Part 13 89 hari di bumi.

74 5 0
                                    

Pagi 89 hari dibumi.

Pagi Di Villa Cream Vullet/bora.

"Ahhh!!! Dh lambat!!!!"jerit bora kpada cream vullet.Dengan segera semua kelam kabut bersiap kecuali yuri yg masih terlantar diatas katilnya."Unnie!!! Bangun nnty lambat nk intervew kerja!!!"jerit yuji kpada yuri yg masih terlantar diatas katil.Namun yuri tidak memberikan reaksi tetapi dia masih diselimuti oleh selimutnya."Unnie!!"jerit yuji lagi."Apa yg bising sgt ni!!"marah giyong.

Flashback

Di sekolah.

"Ermmm hari ni hari kali terakhir kamu sekolah so harap kamu semua dpt kerja yg bagus2 mungkin diantara kamu semua ni akan khawin jadilah isteri dn suami yg baik okay..semua keputusan kamu semuanya bagus2 cikgu berbangga dgn kamu semua lagi2 suho dan luhan mereka memberikan prestasi yg bagus dulunya asyik gagal tapi sekarang dh memberikan kepercayaan kpada ibubapa dan cikgu.Sampai disini sahaja ucapan dn majlis pemberiaan keputusan kalian Annyeong."Ucapan dari pengetua iaitu En Yoon kpada semua pelajar."Aku nk buat kedai sendiri lah..nk buat kedai bunga nk jadi flower boy HAHA"Kata lay yg bercita2 ingin buka kedai bunga."Ha kau biar betul nk buka kedai bunga nk ikut gakk aku ngn kau rakan kerja nk tak."Kata sehun kpada lay."Kau nk jadi flower boy juga ke?"tanya luhan kpada sehun."Betullah hyung ingat sehun main2 ke!"marah sehun."Hahahaha mana tahu nk jadi pengapit suho ke.."kai menyampuk."HAHAHAHA"gelak members exo kpada sehun."Ishh!"sehun sentap."Boleh juga jadi pengapit aku nty"kata baekhyun."Kau pun tk berani nk ckp yg kau suka kan jin ah..kau nk kena hadap unnie dia dulu kau pun sama tao luhan sehun chanyeol kalau suka diaorg cepat2 ambik but hadap dulu unnie dia."Kata panjang lebar chen kpada taohunbaekhanchan."Ye lah kitaorg tahulah!!"jerit taohunbaekhanchan."Jgn pakai highnote aku lah!!"jerit chen."Dahlah jom balik"kata xiumin,d.o dan kris serentak.

End flashback.

"Yuri bangunlah nty lambat intervew!!"jerit giyong didepan pintu biliknya."Unnie!!!bangunlah!!"jerit yuji didepan pintu bilik yuri."Baik aku turun bawa daripada kejutkan si yuri ni"giyong berlalu pergi meninggalkan yuri."Mwo?wae? Rambut unnie bertukar jadi perang?"bisik hati yuji yg melihat rambut unnienya bertukar."Ahhhh!!!!"jerit yuji.

Skip.

Di ruang tamu.

"Apa yg bising tu baekhyun?"tanya tao kpada baekhyun."Korang duduk dulu kat sini aku nk gi tengok knapa yuji menjerit "kata luhan kpada mereka."Errr luhan duduk lah biar aku pergi"bora menghalang luhan pergi ke bilik yuri."Nae arraseo"luhan kembali duduk ditempat aslnya.

Skip.

Di bilik yuri.

"Knapa menjerit?"tanya bora dan jin ah."Rambut unnie"kata gagap yuji sambil terduduk dilantai."Unnie!!"jin ah berlari ke arah yuri yg sedang terlantar diatas katil."Badan unnie panas!!"jerit jin ah."Panggil unnie yong!!"jerit yeori sebaik dia dtg melihat perubahan unnienya."Yong dh pergi dgn tao tadi."kata bora.

Skip.

Di Ruang Tamu.

"Tao jom pergi nty lambat pula."kata giyong menarik tangan tao."Awk tk dengar yuji menjerit ke?"tanya tao"dia tgh bangunkan yuri tuh"kata giyong.Giyong dn tao pun berlalu pergi.

Skip

Di bilik yuri.

"Mwo!!"jerit jwoo yg terkejut dgn perubahan yuri."Tutup pintu cepat!!"jerit jin ah."Sabarlah aduh kau ni gelabah je!"jerit yeori."Cepatlah."Kata yuji dn bora.Setelah merawat demam yuri mereka pun mengumpul tenaga kuasa mereka kpada yuri."Ji rasa kan songjin unnie ni dh kekurangan tenaga kita kena cepat balik ke dunia kita"kata yuji yg risau keadaan yuri."Songjin pun rasa mcm tu"bls jin ah."Mungkin nnti keadaan unnie pulih kot sebbnya kuasa kita berempat tk cukup lagi sebb tak ada unnie yong."Kata jwoo yg memegang tangan yuri."Baik kita keluar dari bilik aku takut nnti kuasa unnie nty menjadi lemah."kata yeori dn bora.Mereka pun keluar dari bilik unnie mereka.

Skip.

Di Ruang Tamu.

"Lambatnya"rungut sehun melihat jwoo yg berpeluh2."Knapa korang berpeluh.?"tanya N kpada mereka."Ahhh"bora yg gagap."Tak pe lah kalau tak nk bagitau,tapi jadi tak nk gi intervew ni?"tanya N kpada bora."Hari cancel je lah lagipun yu tak sihat nk kena jaga dia lagi tak sanggup nk tinggalkan yuri kat rumah."Jelas bora kpada N."Alaa yuri sakit knapa tak bagitau boleh kita bawa dia pergi hospital."kata Baekhyun yg sedang melihat suho."Suho pergi lah jenguk yuri aku tengok kau risau pergilah"kata luhan kpada suho."Jgn!!"jerit yeori menghalang suho pergi ke bilik yuri."Knapa yeori?"tanya chanyeol yg penuh hairan."Ermm tak ada apa2 lah"kata yeori yg risau.

Skip.

Di Beijing China.

"Aku rindukan yuri walaupun yuri tu dh bertunang ngn suho aku ttp sukakan dia"kata seorg namja yg sukakan pada yuri."Xiu!!lupakan yuri kau ni"bebel xiumin dlm hati."Kau chingu suho tak mungkin kau nk tengok chingu kau merana simpan je perasaan kau tu!!"bebel xiu lagi.

Skip.

Di Villa exo.

"Aku nk buka kedai bunga byee!!"jerit lay berlari ke arah pintu."flower boy nii"kata kris yg menyampah."Flower boy its not my stlye."kata kris lagi."Bosanlah tak ada xiumin.Knapalah omma ngn appa dia suruh dia sambung belajar balik dia kn dh pandai."rungut kai."Biarlah org kaya mmg mcm tu"kata d.o yg sibuk mengemas dapurnya."Aku rindu xiumin."kata chen yg sibuk main game."diam lah chenchen aku tgh study ni!!"marah kris."Kau pun sambung belajar sebb halmoni kau suruh HAHAHA"perli chen dn d.o"Errr"mengaum kris.

Sebenarnya mereka dh habis belajar xiumin sambung belajar kat beijing manakala kris sambung belajar kat korea je.mesti korang tertanya2 suho ngn yuri dh bertunang bacalah lagi voted tauu..mana tahu kalau dpt sambutan hangat kita buat its my girl season 3 ke HAHAH apa yg aku mengarut ni...

[C] Its My Girl[Suho]Where stories live. Discover now