Šukbnu sebou. Zdál se mi sen. Mluvili v něm rodiče a prosili mě, abych se vrátila. Máma brečela a otec ji utěšoval. Oba dva se mi omlouvali za to, jak se ke mně chovali.
Chtělo se mi taky brečet. Věděla jsem, že tohle by se ve skutečnosti nikdy nestalo.
"Taky nemůžeš spát?" ozve se hlas a já se posadím tak prudce, že si málm vyrazím dech. Očividně jsem si nevšimla, že nejsem jediná, kdo nemůže usnout.
"Promiň, nechtěl jsem tě... vylekat," omluví se nepatrně nesměle ten kluk po chvíli. Nevidím mu do tváře. Světla zářivek těsně předtím, než jsme šli spát zhasla. Svítí jen jedna na každé straně u dveří.
"V pohodě. Jen jsem asi právě dostala infarkt," pousměju se. Baví mě ze sebe dělat chudinku. Před ním.
"Je mi to líto, vážně," zašptá trochu hlasitěji, z jeho hlasu mu ale čiší smích.
"Nesměj se!"
"Jedinej kdo se tady směje jsi ty!"
"Tak to budu žít dýl!"
"Zapomeň!"
Za chvilku už v sobě oba dusíme hysterický smích, abychom nevzbudili Lauru.
"Ticho!" křiku po něm. Šeptem, samozřejmě.
A tak ztichne. Oba dva mlčíme, sedíme proti sobě opřeni o zeď a ani nevím, jak se jmenuje. Jak absurdní.
"Jak se vůbec jmenuješ?" zeptám se po chvíli.
"Tadeas."
"Já jsem Taisa."
"Jo, já vím."
"Jakto, že všichni znají moje jméno?!"
"Ta holka ti tak říkala."
"Jsi všímavý. Vlastně mi přátelé říkají Tai. I když žádné nemám. Minimálně rodina mi tak říkala." Při slově rodina mi zase vstoupí slzy do očí při vzpomínce na ten hrozivý sen.
"Mně zas říkali Dee. Moji přátelé. Vím, že Dee se Tadeasovi moc nepodobá, ale slyšel jsem to v jednom kuse, takže jsem zvyklý."
Dee. Převaluji to jméno na jazyku.
"Zní to dobře. Těší mě Dee." Přisunu se k protější zdi abych mu potřásla rukou.
"Těší mě Tai," Odpoví a ruku mi stiskne.
Váhavě se pustíme. Začnou mi těžknout víčka, určitě brzy bude ráno. Přisunu se k němu trochu blíž.
"Ehm... nevadilo by ti, kdybych...," nesměle ukážu na jeho rameno.
"Jen si posluž," zasměje se. Chytne mě kolem pasu a já si položím hlavu na jeho rameno.
"Dobrou noc," špitnu ještě a on mi ho vzápětí svým tichým "Dobrou" oplatí.
Dee. Zvláštní.
Po chvilce už tiše oddychuji.
ČTEŠ
Nositelka [DOKONČENO]
FantasyPříběh mladé Taisy, které se v životě stane něco neuvěřitelného a nečekaného. Taisa se musí sama se sebou seznámit a poznat své nové já. Potká lidi, ze kterých jí přechází oči - jenže je to správná budoucnost? Chce být také jednou z nich? Systém je...