tak mampu untuk meneruskan bait bicaraku.

Terasa sebak diselubungi di dalam diriku.

Lengan baju aku dicuit oleh Kak Ain tanda memberikan isyarat untuk menyambung percakapanku.

Mereka semua memandang ke arah kami berdua. "Korang apa?" tanya Namjoon sambil menatang dulang lalu meletakkannya di atas meja kecil.

"Kitorang kena balik Malaysia esok." sambung aku.

"Hah?!" mulut mereka semua melopong mendengarkan percakapan aku.

"Malaysia? Buat apa?" tanya Kookie dalam nada risau.

"Kita kan dah habis exam and sekarang pun tengah cuti sem so kitorang ingat nak balik Malaysia." jawab Kak Ain.

"Alaa, kalau tinggal sini tak boleh ke?" rengek Suga. We wish too Suga but..

"Mana boleh.. rumah kitorang kat sana." kataku sambil tersenyum.

"Lagipun ada sebab lain.." kata Kak Ain sambil memandang aku. Aku hanya mampu menunduk. Aku faham apa maksud Kak Ain tu.

"Sebab apa?" Tanya Namjoon.

"Takyah bagitahu pun korang tahu kot." kata Kak Ain.

"Oh Seokjin hyung eh?" tanya Kookie. Aku pun mengangguk.

"Biha taknak berbaik ke? Dah lama kot Biha gaduh? Esok Biha kan nak balik Malaysia." kata Taehyung.

"Kalau dia nak, dia datang kat Biha. Dah la Tae, malas la nak citer pasal ni." kata Biha dengan nada menyampah.

"Hm.. yelah. Sorry." kata Taehyung.

"So, esok korang flight pukul berapa?" soal Hoseok.

"Pukul 11.30 pagi." jawab Kak Ain.

[C] GotBangtanWhere stories live. Discover now