Ain Farisha P.O.V.
Aku dan Nabihah sedang sibuk mengemas barang. Segala barang tuk bawak balik semua disumbat ke dalam beg sandangku. Okay, jom balik!
Kemudian, aku memandang ke arah Nabihah yang begitu khusyuk menyimpan barangnya.
Dia memandang ke arahku dengan muka pelik. "Biha tau la Biha cute, takyah la pandang centu." katanya selamba. Eh, budak ni.
"Eh eh lain pulak dia" Nabihah tergelak kecil.
"Abistu kenapa akak pandang Biha centu?" tanyanya. Keningnya yang lebat itu diangkat.
"Takde la. Akak nak tanya Biha sebenarnya." kata aku.
"La tanya je la. Takyah la pandang Biha macam Biha ni baru lepas bunuh orang" Nabihah membuat muka sambil matanya ke atas.
"Ha tanya la." dia menghadapkan badannya ke arah aku.
"Tak.. akak tertanya-tanya jugak Biha ni tinggal kat mana eh?" kata aku dengan ayat sastera bmnya 😂
"Oh, Biha duduk hotel." jawab Nabihah ringkas.
"Hotel??" dia mengangguk. Mataku dibulatkan. Gila ke weh budak ni?
"Oh.. Habistu sampai bila duduk hotel?" tanya aku lagi. Busy body la..
"Kalau ikutkan sampai esok je ayah Biha bagi tempoh untuk cari rumah sewa.. tapi sampai ke harini tak jumpa jumpa." kata Nabihah panjang lebar. Air mukanya kelihatan sayu.
"Ohhh yekee.." aku termenungkan sesuatu. Kalau ikutkan, aku duduk sorang sorang. Why not kan, kan, kan?
"Biha nak duduk dengan akak?" tanya aku. Nabihah memandangku dan membulatkan matanya.
"Boleh ke?!" tanyanya teruja. Matanya kini dibulatkan lagi besar! Amboi, aku jolok mata kau kang!
"Boleh je. Akak pun duduk sorang. Kalau Biha ada, tak de la boring." balasku sambil memasukkan pensilbox ke dalam beg.
"Serious ah?!!!" tanya Nabihah begitu teruja. Aih budak ni... ---_---
"Cuba Biha tengok muka akak? Serious ke tak?" Nabihah merenung muka aku dan mengangguk.
"So serious la." kataku sambil tersenyum.
"Yayyyyy!!" Nabihah memeluk aku. Haih, nasib sayang dia ni.
"Mekasih akak Ain cikebummmm." ucap Nabihah sambil memeluk aku erat.
"Hahahaha sama sama." aku dan Nabihah meleraikan pelukan. Nabihah termenungkan sesuatu dan tersengih sinis memandang aku.
"Ha apa pulak?" tanya aku.
"Apa kata, akak ikut Biha balik hotel?" jawab Nabihah.
"Ha astagfirullah. Buat pe pulak?" kata aku sambil menggeleng-gelengkan kepala. Uish! Apa aku fikir ni? Pabo! Pabo!
"Ish akak ni pikir lain pulak. Biha nak suruh akak teman Biha la." kata Nabihah sambil memukul tangan aku perlahan.
"Fuh, nasib baik.. teman buat pe??" tanyaku lagi. Blurnya aku ni.
"Teman Biha la. Tolong kemas barang untuk pindah rumah akak esok." Nabihah tergelak kecil.
"Oh.. amboi mangatnya Biha hahahaha. Boleh boleh." kata aku.
"Yayyy, ni makin sayang ni" Nabihah memeluk aku lagi. Naik biru muka aku ni. Ye tau la aku ni macam teddybear.
"Jomm kita pergi naik teksi." kata Nabihah.
"Eh jap jap. Takyah naik teksi" kata aku sambil tersengih.
"Habistu?? Bas??" tanya Nabihah sambil membuat poker face.
YOU ARE READING
[C] GotBangtan
Fanfiction+kalau dah ada jodoh, memang tak ke manakan? collabs idea with; @anfrsha + ; 131016 - ; 111116