2. Kapitola

391 28 1
                                    

Svadobný obrad Valery a Sebastiana bol krátky, ale za to krásny.

Nevesta vo svojich bielych krajkovaných šatách pripomínala labuť, čokoládovo hnedé vlasy zopnuté na vrchu hlavy zdobené perlovými ihlicami vyzerali ako koruna rakúskej princeznej a žiarivé smaragdovo zelené oči doupravované líčidlami pani Greerovej umocnili zdanie živého snu.

Ženích bol oblečený vo svojej čestnej uniforme armády Únie, ktorej čerstvo vyleštené zlaté gombíky a čestne vyslúžené odznaky odrážali slnečné lúče, aby tak vyjadrovali hrdosť svojho nositeľa. Doktor Gale mal pekne upravené svoje uhľovo čierne vlasy a v jeho hnedých očiach bolo vidieť len radosť a lásku.

Ako družba mu po boku stál jeho priateľ a kolega, doktor Charles Greer a detektív William Barnes.

Doktor Greer mal takisto na sebe svoju uniformu, ktorá mu perfektne sedela, hoci ju na sebe nemal od začiatku vojny. Na mieste jeho pôsobenia počas vojny mu viac vyhovoval biely plášť a chirurgické nástroje, než vojenský rovnošiat.

Detektív Barnes nemal k dispozícii podobnú uniformu, lebo sa žiadnej vojny ešte nezúčastnil. Mal však na podobnú príležitosť so sebou pripravený frak, ktorý si so sebou priviezol až z Londýna. Vtedy ešte nevedel, že ho využije na svadobnú príležitosť.

Valeryne družičky boli samozrejme Heather a Evangeline, ako vdovy z Blackwoodu.

Takto ich trojicu pomenovali ľudia z mesta a im sa to zdalo celkom zaujímavé.

Družičkovské šaty navrhla sama Valery. Látka šiat bola nezábudkovo modrá a strih výstrihu bol oválny, zdobený malými perličkami. Pás šiat bol zdobený šerpou z čiernej látky, ktorej konce siahali až k dolnému okraju šiat.

Obrad sa konal v kostole, kde Sebastian daroval Valery jej rodinnú bibliu, ktorú dostal od Valery ešte v Londýne. Oddal ich kňaz, ktorý viedol obrad aj manželom Greerovcom.

Keď si snúbenci konečne povedali svoje áno, svedkovia ich zasypali lupeňmi bielych ruží.

Svadobná hostina, ktorá nasledovala po obrade, bola v menej formálnom duchu.

Konala sa na záhrade Greerovcov, na čom trvala pani Constancia Greerová.

Bol to jej prejav vďaky za záchranu života.

Doktor Greer si svoju manželku vzal len pred pár mesiacmi po tom, ako sa zotavila zo zranení, ktoré jej spôsobil vrah z Londýna. V nemocnici si konečne vyjasnili staré nedorozumenia a doktor svoju terajšiu pacientku požiadal o ruku. Odtiaľ si aj pani Greerová zorganizovala svoju vlastnú svadbu.

Výzdobu záhrady mala na starosť Heather pod dohľadom pani Greerovej a jedlo pripravovala kuchárka Greerovcov.

Na prípitok bolo určené šampanské zo zbierky doktora Greera, čo bolo rozhodnuté medzi kuchárkou a pani Greerovou. Ako predkrm boli podávané šunkové a syrové mini koláčiky, nasledovaný kuracím vývarom s mäsom a rezancami.

Hlavný chod predstavoval údený losos s bylinkovou omáčkou a zemiakmi na prírodno, pričom sa mohli hostia tešiť na dezert, ktorým bol čokoládový krém s čerstvým lesným ovocím.

Bol to veľký úspech.

Po hostine bol čas na tanec novomanželov. Hudobníkov zohnala Evangeline a bol to podľa jej názoru dobrý výber. V meste bolo niekoľko hudobníkov, ale len jedna skupina bola vhodná na takú slávnosť, ako bola svadba jej priateľky.

Keď sa hostina blížila ku koncu a tanec bol v plnom prúde, sadli si priateľky bokom od toho ruchu a začali sa rozprávať. Iba teraz za celý deň si na to našli čas.

Čierne vdovy 2 - Podmanená hriešnicaWhere stories live. Discover now