part 5

123 6 2
                                    

Di kelas 5 XoxoL.

"Suho pegang tangan yuri sambil senyum lah cemburu aku."kata lay yg melihat suho senyum kegembiraan."Mungkin tu yeojachingu dia "kata d.o yg gembira melihat suho gembira."Duduklah yu"kata suho kpada yuri."Gomawo suho sshi"kata yuri."Yuri?park jin ah single tak?"tanya baekhyun dibelakang tempat duduk yuri."Dia tak ada kekasih but dia aku oppa mcm aku"kata suho senyum kat baek."Errr aku ckp ngn yuri bukan ngn kau pabo"kata baekkie."Hahah"gelak yuri dan d.o."Annyeonghaseyo semua"kata cikgu kwang soo."Annyeonghaseyo cikgu"kata pelajar 5XoxoL.
"Wah ada murid baru?"kata cikgu kwang soo blur."Ada lah!"jerit chen."Jgn pakai highnote kau kat sini!"marah kris yg memandang chen."Hahaha"gelak members exo."Awk apa highnote?"tanya jin ah pergi ke tempat d.o"Ouh mcm mana nk terang saya nk terangkan..mmm highnote ni mcm jerit juga lah saya tak tau lh! Tanya lah si eyeliner"kata d.o kpada jin ah."Apa eyeliner tu?"tanya jin ah."Awk tak tau apa eyeliner ke?"tanya chanyeol kpada jin ah."tengok mata baekhyun..ada nampak satu garis kat bawah mata dia tu warna hitam garisan panjang."Jelas luhan."Ooooo"kata jin ah yg pham maksud eyeliner."Jin ah duduk ditempat awk sekarang "kata kai yg fokus belajar."Emmm ye la."kata jin ah berlalu pergi."Aku thuka jiwoo la"sehun pelat s."Bukan thuka!!suka lah"xiumin membetulkan ejaan sehun."Ye la"kata sehun.Bunyi loceng menandakan waktu balik.

Skipp.

Di villa exo.

"Suho?"panggil chen."Apa chen?"tanya suho."kau ngn yuri sebenarnya dh lama kenal ke?"kata chen ingin tahu."Betul tu kau ngn diaorg apa hubungan?"kata kris,xiumin,lay,kai,dan chanyeol ingin tau."Sebenarnya aku mmg dh kenal diaorg dh lama dah."jelas suho
"Sekarang hyung pun dh senyum!!"jerit tao kpada exo."Babun betul saeng kau ni kris..mcm budak2 sekali aku hempuk ngn kuali d.o baru tau.!"marah kai kpada tao dan kris."Hbis tu d.o nk masak guna apa siakk"kata luhan kpada kai."Betul tu aku nk masak guna apa?"tnya d.o."Enth"kata kai yg buat muka comelnya."aku nk date ngn yuri nnty,so aku nk bawa korang sekali lah..okay"kata suho ingin bawa mereka keluar."Aku nk asalkan adk yuri ikut betul tak tao"kata baekhyun sedang menonton tv."Kalau nk ikut semua gi bersiap!!"jerit chen "Dia pakai highnote lagi."kata xiumin disofa."Heheh"gelak chen."Dah2 gi bersiap lambat tinggal kay."kata kris kpada chingunya."Nae kris sshi."kata serentak mereka.

Skip.

Di villa bora dan cream vullet.

"Princess yuri."panggil bora."Nae bora"jawab yuri."Mmmm..dah berbaikkan dgn prince jun myun..so princess bila balik?"tanya bora."Kitaorg kat sini cuma ada 100 hari kat bumi ni..selepas 100 hari kami  tk akan ke sini lagi."Jelas giyong."Alahh..knapa cepat sgt.."bls bora dgn sayu."kitaorg pun tak nk lah tinggalkan bora kat sini lagipun bora dah tak apa2 lagi kaitan dgn wonderland.Kami ada lagi uruskan kat sana.."jelas yuji."Betul tu..lagipun bora kat sini dah lama..kt bumi kitaorg cuma melaksanakan arahan appa jun myun."kata jiwoo nemeluk bora yg ingin nangis."Ada lagi masa banyak ni so kitaorg akan buat bora gembira sentiasa."Kata yeori."Kalau princess tk ada saya tak ada kwn."bora menangis teresak2."Dah jgn nangis"kata giyong memujuk bora."Hari kita keluar nk tak?"tanya yuri sambil senyum pandang muka bora."Nak.."kata mereka setuju dgn cadangan yuri."Kalau mcm jom bersiap"kata giyong berlari sambil membuka ikatan rambutnya.
"Wahhh bagus ye kita dpt keluar jln2 bukan mcm wonderland kalau nk gi mana2 mesti ada pengawal jin tak suka!!!"rungut jin ah."Dah gi bersiap."kata yuji.

Skipp

Suho and yuri p.o.v

"Awk nty saya nk ajak awk keluar jln2 nk tak?"tanya suho kpada yuri yg sedang menyusun bukunya."Mmg Nak tapi saya tak tau apa2 kat bumi ni..telefon pun saya tk reti pakai"Jawab yuri memandang mata suho."Saya kan ada!saya boleh ajar awk guna telefon pintar tu"bls suho sambil memegang tangan yuri."Saya ajk saeng saya sekali boleh?"tanya yuri kpada suho."Boleh!!saya pun nk ajak chingu saya jugak lagipun saya dh lama tak bersama diaorg sebb saya asyik murung je"bls suho mengusap pipi yuri."Nty petang jumpalah."kata yuri lalu meninggalkan suho ditempat duduk mereka."Nae changiya."kata manja suho.

End p.o.v

Di Villa Exo.

"Dah siap belum!!!"jerit tao kpada chingunya."Sabar lah mcm kau oula yg nk gi date."bls baekkie sambil membetulkan eyelinernya."Kau nk jumpa jin ah pakai eyeliner ke?"tanya chen yg blur."Biarlah lagipun aku tengok diaorg pun pakai eyeliner juga but warna eyeliner diaorg warna emas aku tak pernah tengok kot sebelum ni"bls baekkie yg hairan."Biarlah diaorg nk pakai eyeliner apa"jawan sehun menbetulkan rambut chanyeol."Betul tu"menyampuk chanyeol menyokong kata sehun."Xiuminn!!!!pulangkan balik bola aku!!"jerit luhan memanggil nama xiumin."Jgn lah menjerit luhan."kata kris kpada luhan."Mcm mana aku tak menjerit xiumin hilang kan bola aku!!"marah luhan
"Korang?"panggil d.o"Mwo?"bls mereka."Tak ada apa2 HAHAH"bls d.o mengenakan mereka
"Bodoh betulah kuali ni..aku ingatkan ada masalah babun!"marah kai yg membetulkan kolar lehernya."Hehe..jgn marah tk baik marah nty cepat tua."bls d.o.
"Suho mana?"tanya lay kpada members exo."Dia kat bilik dia lah."bls chanyeol
"Oooo.."jwb lay dgn ringkas."Mana kris.?"tanya xiumin yg tercari2 kris."aku kat sinilah tak nampak aku ke?"jwb kris dibelakang xiumin."mcm mana aku tau kau kat belakang sedangkan aku pun tak perasaan kau kat belakang."bls xiumin."Dah bersiap ke?"tanya luhan kpada members exo."Kitaorg mmg dh siap cuma tunggu suho je."kata members exo."Jom gerak."kata suho menuruni tangga."Nae suho sshi."bls mereka.

Skip.

Di Villa cream vullet dan bora.

"Dah siap ke?"kata jiwoo yg teruja."Dah siap cuma tunggu princess pertama bersiap."bls bora sambil sikat rambutnya yg pendek."Mana unnie?"tanya yeori kpada yuji."Unnie pun tak tau yeo mungkin kat bilik."bla yuji sambil mengikat rambut saengnya yg manja."Unnie okay tak dgn keadaan kat bumi."kata jiwoo kpada giyong yg sedang sikat rambutnya."Unnie okay je tapi unnie rasa hati unnie berdebar bila jumpa namja ni"bls giyong yg mengusap pipi jiwoo."Siapa unnie?"tanya jin ah yg dtg secara tiba2 dibelakang giyong dn jiwoo."Terkejut unnie"bls giyong dgn muka terkejut."Hehe"gelak comel jin ah."Unnie suka siapa?siapa namja tu?"tanya jiwoo dan jin ah."Unnie tak tau nama dia yg unnie ingat cuma ingat muka dia je"jwb giyong kpada saengnya."Unnie pakai baju lengan panjang dgn seluar pendek ke?"tanya yeori kpada bora."Ye la habis tu saya nk pakai princess yeo."bls bora kpada yeori."Meh sini saya buat lagi cantik"yeori menarik lengan bora."Apa yg princess yeo nk buat dgn pakaian saya.?"tanya bora dgn hairan."Ermm saya nk buat muka unnie cantik ada makeup lagi and pakaian unnie saya buat ada corak sikit"kata yeori."Okay"bls bora dgn ringkas.Semua princess sgt simple bila berpakaian lagi2 jin ah dgn yuri."Dah jom"kata yuri menuruni anak tangga."Nae unnie"bls saengnya."Okay princess yu."bls bora..

Part 6 nanti saya buat yg terbaik
M

asa di shopping mall nnti ada watak jahat kalau disetiap percintaan mesti ada halangan yg diaorg hadapi kan tak seronoklah kalau tak ada halangan percintaan..abaikan typo

[C] Its My Girl[Suho]Where stories live. Discover now