3ㅡ곳세븐 & 방탄소년단?

292 21 1
                                    

Nabihah P.O.V.

Aku keluar dari pejabat dengan perasaan hanya tuhan je tahu. Senyumanku tidak pernah lekang dari bibir.

Tak percaya aku dapat senior yg sporting macam kak Ain ni!! Dulu dia comel je, bila kat korea ni fuh lain terus!

Aku dan kak Ain menuju ke kelas yg terletak di hujung blok U ini. Jenuh betul nk nak berjalan setiap hari cenggini. Patutlah kak Ain kurus je hehe.

"Kak Ain dah lama dah ke belajar sini?" tanyaku sebaik sahaja menaiki anak tangga.

"Taklah. Baru bulan lepas akak dapat tawaran ke sini. Untung Biha sebab dah msuk U muda-muda!" balas kak Ain dengan nada sedikit cemburu. Wuu cemburu hahaha!

"Alah akak ni! Rezeki nak buat cemana? Akak pun.."

"Eh ada budak barulah!" kata seorang jejaka di tangga aras 2. Tiba-tiba semakin ramai pula mengintai kami berdua yg sedang syok berborak. Kurang asam betul la!

"Eh cunnya budak ni! Nama awak apa eh?" tanya seorang lagi daripada mereka. Yang lain hanya memandangku sahaja. Aku hanya mendiamkan diri, tapi hati rasa mahu menyumpah saranah aje. HAHA! kak Ain sudah membuat muka dengan isyarat 'tolong blah!'.

Mereka tetap tidak berganjak. Tetapi mereka mulai mendekatkan diri mereka ke arah kami. Ugh! Rimasnya! mak ai bm aku ><

"Ya! Farisha! Who is this beautiful girl huh?" tanya seorang lelaki berambut coklat gelap. Gaya lelaki tersebut hendak memegang wajahku namun sempat ditepis oleh tangan kak Ain. Nasib baik tepis dekat tempat berlapik!

"Nobody. Jangan kacau dia." kata kak Ain tegas. Matanya tajam memandang jejaka tersebut.

"Really?" kali ini lelaki tersebut mendekatkan diri ke arahku. Dia meniliti setiap inci wajahku. Aku pun buat apa lagi? Tunduk ah! Takkan nak pandang muka dia yg hensem tu ugh! Eh hensem?! Mintak simpanglah!

"Ya! Syaiton! Jaga batas pergaulanlah! Kami ni Islam! Kau apa tahu?" tengking kak Ain. Garangnyeewww.

"Biha! Rempuh je dorang ni! Tak reti nak bagi laluan!" bisik kak Ain. Kali ni aku dapat melihat asap di hidung kak Ain. Eh gurau je taktak kali ni aku nampak muka kemerahan kak Ain yg sedang membuak-buak. Tangannya pantas menarik lenganku dan mengheret aku ke aras 3.

"Siapa tadi tu kak?" tanyaku sebaik sahaja kak Ain melepaskan pegangannya.

"Budak samseng jalanan. Eh bukan bukan. Diorang tu kaki buli. Ada 2 group sebenarnya, satu BTS, satu lagi GOT7. Diorang gabungkan group diorang sebab nak biar kaki buli ni ada ramai." panjang lebar kak Ain beritahu.

"Eh kejap, baru akak perasan tadi. GOT7 takde kat tangga tadi." tambah kak Ain.

"Oh yeke? Kenapa tadi akak panggil sorang tu syaiton?" tanyaku curious sambil membetulkan tudung di kepala.

"Oh nama dia Jin. Kim Seok Jin. Dah nama Jin tu, akak pun panggil syaiton lah. Hahaha." terang kak Ain dan diikuti dengan ketawa. Aku hanya tersenyum dan membuat mulut 'o' tanda faham.

"Dah jom la masuk kelas. Ready?" tanya kak Ain sambil tersenyum.

"Ready! Chaiyok!!" kataku teruja sambil membuat aegyo. HAHHAHA apa bendela author ni.

Kakiku pun melangkah ke dalam kelas. Wajahku ditundukkan sebab malu hahahahhah. Kak Ain je kot tak malu sebab diakan dah sebulan kat sini.

"Duduk sini. Akak nak pi tandas kejap. Tak tahan pulak. Hehe." beritahu kak Ain. Aku hanya mengangguk.

Pelajar perempuan yang lain memandangku pelik. Aku tahu aku lawa jangan pandang lama-lama. Mataku hanya memandang ke arah white board yg berada di hadapan kelas.

Tiba-tiba, pintu kelas dibuka kasar. Terkejut aku dibuatnya. Memekak betul la dorang tu. Tak reti nak bukak pintu elok-elok ke? Aku memandang sekilas ke arah mereka dan..

Kim Seok Jin?!

Alamak aiii, boleh pulak terpandang dia weiiii. Dahla buli aku tadi lpastu first sight pulak omoooo.

Jin hnya tersengih dan bergegas duduk di meja kosong disebelah kiriku. Aigo, apahal jantung buat lagu dandut ni. ><

"Kau buat apa kat sini budak?" tanya Jin. Aku hanya menundukkan wajah. kau kata aku budak? Kwaja punya tembikai. Dahla mulut besar macam gajah.

"Kau diam je? Siap la kau nanti." amarannya. Aku terus mengunci mulut. Wey bapak aku cakap diam is better la mulut tempayan!

"Yah! Get out from here, seton yang direjam!" tiba-tiba kak Ain menengking Jin. Planet mana dia datang ni....

Aduhai kak Ain ni, suara tu takleh kuat lagi ke? Aku baru je masuk U ni.

Sedang mereka bertengkar fasal tempat duduk, lecturer kami memasuki ke dalam kelas.

Dengan spontan, kak Ain mengambil begnya dan duduk dibelakangku. E pineapple punya Jin! Tak pasal-pasal aku kena duduk dengan kau.

Maka kelas pun bermula dengan sesi memperkenalkan diriku. Huhu.

by; me

***

[C] GotBangtanWhere stories live. Discover now