Aida termenung seketika. Dia agak terkejut bila mendengar berita itu.
Apa yang patut aku buat? Desis hati Aida.
"Tolonglah, Aida. I mohon dekat you. Dia perlukan Zarith." Aida mengeluh lalu bersandar. Dia dah mula pening.
"Assalamualaikum, sa-" Zarith tergamam.
"Catrina?! Kau buat apa dekat sini?!" Aida dengan Catrina terkejut akan kepulangan Zarith.
Ingin saja Zarith menyerang Catrina tapi sudah dihalang oleh Aida. Aida kini berdiri di antara Catrina dengan Zarith.
Suasana sudah menjadi sengit. Aku mesti jernihkan balik. Bisik Aida.
"Apa yang kau nak sampai datang jumpa isteri aku dekat rumah?" Dingin saja suara Zarith.
Catrina sudah melutut sambil menangis.
"Zarith, I need you now! You mesti bertanggungjawab dengan apa yang you dah buat!"
"Apa benda yang kau cakapkan ni, hah?!" Tengking Zarith. Terkejut Aida di buatnya. Aida cuba menenangkan lelaki itu.
"Bila you dah dapat apa yang you nak, senang je you nak lepas, kan?! No! I takkan biarkan you lepaskan macam tu je!"
"Kau cakap lah apa dia?!"
"I'm pregnant!" Terkedu Zqrith di buatnya. Aida pula hanya mendiamkan diri.
"You perlu bertanggungjawab!"
"Kau jangan nak mengarut! Aku tak pernah sentuh kau, betina! Kau jangan nak tabur fitnah!"
"Fitnah mendenya kalau memang you yang buat." Lawan Catrina.
Mata Zarith bertumpu pada Aida. Dipegangnya bahu Aida. Terasa tubuh Aida agak lemah.
"Sayang... Sayang percayakan biey, kan? I had told you about this, right? I swear I never touch her. I never touch any girl except you as my wife.."
Aida hanya mendiamkan diri.
"Aida, please sayang... Jangan buat biey macam ni. Biey perlukan sokongan sayang.."
Kebisuan Aida membuatkan Zarith menjadi tidak tentu arah. Ini semua betina ni punya pasal!!
Ditarik tangan Catrina ke luar rumah.
"You nak tarik I ke mana?!"
Tubuh Catrina ditolak ke arah kereta Mini Cooper milik Catrina.
"Kau belah sekarang! Kau memang penghancur rumah tangga orang!" Zarith mengunci pintu pagar rumahnya dan masuk ke dalam.
"Ikut aku!"
Zarith menarik tangan Aida masuk ke bilik mereka dengan agak kasar. Aida masih lagi membisu. Aida duduk di birai katil.
"Aida, say something!"
Zarith melutut di depan Aida dan mengusap tangan Aida.
"Aida, biey pernah bagi tau kan semuanya. Biey tak pernah buat semua tu. Biey hanya sentuh sayang. Biey hanya sentuh isteri biey ni. Tolong jangan buat biey macam, sayang..."
Akhirnya, mutiara jernih jatuh mmbasahi pipi mulus Aida. Tergamam Zarith dibuatnya.
"Sayang..."
"Tak ada isteri yang seronok bila dengar perempuan lain mengandung disebabkan suaminya sendiri."
"Do you trust me?"
"She has an evidence." Dengan lambat, Aida memberitahu lelaki di depannya. Terkedu Zarith dibuatnya.
"W-what..?"
"Dia tunjukkan gambar dan video pada saya."
"She's liar!! Dia memang penipu besar, Aida!! You need to trust your husband not her!"
Aida memejamkan matanya serapat-rapatnya.
"Saya perlukan masa untuk berfikir, Zarith."
"S-sayang..."
"Please, Zarith... I really need that..."
Zarith dengan perlahan-lahan bangun dan berjalan ke luar dari biliknya.
I'm sorry, Zarith. Saya perlu decide my choose. Bisik hati Aida.
Flashback
Pintu diketuk beberapa kali. Aida yang berada di dapur berasa agak pelik.Zarith lupa bawa kunci ke? Bisik hatinya. Dibuka pintu dan melihat seorang perempuan yang agak seksi berdiri di depan pintu rumahnya.
"Erk, cik cari siapa?"
"I datang nak cari isteri Zarith."
"Saya isteri Zarith. Ada apa, ya?"
"I datang nak discuss something about Zarith."
"Okay. Masuklah." Catrina melangkah masuk ke dalam dengan sombongnya.
"Cik duduk la dulu. Saya pergi buat air."
"No need. I datang sekejap je."
"Ouh, kalau macam tu, duduklah dulu." Mereka duduk berhadapan sesama sendiri.
"I Catrina. Girlfriend Zarith. Before dia kawin dengan you, kami berdua falling in love. You know right?"
"Y-ya.." Catrina tersenyum sinis.
"So, I nak you tinggalkan dia supaya I dengan dia boleh get back." Tercengang Aida.
"I bagi you 2 pilihan. Samada tinggalkan Zarith or lihat Zarith menderita. You know kan I ni psiko. Kalau I tak dapat dia, you pun takkan dapat dia. So, choose? Between left him or sebaliknya."
End flashback
Aisa merebahkan tubuhnya di atas katil sambil menahan tangisannya.
I'm so sorry, Zarith. I need to choose it...
YOU ARE READING
Andainya Bintang Masih Bersinar
RomanceNur Aida Halwani ialah gadis pendiam. Muhammad Zarith Iskandar adalah lelaki yang panas baran dan suka memabukkan dirinya. Selepas kejadian yang menimpa dirinya, Zarith mula menyayangi isterinya atas keprihatinan gadis itu. Dia menyangkakan masih ad...