Gaston Benoît mal do spokojného života ďaleko.
V poslednej dobe sa mu totiž takmer nič nedarilo.
A začalo to v dobe, keď otvoril svoj obchod so starožitnosťami. Predával tam starožitné stredoveké zrkadlá, starožitný drevený nábytok, ktorý vlastnili členovia Napoleonovej rodiny, hudobné skrinky so skladbami známych skladateľov a obrazy nevyčísliteľnej ceny.
Všetko samozrejme falošné, alebo kradnuté.
Na pravé totiž nemal dostatočné finančné prostriedky a zlodejom za ich úlovky mohol dávať podhodnotenú cenu, pretože, ako jeden z mála obchodníkov nemal problém s kradnutým tovarom.
A ľuďom, ktorým tieto veci predával, sa páčila myšlienka, že si kupujú pravé starožitnosti a nechali sa od Gastona napáliť. Hoci nevedome.
Podarilo sa mu dokonca niekoľkým členom francúzskej šľachty predať zlaté vázy, kamenné busty a staré obrazy, za ktoré by nezaplatil, ani desať frankov.
Zo začiatku to celé vyzeralo sľubne, ale nedokázal toho predať toľko, aby sa udržal vo svete obchodu.
Skrachoval a bol nútený predať celý svoj tovar inému obchodníkovi za minimálnu cenu.
Aby sa zachránil, skúsil ísť aj za Antoinom, aby mu trochu pomohol.
Ale jeho brat, študovaný bankár, ktorý mal peňazí až to bolelo, nesplnil jeho očakávania. Stále sa usmieval a peniaze sa hrnuli.
Ale aby trochu finančne pomohol svojmu jedinému bratovi, tak to nie. Gaston sa nedočkal žiadnej finančnej injekcie.
Ako ho len nenávidel.
Kvôli nemu musel teraz bývať v ošarpanom dome, ktorý mal len dve izby, čo vôbec nedosahovalo jeho štandardov. Strecha zatekala cez veľkú dieru uprostred spálne, dve okenné tabule na jednom okne chýbali a drevená podlaha vŕzgala pri každom kroku.
Bolo šťastie, že doma nemali nič cenné, čo by sa dalo predať, inak by ich už dávno vykradli.
A vtedy do jeho úvah vstúpila manželka.
Vniesla sa do miestnosti v tmavých modrých šatách s lacnou krajkou a volánikmi, rukavičky mala stiahnuté a klobúčik rovnakej farby mala na hlave nakrivo. Ebenové vlny jej vlasov sa znovu uvoľnili zo spony a ihlíc a pri silnejšom poryve vetra sa museli pohnúť tak, až jej vypadol klobúčik z upevnenia.
To na svojich vlasoch nenávidela najviac. Gaston zase nenávidel, jej večné sťažovanie sa na tento problém.
Niekedy Gaston nevedel, ako sa k nej má správať.
V osemnástich bol nútený sa s Claudette oženiť, lebo sa s ňou vyspal v zadnej komore ich domu. A prichytili ho jej rodičia.
To by však nebol problém, keby Claudette nebolo v tej dobe len sedemnásť.
Ale bolo nutné dodať, že nebol jej prvý milenec, hoci by mu to nikto neveril. Už v tej dobe bola Claudette dosť promiskuitná. Ale kto by veril takejto veci o jeho vlastnom dieťati?
Ale jemu to nevadilo. V posteli bola dosť dobrá a tak s manželstvom nemal problém.
Dokázal svoju manželku využiť vo svoj prospech, keď potreboval obchodovať s veľmi tvrdohlavými mužmi.
Stačilo, aby ich trochu zlákala do nemravnej situácie a Gaston mohol potom následne vydierať dotyčného muža informáciami, ktoré z nich Claudette vytiahla. Alebo stačilo len pohroziť, že ich prehrešok povie ich manželkám a náhle boli ochotnejší s Gastonom spolupracovať.
YOU ARE READING
Čierne vdovy 2 - Podmanená hriešnica
Historical FictionEvangeline mala jednoduchý cieľ. Nájsť svojho mladšieho nepodareného brata vo vojnou zničenej krajine a zistiť, prečo s jej rodinou prerušil všetky kontakty. V Paríži jej ide o holý život a preto bývalej kurtizáne nezostáva nič iné, ako sa vydať na...