Part 17

63 2 0
                                    

Malam Di Villa Suho dan yuri.

"Yuri masih sakitkan knapa nk masak pergi rehat kat sofa tu"kata suho kpada yuri yg sedang sibuk memasak."Kalau saya asyik rehat je bila nk sembuh."bls yuri fokus kpada makanan yg di masaknya."Jgn!!baik awk pergi nnti awk pengsan mcm mana..pagi tadi pun awk nk pengsan sebb bdan awk tu masih demam..teruklah awk ni nasib tak ada yg nampak perubahan awk tadi hampir  bertukar tahu tak!!!"marah sungguh si suho ni."Ye la awk"rungut yuri."Ha!!!merajuk lah tu!!"marah suho lagi.Apalah si suho ni buat tunang sendiri merajuk padan muka si suho."😒"yuri buat muka.

Malam di villa exo dan cream vullet.

"Asal ngn muka luhan tu?"tanya chen kpada d.o."Manalah aku tahu tanya lah dia sendiri."bls d.o yg masih fokus pada masakan."Kyungsoo ni tolong tanya untuk aku!"rungut chen."Macm budak kecil"jawab d.o yg mls2 nk layan kerenah chen."Hai kyungsoo buat apa tu?"tanya jwoo yg berseri2."Kau rasa aku tgh buat apa?"tanya d.o."Masak"jawab jwoo kpada d.o"Tahu pun"bls d.o yg mls2"dia ingat aku tgh menari ke kat dapur ni mcm tak nampak aku tgh masak je"bisik hati d.o"Kyungsoo??"panggil jin ah."ha apa"bls d.o mls2."Hari ni suho dgn unnie yu dtg jenguk kita.Yuri ckp jgn masak banyak2 sebb dia ada bawa makanan sikit untuk."kata jin ah kpada d.o"Mwo?"d.o yg blur."Tk yh lah buat muka blur dpan yeojachin aku"Rungut baekhyun.

Di Villa suho dan yuri(flashback)

"Awk?mkn lah nnti sakit perut"pujuk suho."Tk nk"bentak yuri."Kalau tak nk mkn jgn ikut saya pergi jenguk saeng awk nnti"ugut suho."Ye la saya mkn"yuri mengambil pinggannya dan mkn."Mcm itulah"kata suho.Gembira suho melihat tunangnya yg cantik itu merajuk."Ada lagi ke makanan kat dapur tu.Kalau ada lagi kita bawa untuk diaorg"kata yuri yg masih terbaring diatas sofa yg lembut di ruang tamu."Saya nk call jin ah bagitau yg tak yah masak banyak2"kata yuri lagi."Ye"kata ringkas suho yg sedang menyusun bekal untuk bawa ke villa exo.

"Yeboseyo songjin sshi?"

"Yeboseyo unnie yu?knapa telefon?"

"Nnti kitaorg pergi sana nk jenguk korang"

"Tak yah unnie kan masih sakit"

"Unnie sakit kalau tak nampak adik2 unnie yg kyeopta tu"

"Ish unnie ni!!!mana oppa suho a.k.a abg ipar kitaorg."

"Tgh susun makanan untuk korang jgn masak banyak"

"Kyungsoo tgh masak tu"

"Bagitau kat dia jgn masak banyak sgt"

"Nae unnie"

"Annyeong jinah".

"Nae annyeong"

Tamat perbualan yuri bersama jin ah.Suho hanya melihat kerenah yuri yg gembira."Dah call ke?"tanya suho."dah"bls ringkas yuri."Jom pergi"kata suho.Lalu yuri mengikuti suho dari belakang dn mencapai kunci,beg dan jacketnya.Mereka pun bergerak ke villa exo.

End Flashback.

Di Villa Exo dan cream Vullet.

~ting tong ting tong~bunyi loceng villa exo.

"Unnie!!!!"jerit yeori yg berada diluar rumah."Aik knapa kat luar masuklah"kata suho yg membawa makanan masuk ke villa."Wahhh!!! Makanan!!"jerit chanyeol yg sedang menuruni anak tangga satu per satu."Unnie tak sihat knapa keluar!!"marah yeori."Unnie yeo ni degil sgt tak nk dengar ckp hyung!!"marah suho."Ehmmm"yuri buat muka."Yuri?"panggil d.o"kyungsoo?mana kris,lay,kai?"tanya yuri kpada d.o"Diaorg kat luar negara belajar kat sana.Hyung umin pula kat beijing sambung belajar jugak."kata d.o yg sedang menyiapkan makanan mlm."Ouh kalau mcm tu yuri nk ke bilik suho sebb dia suruh"yuri pergi ke bilik suho.Mereka pun menjamu selera dan suho dan yuri pula dibilik suho kerana tk mahu kacau mkn mlm mereka.

Skip.

Di Bilik suho.

"Wahhh!!!cantiknya"kata yuri yg duduk diatas katil suho.Tetapi ada sesuatu yg terjadi pada suho dn yg lain.Mereka pun berhenti seperti patung."Aigooo!!! princess!!!jerit yuri dibilik suho."Unnie knapa diaorg?dunia bumi ni berhenti?"tanya jin ah yg baru lepas berlari."Mana yg lain?"tanya jwoo dn yuji sebaik sahaja mereka sampai di bilik suho.Mereka melihat sesuatu yg bercahaya di bilik air suho.Lalu mereka pun memasuki cahaya tersebut.

Skip.

Di Istana Wonderland(Tau2 je lah dari mana mereka dtg)

"Aigoo?"blur si giyong."Kita kat rumah kitalah!!"jerit yuji yg gembira."Hari ni hari ke berapa?"tanya yeori kpada yuri."90 hari?"blur yuri."Knapa kita kena tarik gi sini?yeo tak nk!!"rungut yeori.Tiba2 ada seorg pengawal namja mendekati mereka."Princess yu,dan yong Halmoni tuanku panggil untuk menghadapnya sekarang"kata pengawal namja tersebut."Pengawal Seo?"yuji blur."Nae kami akan ke sana nnti.Bagi kami bersiap sekejap"kata yuri dan giyong.

Skip.

Di Bilik Halmoni.

"Princess yu,yong?"panggil halmoni mereka."Nae"jawab mereka."Sudah 90 hari kalian dibumi tk reti nk balik ke sini ke!!"marah Pn.Park a.k.a halmoni diaorglah."Mianhee"jawab yuri dan giyong."Halmoni panggil kalian sebb halmoni ingin bagitau sesuatu tentang adik kamu"kata Pn.Park."Knapa dgn mereka.?"tanya yong kpada pn.park."Jwoo,jin ah dan yeori sebenarnya bukan adk kandung kpada kamu yuri,giyong dan yuji."terang pn.park."Knapa?"yuri yg blur."Kalian berenam sebenarnya mmg rakyat bumi kerana keluarga kalian.Keluarga kalian sebenarnya masih hidup lagi maafkan halmoni kerana tk bagitau korang tentang hal ni.Halmoni sebenarnya bukan lah halmoni  korang.Halmoni dulu secara tidak sengaja melihat princess yuri dan giyong menangis kerana yuji sakit sebb itulah halmoni bawa korang ke sini.Manakala yeori jwoo dan jin ah sama seperti nasib kalian cuma mereka bukan adik beradik.Halmoni akan jadikan kalian manusia dibumi buat selamanya"Cerita pn.park membuat yuri dan giyong menangis.Dengan tiba2 ada sekumpulan yeoja memeluk yuri dan giyong."Unnie kita sama2 cari family kita"yeori menangis teresak2."Betul tu walaupun kami bukan adk unnie"kata jwoo dan jin ah."Ahhhhh!!"tangisan yg semakin kuat."Tetapi kuasa korang ttp ada bersama korang"kata pn.park lagi."Nnti jin ah rindu halmoni!!"jin ah berlari je arah pn.park.Tiba2 ada perubahan berlaku.

Skip.

Di Bilik suho(bumi).

"Rindu halmoni!!"jerit jin ah dgn tiba2 jin ah terlanggar baekhyun."Knapa dgn korang menangis berpelukan?"tanya chen yg blur."Jin ah?awk okay ke?"tanya baekhyun.Suho blur."Ahhh saya nk masuk bilik."yuji menarik tangan giyong untuk ke bilik."Suho jom balik"yuri menarik tgn suho.Reaksi suho yg sgt blur dgn tindakan Yuri.Jin ah,yeori dan jwoo. Pula berlari ke bilik mereka."Aik?knapa dgn diaorg tu?"luhan yg melihat yuji berlari."Dh lah masuk tidur.Mungkin diaorg nangis sebb dah lama sgt unnie dia skit tu"kata d.o berlalu pergi."Nae jaljayo"kata serentak mereka.

maaflah kalau tak ikut sinopis tu..korang sebenarnya mesti hairan kan mula2 baca knapa diaorg sama umur dan sekarang mereka bukanlah adik beradik yg sebenarnya.Walaupun mereka  bukan adk beradik yg sebenarnya mereka ttp menjalani hidup seperti adik beradik mereka tak akan terpisah.Kalau typo maaflah.....

[C] Its My Girl[Suho]Where stories live. Discover now