part 11

88 4 0
                                    

Di depan pintu masuk utama sekolah.

Pada hari itu hujan sgt lebat semua pelajar di sekolah tu tunggu sehingga hujan berhenti.Namun tidk bagi exo mereka terus berlari ke arah pondok yg ada sekumpulan yeoja yg sedang duduk di station bas.
"Awk?"panggil seorg namja yg dari sekolah lain."Eh N buat apa kat sini?"tanya yeoja tersebut kpada N yg basah kuyup."Siapa N"tanya chanyeol yg blur."Ermm N ni chingu kitaorg"kata yuji kpada chanyeol."Oooo"kata chanyeol."Awk buat apa kat sini?"tanya bora kpada N."Saya nk minta maaf yg yeoja tu sebenarnya unnie saya,saya tk bagitau sebb unnie saya tk suruh"jelas N kpada bora."Kn aku dh ckp pasti hujan punya menyesal korang tk bawa payung look at me always bawa payung."kata baekhyun yg ingin membuka payungnya."Menyampah betul mulut masin sgt"kata sehun dan tao."Tampar juga mulut dia ni kan"kata kris yg ingin menampar mulut baekhyun."Awk pakai lah payung saya ni"kata d.o kpada yuri."Tak apa lah"bls yuri."Yuji jom kita pakai payung ni bersama."kata luhan kpada yuji yg sedang membetulkan rambutnya."Nae jom lah luhan."kata yuji bersetuju mengikuti luhan."Kai kau ngn aku pakai payung ni"kata kris kpada kai yg sedang membetulkan tali begnya."Yuri!!!!"jerit seorg namja."Suho!!"bls yuri."aishh suho ni!!"bisik hati d.o yg sedang marah."Jom"suho membuka payungnya terus berlalu pergi bersama yuri."Tao nk ikut saya tak?"tanya giyong"Nk"kata tao."Pakai payung saya"kata tao kpada giyong."Jwoo jon saya hantar awk balik pakai payung saya."kata sehun kpada jwoo.Semua pun berlalu pergi balik ke villa masing2.

Skip.

Di Kedai Coffee.

"Awk buat apa bawa saya gi sini?"tanya tao kpada giyong."Ermm saya teringin nk minum coffee sebb tu saya nk bawa gi sini lagipun unnie saya dan yg lain tak suka minum kopi."terang giyong kpada tao."Ooo kalau mcm saya pun nk satu lah."kata tao kpada giyong."☺"giyong hanya memberi senyuman kpada tao.

Skip

Di Lotto World.

"Knapa awk bawa saya pergi sini?"tanya yuri kpada suho."Errmm saja je knapa tak boleh ke saya bawa yeojachin saya sendiri."kata suho yg sedang membuat muka."Errmmm bolehlah siapa kata tak boleh?"bls yuri yg sedang memcubit pipi namjachinnya."Hehe"bls suho.

Skip.

Di Villa Cream Vullet dan bora

"Mana unnie ni ngn yeori lama betul aku tunggu sepatutnya diaorg dh balik!!aku bosan nii!!!mana diaorg nii bora pula tak balik2 lagi..kalau unnie yuri mmg sah gi date ngn hyung suho.!!"rungut jin ah.Tiba2 bunyi loceng rumah.

"Ting tong ting tong"

"Siapa kat luar tu!!"jerit jin ah berlalu berlari ke arah bunyi tersebut."Kitaorg kat luar ni"jerit sekumpulan namja."Suara namja lah..aigoo siapa pun baik aku bawa penyapu mana tau tu perompak..kita tak tau"bebel jin ah seorg2.

"Ha?"seorg namja blur melihat jin ah yg membuka pintu sambil memegang sebatang penyapu."Ouh awk semua, saya ingatkan org jahat hehehe."kata jin ah kpada sekumpulan namja tersebut."Awk ni"kaya namja tersebut."tk nak bagi kitaorg masuk ke?"kata namja tersebut."Ouh lupa masuk lah lagipun unnie saya tak dtg lagi."kata jin ah kpada namja tersebut."Diaorg gi jln2 ambil angin kitaorg dtg sebb baekhyun yg nk dtg jenguk jin ah dia kata dia rindu jin ah HAHAHA"perli seorg namja."Mana ada jgn percaya kris ngn kai ni.."rungut baekhyun."mcm budak2 lah awk ni"kata jin ah kpada baekhyun."mesti bosan kan jin ah seorg2 kan rumah meh kitaorg teman dn kita buat game supaya tak bosan."kata kai kpada jin ah dan chingunya.Mereka pun melaksanakan permainan yg menyeronokkan bagi jin ah.

Skip.

Di Sungai Han.

"Knapa awk bawa saya pergi sini chanyeol.?"tanya yeori kpada chanyeol."Erm saja je lagipun kalau saya balik Villa sekarang pasti kena bebel ngn si pendek"rungut chanyeol."Siapa si pendek?D.o ke?"tanya yeori lagi."Yup"kata ringkas dari chanyeol."Awk jom main basikal kat sana tu kita ambil basikal couple."kata chanyeol memegang tangan yeori."Aigooo"bisik hati yeori."Okay kita pilih ni okay tak?"tanya chanyeol kpda yeori yg swedang termenung ke arah sepasangan kekasih yg sedang berdating."Awk pilihlah.Saya ikut awk je"jawab yeori.Setelah memilih basikal mereka pun bermain sekitar sungai han..

Skip.

Di Villa Exo.

"Untunglah diaorg gi date lagi2 suho!!"sentap d.o sambil membaling begnya ke sofa."kau marah ke d.o?"tanya chen yg ingin tahu keadaan d.o."Kau cemburu ehhh"kata xiumin."Mana ada!!"marah d.o"yeyeye lah tu"kata sehun yg baru balik menghantar jwoo ke villa."Eh sehun bila kau balik ni?"tanya lay yg hairan dgn kedatangan sehun."Baru je"bls sehun."Ouh dah lh aku nk sambung study."kata lay yg ingin membaca bukunya."Eh tadi tak ujian pun?"kata blur dari chen."Betul tu"kata xiumin yg hairan."Cikgu ni pasti tipu lagi kan"marah chen."Nty mlm aku nk gi sungai han nk ikut"kata xiumin kpada chingunya.
"Tk nk lah"kata mereka serentak.

Skip.

Di Shopping Mall.

"Luhan?comel tak?"tanya yuji kpada luhan."Comellah..belilah masa ada night dinner sekolah nnty pakailah."kata luhan kpada yuji."tengoklah kalau saya ada lagi time tu takut saya balik"kata yuji kpada luhan."Awk nk pergi mana?jgn tinggalkan saya"kata luhan yg tidak relakan yuji meninggalkannya."Knapa pula?saya kena juga pergi"kata yuji."Ermm yela habis beli ni nnty saya hantar awk balik"kata luhan.Setelah habis membeli mereka pun balik.

Di Villa Cream Vullet/bora.

"BYUN BAEKHYUN!!!"jerit kai."Apa!!"bls baekhyun."Jom balik nnty d.o bebel"kata kris."Cepat ye nk balik"sayu jin ah."Jwoo kan ada"kata kris yg memujuk jin ah."Alahh!!"rungut jin ah."Aigooo mcm mana ni..kita tunggu unnie dia balik lah lagipun jwoo penat sebb tu jwoo tk keluar dari bilik."kata baekhyun.Setelah lama menunggu akhirnya unnie jin ah dan yeori pun dtg.Lalu baekaikris pun balik ke villa mereka.

Sorry kalau typo banyak..pasti korang hairan knapa part 9 ngn 10 terbalik abaikan je tu janji korang dpt baca HEHEHE...korang mesti tertanya2 knapa exo ejek chen ngn bora.Baca lah lagi..jgn lupa voted.nty kita voted balik.Haha.

[C] Its My Girl[Suho]Where stories live. Discover now