Vooraf: de proloog.
Eva gaat een studie doen in Amerika, wat een hele opgave is, vooral het onderbrengen van haar dochtertje Nina zal niet erg gemakkelijk zijn en of dat al niet genoeg is komen er nog meer problemen bij... Na het oplossen van deze volgen zich er in Amerika nog veel anderen... en waren de problemen in Nederland nou echt opgelost of simpelweg uitgesteld...? Heeft ze dingen over het hoofd gezien? Wat hadden die merkwaardige nachtmerries te betekenen? Hadden ze wat te betekenen? Waren sommige dingen niet iets te cliché? Komt ze ooit nog uit deze nachtmerrie? verdriet, liefde, lust en geweld het zit allemaal in dit boek... en met passie geschreven. het begin van het boek zal geen mysterie/thriller zijn, dit volgt later.
--------------------------------------------------------------------------------,----------
Nina ligt in bed. Wat tijd voor mezelf zal me goed doen, echter zal de tv vandaag uit blijven. Er is nog werk t doen. Op weg naar de koelkast grijp ik mijn laptop, pak een glas cola en ga vervolgens aan de keukentafel zitten. Wanneer ik de platte slimme computer open sla, licht een mail op in het scherm.
Beste Mevr. Bloemenveld,
U bent uitgenodigd een aansluitende studie.voor uw werk te volgen in Amerika.
Dit zal een half jaar duren en
wij hopen dan ook graag dat u zult deelnemen.
Door deze studie maakt u een grote kans
op een hogere functie in het bedrijf.
Met vriendelijk groet. Mr. Rietberg
Daar zit ik dan, op de stoel voor mijn laptop, de keuken waarboven mijn dochtertje slaapt en dat alles met een verbijsterd gezicht van hier tot Tokio. Alles wat ik zojuist gelezen heb dringt nog niet helemaal door tot mijn gedachten. Half jaar Amerika, studie, hogere functie, werk en mijn dochtertje. Ik pak een kop koffie en probeer er nog eens rustig over na te denken. Niet dat dit echt lukt. Het is dan ook niet echt iets wat ik had verwacht, iets wat ik had kunnen voorspellen, het verraste me. Ik was verbaasd, toch besefte ik me dat dit niet zo simpel was. Nina zou tijdelijk ergens moeten verblijven en studeren kost geld, iets waarvan ik op dit moment niet weet waar ik het vandaan halen moet. Het voordeel van een hogere functie is natuurlijk wel dat ik iets meer ga verdienen, waardoor ik met Nina misschien wat meer leuke dingen kan gaan doen. Daarbij hoef ik me minder zorgen hoef te maken, of we het deze maand wel kunnen redden met dat wat ik te besteden heb. Ik bedacht me op dat moment dat ik nog het een en ander moest betalen, als ik dat nu even deed was dat ook weer klaar. Zin is wat anders, maar het zal toch moeten gebeuren.
Ik kan geen getallen meer zien en de langskomende bedragen worden langzamerhand ook wel een beetje misselijkmakend. Het lijkt me een goed plan om maar weer eens op tijd naar bed te gaan. Ik ruim mijn lege glas op, sluit mijn laptop af en ga even mijn tandenpoetsen. Uiteindelijk in bed beland pak ik een boek en probeer een tijdje te lezen. Meestal is dit een boek van Esther Verhoef, Saskia Noort, Veronica Roth of anderen in een genre welke we Literaire Thriller genoemd hebben. Misschien ook wel bekend, is het boek 'Gelukkig zijn we machteloos' van Ivo Victoria, maar het lezen ging niet. Ik kon me totaal niet concentreren, zonet ging het nog wel, maar nu tolt alles door mijn hoofd. Alle wie, wat, waar, hoe en wanneer vragen schieten door mijn hoofd die ik me op dat moment bedenken kon. Nina kwam mijn kamer binnen lopen. "Mag ik bij jou komen liggen mama," vroeg ze zachtjes. "Natuurlijk meisje, als je er maar geen gewoonte van gaat maken," antwoord ik. Ze zal het prettig vinden en mij doet het nu ook wel goed.
JE LEEST
lost
Mystery / ThrillerEva gaat een studie doen in Amerika, wat een hele opgave is, vooral het onderbrengen van haar dochtertje Nina zal niet erg gemakkelijk zijn en of dat al niet genoeg is komen er nog meer problemen bij... Na het oplossen van deze volgen zich er in Ame...