6ㅡ트롸뱈

219 14 0
                                    

Throwback...

Ain Farisha P.O.V.

"Fuh lega!" aku keluar dari tandas. Lalu tanganku dibasuh. Tudungku dibetulkan pada cermin. Okay cun!

Aku membuka langkah ke rooftop. Nak pergi rooftop ni kena lalu library.. erm masuk library belajar sikitlah eh? Biarlah Nabihah tu kat rooftop. Dah besar dah dia tu. Okay serious out of idea.

Aku memasuki library. Sunyi sepi. Yang ada pun sikit je. Aku masuk perlahan-lahan dan mencari tempat untuk duduk.

Aku meletakkan buku ditanganku. Aku bangun dan pergi ke arah rak buku. Aku mencari buku berkenaan mathematics.

Aku mencari satu persatu buku yang ingin diambil. Sedang aku leka mencari, aku ternampak seorang jejaka. Badan dia, rambut dia, sisi kepala dia.. macam kenal tapi siapa?

Aku merenung jejaka itu lama. "Siapa eh??" Tanyaku perlahan.

"Ah! Peduli apa aku? Baik aku pergi buat math." aku beredar dari situ dan kembali ke tempat aku. Aku terus mencapai buku mathku dan terus membuat latihan.

Aku dengan khusyuknya membuat latihan. Ceh, acah dak library la ni.

Tiba-tiba aku hilang fokus. Kerusi di depan aku ditarik. Lagak seperti ada orang nak duduk. Nak tengok, tak berani pulak.

Aku dengan berani menangkat kepalaku. Eh tadi tak berani, kau pesal Ain?

"Wth kau?!" tanya aku dengan wajah annoying. Riak wajahku berubah.

Guess who? Mark tuan. Dia la lelaki yang dekat rak tu! Patutla aku macam kenal dia rupanya. Omg, rasa nak tumbuk je muka. Nasib cute.. eh wait cute??! Mintak jamban!

"Mark tuan?" Aku memandangnya slang.

"Yeah, its me." kata Mark dengan suara garaunya. Oh, please Ain Farisha jangan cair dengan suara dia! ><

"Apa kau nak?" aku menjelingnya. Dia hanya duduk didepanku sambil tersengih seperti kerang busuk yang tak laku. Yela kerang busuk en, siapa nak beli? Mestila tak laku. Tapi kerang busuk depan aku ni ramai je yang nak. Okay, back to the story.

"Kalau kau datang sini semata semata nak carik gado, boleh pergi dah kot. Pintu kat sana." kata aku dan menunjukkan arah pintu.

"Eh kau ni. Jangan salah faham. Aku datang ni nak mintak tolong dari kau." kata Mark. Apa pulak dia ni? -_-

"Orang macam kau nak mintak tolong dari aku?" aku memandangnya pelik. Mukaku dibuatnya blur 😂

Mark tersengih memandangku. Jap, aku mimpi ke....

"Weh.. tolong aku boleh..?" Mark menggoncang badan aku. Aku menjeling maut kepadanya.

"Eh kau, apa pegang-pegang?" tanyaku kasar.

"Okay fine. Tolong aku boleh?"

"Pe?" tanyaku dingin. "Tu. Tolong ajar aku math." kata Mark mengada. Ish, dia ni --'

Aku membuat muka terkejut. "Aku ajar kau math?" Aku tergelak kecil dan membuat muka sini memandangnya.

"Yelah, kau kan pandai math. Setiap kali exam tak pernah gagal." kata Mark. Aduh, dia ni perli ke apa do!

"Aduh, kau ni boleh tahan jugak eh lawak. Aku mana la pandai math. Biasa biasa je." kataku malu. Elelele lol.

"Ala at least lagi pandai dari aku, kan?" Mark memandangku dan tersengih. Aku dah mula blushing. Omg! No you can't Ain!!! Dia ni mesti ada muslihat.

"Ajar aku eh?" Tanya Mark lembut. "Heh, asal kau ni hah? Tetibe suruh aku ajar. Ni mesti ada sesuatu ni kan?" soalku sinis. Aku rasa nak je hempuk buku math ni atas kepala dia, agaknya baru okay kot.

[C] GotBangtanWhere stories live. Discover now