12ㅡ"미안해 때문에.."

170 8 0
                                    

"Hyung, betul ke ni?" tanya Suga ragu-ragu.

"Tulah. Aku pun ragu-ragu jugak tiba-tiba kau nak berbaik dengan diorang en. Dulu kau dengan Mark-hyung bukan main lagi benci diorang. Sekarang, kau dengan Mark-hyung pula beriya." kata Jackson beserta sindir.

"Aku lebih rela berbaik dengan diorang dari terus bermusuh." balas Seokjin.

"Hm.." jawab mereka berdua serentak.

"Hyung! Tu diorang!" panggil Jungkook sambil menunding jari ke arah mereka berdua.

Seokjin dan Mark berjalan ke hadapan sebagai wakil group mereka. Eh jap.. kenapa author rasa bm author ni pelik semacam...

____________________

Nabihah P.O.V

"Biha.. serious ke ni?" tanya kak Ain ragu-ragu.

"Seriouslah ni. Akak jangan risau sangatlah. Lagipun diorang pun nak jumpa dengan kitakan sebab ada hal penting nak cakap." aku meyakinkan kak Ain. Dia ni.. mesti malu nak jumpa Mark. Mana aku tahu? Orang lain takkan pernah sesekali tahu termasuklah author. Biarlah Nabihah dalam ff ni je tahu.

Kami berjalan ke tempat yang diberitahu oleh Seokjin semalam di WhatsApp. Taklah jauh sangat dari kawasan U ni. Aku membelok ke kiri dan sejurus itu terus terdengar suara budak-budak.

"Hyung! Tu diorang!" panggil seseorang yang bersuara kebudak-budakkan. Lahh biskut rupanya.

Aku dan kak Ain hanya jalan menghampiri mereka berempat belas. Ramainyaa~! Dah macam ahli akademi fantasia pulak. Seokjin dan Mark pun turut menghampiri aku dan kak Ain. Dan seterusnya diikuti dengan ahli yang lain.

'Assalamualaikum' aku membuat mulut memberi salam. Kalau diorang dengar nanti heboh pulak.

'Waalaikumussalam' jawabnya diikuti dengan ketawa kecil. Aku tersenyum melihatnya.

"Nabihah, Farisha, aku sebagai leader group aku nak mintak maaf atas perbuatan kasar kitorang. Mianhae saeng!" kata Namjoon sambil tersenyum ke arah kami.

"Aku pun nak mintak maaf sebab kutuk kau pendek kat rumah kitorang semalam." kata Park Jimin sambil menahan ketawanya. Kurang didikan Namjoon betul.

"Kau pun pendek nak cakap orang. Bla la kau." aku membalas dengan jelingan tajam.

"Alaaaa, Biha aku gurau je. Umm.." rengek Jimin sambil membuat muka rengeknya. Payah mau terangkan seh.

"Aku pun nak mintak maaf kat korang berdua sebab buat korang blur time aku cakap alien dulu." V menggosok kekok belakang tengkuknya. Terus tergetus ketawa kitorang semua. Alahai, chingu aku ni.

"Biha lagi rela tak faham apa yang V cakap." balasku diikuti dengan ketawa.

"Betul tu." kata kak Ain menahan daripada meletup ketawanya.

"Cis!" V menghempuk kepalaku menggunakan kuali bermisteri Baekhyun. Mana datang kuali tu pun tak tahulah. Main cilok je kau ni en.

"Ni ke cara nak mintak maaf?" sindir aku. Kening lawaku di angkat.

"Diamlah." V menjeling ke arah aku dan begitu juga aku, menjeling ke arah V dengan kuasa maksimum laser bertubi-tubi sehingga boleh membuatkan mata orang buta. Eh tapi V tak buta lah.

"Hoseok nak mintak maaf kat Biha dan Farisha jugak!!" kata Hoseok teruja macam kanak-kanak riang di taman. Tapi cute keyh?

"Alala, Hoseok takde buat salah apa pun." aku mencuit lengannya.

[C] GotBangtanWhere stories live. Discover now